Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 3 måneder siden #1188

• kgf
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej igen ! Jeg købte bilen da den havde kørt 80.000 km og efter ca. 5.000 km oplevede jeg for første gang meget kraftigt "huggeri" Jeg fik omgående udskiftet filter og olie, hvor efter jeg ikke har oplevet "huggeriet" så kraftigt mere, men alligevel er til stede. Det opleveres fuldstændig som JOC beskriver det, ved lav hastighed 50-60km/t. Jeg har til gengæld aldrig haft dårlig motorgang på nogen måder. Troede på et tidspunkt at det havde noget med vand at gøre p.gr.a. den kan skabe sig ekstra meget i regnvejr eller et par gange hvor jeg kom til at køre i vaskehal og den fik undervognsskyl. Der er intet at mærke når jeg accelerer. Når den finder på at skabe sig ved de 50-60 km/t føles det ligesom den "stopper op" hvilket jeg kan få den at lade være med ved give kraftigt gas.
Min kone benytter den daglig til arbejdskørsel mellem Randers og Århus med deraf motorvejskørsel, og der spinder den bare som en mis, men kan tit skabe sig så snart hun
kører af motorvejen og kommer ned på de famøse 50-60 km/t. I gode perioder kan den skiderik godt finde på at opføre sig pænt i flere uger.

mvh
Knud

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 3 måneder siden #1189

• JCO
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej Knud

Der findes så vidt jeg ved en software opdatering til gearkassen og hvis det ikke hjælper så lyder det som om det er ventilblokken i gearkassen. En måde du kan teste det på er ved at køre 50-60 kmh og så prøve at skifte manuelt mellem 1-3 gear og hvis den hugger mellem skiftene særligt ved nedgearing så er jeg ret sikker på at det er ventilblokken. Et symptom som jeg også havde var at ved kørsel på motorvej så gav bilen en form skub når den skiftede fra særligt 6-4 gear.

Prøv at få BMW til at køre en tur i den og se om de ikke også kan bekræfte ovenstående og vær samtidig sikker på inden skift at de har haft tester på motor og påset at alle cylindre kører som de skal.

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 3 måneder siden #1190

• kgf
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej JOC !

Har adskillige gange fået foretaget fejludlæsning på denne ellers skønne vogn, men den har på disse områder aldrig sat nogen fejl )-: - den har ellers ikke haft problemer med at sætte fejl på PDC eller min aktive fartpilot. Jeg har fået foretaget udlæsning både her i Randers og udlæsning samt opdatering af Andre´i Egå, men desværre uden virkning, så jeg vælger at prøve med en ny ventilblok som det første (-:

mvh
Knud

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 3 måneder siden #1204

• JCO
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej Knud

Jeg anbefaler at du beder BMW når de alligevel har tester på at få dem til at se hvorledes hver cylinder kører og spørg dem samtidig om det er relevant at lave denne test:
SI B 11 02 05
Engine January 2006
Technical Service

Søg på ovenstående på google så kan du se hvad det er.

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år siden #1524

• kgf
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej herinde i forum !

En lille meget forsinket opdatering af mit lille problem med min 545i, med hensyn til "huggeri".
Inden vi gik amok med udskiftning af diverse foretog BMW Randers (Claus) en ny opdatering af software til gearkassen. Hurra for det !
Mener det er ca. 3 mdr. siden og bimmeren har bare opført sig eksemplarisk lige siden !!! Det er bare dejligt (-:

mvh
Knud

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 12 år, 6 måneder siden #2561

• JCO
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Nu er sagen med dårlig motorgang afsluttet og løst. Min BMW har været på værksted siden september 2012! - ja det er rigtigt september 2012! - jeg skal spare jer for alle detaljerne men kan godt afsløre at motoren er som ny med alle dele der er skiftet. Fejlen med rystelser i motorgang og ved kørsel var forårsaget af en defekt oliepumpe hvilket har bevirket, at motoren i perioder ikke har kørt med tilstrækkelig olietryk. Jeg nåede at køre ca. 25 tkm med en defekt oliepumpe (uagtet at et BMW værksted havde bilen 5-6 gange i perioden opdagede de det ikke) og det har desværre ikke gjort motoren godt men efter at mange dele er skiftet inkl. oliepumpe kører den nu som den skal. Lidt utroligt at det skal tage så lang tid for bmw at finde en sådan fejl - hvis den var konstateret da fejlen opstod for snart 2 år siden så havde jeg nok kørt i den endnu og sparet rigtig mange penge. Jeg har haft mulighed for at købe en anden bil som jeg kører i nu men det er nok ikke alle der har den mulighed og jeg ønsker ikke at andre skal igennem det samme med sin bmw som jeg har været igennem - har brugt rigtig meget tid og penge på værksteder uden egentlig at have fået andet end en ny oliepumpe..... Min nye bil er af samme årsag ikke en bmw (kører nu Jaguar XF MY 2012) da jeg har svært ved at se et bmw skilt uden at blive dårlig.
Tid til at oprette siden: 0.28 sekunder