Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E60/E61 Sportsknap
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: BMW E60/E61 Sportsknap

Sv: BMW E60/E61 Sportsknap 13 år, 2 måneder siden #1282

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Mr. B

Super det er lykkes at få symbolet op i kombi instrumentet på en BMW LCI model også for det er ligesom en del af løsningen at man kan se at man har aktiveret knappen sports ved gearstangen der også.

Godt arbejde og (Nørdet) som altid.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Åbent hus for BMW folket. 13 år, 2 måneder siden #1283

• plpoulsen
Hvis man har en LCI burde man helt sikkert tænke i alternativet med SAT gearskifte istedet for at nøjes med sportsknappen det er en betydelig federe gearvælger og med sportsknappen og skiftepadler på rattet. SAT gear giver som standart også symbolet sport i kombi når knappen er aktiveret.

Mvh Per

Sv: BMW E60/E61 Sportsknap 13 år, 2 måneder siden #1284

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Per

Lige så snart du nævner skiftepadler på rattet og ny gearvælger er det til en hel anden pris end at montere en sportsknap.

Men som altid er der flere valg og det eneste der ligesom sætter grænsen er hvor meget man er villig til at ofre på sin BMW

.

Sv: BMW E60/E61 Sportsknap 13 år, 2 måneder siden #1286

• plpoulsen
Jamen så vil jeg lige stille et relevant spørgsmål til sportsknappen.

Du nævner selv at den option med sportsknappen er beregnet til pre-LCI modeller, grunden hertil er jo at man på LCI modellerne får SAT hvis man vælger "sportsknappen" og grundet opbygningen af gearskiftet på LCI modellerne muliggør det at man får anden gearskifte og skiftepadler på rattet (visningen af sport i kombi er det samme som på pre-LCI)

Men til spørgsmålet

Hvis man montere sportsknappen alene på en LCI model giver det så samme effekt som på pre-LCI modellerne, eller giver det samme effekt som hvis man trykkede på sportsknappen på en SAT i en LCI model (bare uden skiftepadler og den "smartere" gearvælger) eller giver det ingen effekt på gearskiftet da styrenheden på LCI gearkassen evt ikke har dette "specielle" sportsprogram indlagt uden at have softwaren fra versionen med SAT?

Jeg synes da ihvertfald det er relevant for en ejer af en LCI model at vide hvilke muligheder man har og om sportsknappen er et "billigt" alternativ til SAT hvis man evt er ligeglad med skiftepadler på rattet og anden gearvælger

Mvh Per
Sidste redigering: 13 år, 2 måneder siden af .

Sv: BMW E60/E61 Sportsknap 13 år, 2 måneder siden #1287

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Per.

Nu sad jeg og håbede du havde lavet en forklaring på forskellen og ikke stillet et spørgsmål på forskellen for havde en anden bruger spurgt om netop dette BMW SAT havde jeg henvist til dig om at komme med et svar da ingen er et sekund i tvivl om at du ved det.

Men jeg tog måske fejl?

Når det er skrevet er det også vigtig at præcisere at vi her bevæger os ud i et emne som ingen rigtig har rodet med før, og derfor er forsigtigt med at (bare) komme med en udtalelse, for er den forkert ville det være ærgerligt, ikke mindst for ham der ofrede en mindre formue i sin BMW og blev slemt skuffet over det ikke stod mål med det forventede.

Sv: BMW E60/E61 Sportsknap 13 år, 2 måneder siden #1288

• plpoulsen
Hej Kenn,

Med hensyn til sportsknappen alene i en LCI model ved jeg ikke hvordan virker på gearskiftet da jeg ikke har oplever det, har kun monteret SAT i LCI modellerne. Så spørgsmålet var reelt nok

Tænkte i evt havde prøvet at montere det i en LCI og derfor havde svaret, siden udmeldingen fra Mr B var at det nu også er muligt i LCI modellerne

Hvilken forskel er det du håbede jeg ville beskrive? Forskellen på en pre-LCI med sportsknappen og en LCI med SAT eller forskellen mellem en LCI med sportsknappen og en LCI med SAT?

Mvh Per
Sidste redigering: 13 år, 2 måneder siden af .
Tid til at oprette siden: 0.63 sekunder