Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E60/E61 Sportsknap
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: BMW E60/E61 Sportsknap

BMW E60/E61 Sportsknap 13 år, 3 måneder siden #1193

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW E60/E61 Sportsknap

Nu har jeg talt om dette projekt BMW Sportsknap i et stykke tid så nu måtte det være på tide og få monteret den sportsknap og ikke mindst afprøvet og monteret i min egen BMW E61.

BMW_E60_61_Sports_Knap.1Medium.JPG

Vi skal have skiftet den sorte ramme omkring gearstangen da det er her placeringen er til den sportsknap som skal monteres i bilen, og der er bestilt en ny original BMW ramme hjem.

BMW_E60_61_Sports_Knap.2Medium.JPG

Det er også lidt som om der mangler lidt lys lige midt på da der er lys i CIC og så selvfølgelig CIC controlleren.

BMW_E60_61_Sports_Knap.3Medium.JPG

Det ses nok lidt nemmere her og desværre har jeg ikke fået fat i en kabine med massage og luft og derfor mangler der lys i nogle af knapperne under CIC en (SZM) men det skal nok komme.

BMW_E60_61_Sports_Knap.4Medium.JPG

Her kan man se det ledningsnet man skal have monteret til sportsknappen og det kan ikke købes færdig så det laver vi selv.

BMW_E60_61_Sports_Knap.5Medium.JPG

SÃ¥ kom der en sportsknap i rammen omkring gearstangen og det ser da faktisk ret godt ud.

BMW_E60_61_Sports_Knap.6Medium.JPG

Det virker sørme og så er det en super detalje at skrift på knappen og lyset er det samme som på CIC controlleren.

BMW_E60_61_Sports_Knap.7Medium.JPG

Se så lige her hvad der kommer frem i bilens kombiinstrument SPORT og det ser også rigtigt godt ud.

BMW_E60_61_Sports_Knap.8Medium.JPG

Så nu ser rammen omkring gearkassen sådan her ud og jeg synes det ser perfekt og smart ud. Og så er det ud og få det testet når bilen er blevet gennemvarm.

SÃ¥dan virker BMW Sportsknappen.

Når man trykker på SPORT knappen ændrer følgende sig på din BMW.

Hvis Dynamic Driving Control (FDC) er tændt og SPORT knappen lyser afkortes skiftetider på automatgearkassen. Der skiftes også først ved højere omdrejninger.

Motoren reagerer langt hurtigere på ændringer når man trykker på speederpedalen.
Har bilen Servotronic ændres denne også til en mere sportslig karakter.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 3 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E60/E61 Sportsknap 13 år, 3 måneder siden #1194

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
- og hvordan er det så i virkeligheden at køre med?

Sv: BMW E60/E61 Sportsknap 13 år, 3 måneder siden #1196

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hej Kenn

Det ser nydeligt ud. Det må siges at være et af de hurtige mods.

Synes dog det er lidt trist at du skal have en sådan knap, vi andre venter jo bare lidt længere med at træde koblingen ned, så kører den lidt længere ud i gearene.

God weekend

Per
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sv: BMW E60/E61 Sportsknap 13 år, 3 måneder siden #1200

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Så fik jeg testet det rigtigt da det krævede at bilen var gennemvarm så man kunne prøve og trykke til den og den store forskel er at bilen ikke geare ned men trækker i det gear som den er i, og så strammer styretøjet sig op og virker mere stramt og sportsligt. og gassen fungere også hutigere og ingen tøven.

Så det er en sjov ting at have i bilen og indrømmet jeg havde Mr. B i hovedet da jeg trykkede på knappen og så der kom lys i jeg faktisk var jeg overbevist da der kom lys i sport da jeg tændte for instrument lyset at dette ville være en feature som hurtig kom i hans fine BMW også.

Per.
Det er jo lidt overskuds agtigt med sådan en knap da vi andre ikke skal sidde og træne imens vi kører bil for det skal jo være en fornøjelse at køre BMW. men det kan også monteres i din så kan du jo snart kalde det et helt træningscenter
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW E60/E61 Sportsknap 13 år, 3 måneder siden #1201

• jacobniell
Hej Kenn
Ved du om knappen findes i 3 serien? kunne være interessant hvis man en dag fik justerbar undervogn med knap aktivering som M3 der strammede undervognen op

Sv: Åbent hus for BMW folket. 13 år, 2 måneder siden #1266

• BMW-ALPINA
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Det ser veldig bra ut. Går det an å kjøpe kabelsettet av deg, Kenn? Hvor mye jobb er det å montere evnt?
Tid til at oprette siden: 0.30 sekunder