Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP
(0 viser) 
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP

BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 10 måneder siden #592

• JCO
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Jeg har en BMW 545 aut fra 2004 som har kørt 130 tkm. Den har de sidste 2-3 tkm haft en fejl som bedst kan beskrives som følger:

I tomgang kører motoren med ca. 500 omdrejninger. Motor lyder iflg. BMW fint men jeg (og BMW)kan mærke rystelser inden i kabinen - det føles som motoren ryster.

Ved kickdown ved ca. 80 kmh til 130-50 trækker den fint men når den går ned i fart til ca. 3.500 omdrejninger så giver bilen et hak og det føles som om den får et skub bagi.

Ved kørsel ved ca. 50-60 kmh sker det engang imellem at bilen hakker - det mærkes som om den bremser.

Ved kørsel fra 80 kmh og opefter føles det som om vejen konstant er ujævn men det virker på mig som om det er motoren der ryster.

Motor trækker fint og bilen føles ligeså hurtig som den altid har været. Benzinforbrug er normalt.

Den har det seneste stykke tid haft tester på utallige gange uden fejl. Luftmasse måler, tændspolere og 2 motorfølere (hedder de vist nok) er lige skiftet ligesom BMW har påset at der ikke er olie eller andet i tændrør uden at fejlen er væk. Lige nu kan jeg ikke rigtig komme videre da BMW ikke har nogen bud på hvad fejlen kan skyldes eftersom tester ikke viser fejl.

Er der nogen der ved eller har bud på hvad der kan være galt inden BMW går i gang med at skifte hele motoren?.
Sidste redigering: 13 år, 10 måneder siden af JCO.

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 9 måneder siden #637

• JCO
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej

Tak for svar. BMW er nu kommet frem til at det er valvetronic der er gået i stykker da siger at gearkassen ikke kan forårsage den slags problemer - det lyder dyrt...!!

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 7 måneder siden #808

• JCO
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej

Efter at min BMW nu har været på bmw værksted i sammenlagt 4 uger og fået skiftet converter, sensorer, justering af ventilløftere, valvetronic, cylindre, nyt gasspjæld, nye pakninger, ny luftmassemåler, nye tændspolere, nye tændrør og meget andet er der nu endelig nyt i sagen. I torsdags spandt den som en mis efter at BMW vistnok havde justeret ventilløftere og den har spundet som en mis lige indtil i dag hvor den igen begyndte at hugge ved kørsel. Jeg er ret sikker på at det er motoren der er problemet da jeg kan høre at motoren hugger og rykker - dette er bmw også enig i men de kan ikke løse problemet. Den gør det kun ved kørsel ved lav fart. Når den holder i tomgang går den fint men hvis man giver den gas til ca1800 omdrejninger så begynder bil (motor) at ryste. Rystelserne aftager fra 1.800 omdrejninger. Man kan også mærke og se at motor ryster når omdrejninger er ca. 1.800.

Ifølge BMW er der ingen fejl på bilen og de har gennemgået alt og de kan ikke komme problemet nærmere så jeg må sande at BMW åbenbart har lavet en motor som ikke kan laves uagtet den kun har kørt 137 tkm. Jeg har nu haft problemet siden november 2011 og er ikke overraskende godt træt af det eftersom 4 uger på værksted og mange penge ikke har hjulpet.

Der er ikke meget sjov i denne historie og det er skræmmende at BMW kan skrue sådan en l.... motor sammen og at en bil der har kørt 137 tkm kan have en eller flere fejl som ikke kan laves.
Sidste redigering: 13 år, 7 måneder siden af JCO.

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 7 måneder siden #809

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Det er da utroligt at det bare skal drille så meget det skidt. Men det må da kunne lykkes at få sådan en motor til at køre som den skal, men det er da til at blive sindsyg af at det virker så virker det ikke og så forfra igen

Nu ved jeg jo at den fik stillet en ventil og kan det ikke skyldes at den rykket sig igen, for det virker mærkeligt at det hjalp at den blev justeret og så kommer problemet efter et par dage.Tror jeg ville bede dem tjekke om ikke det kan være der problemet ligger...

Håber at det lykkes for dig at få fundet den forbandede fejl....
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 7 måneder siden af kenn.

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 7 måneder siden #810

• plpoulsen
Hejsa,

De ting der er blevet skiftet, Konverter osv, er det blevet påvist fra bmw's side at der var fejl på dem eller har de skiftet dem som gæt på at det kunne løse problemet?

Har du selv bedt dem om at skifte dem, eller har bmw selv foreslået det og hvis de selv har foreslået det tilbyder de så en form for god rabat da det jo ikke virker rimeligt at "profferne" skifter dele som jo så bagefter viser sig ikke at løse problemet.

Jeg synes det lyder til det godt kunne ligge i din valvetronic siden at det hjalp da de lavede en grundjustering.

Hvis der er mulighed for du kigger forbi næste gang jeg er ovre ved Kenn så kan jeg godt lige prøve at lave et lille trick jeg har, med din valvetronic, og så se om ikke den kommer til at spinde som en mis igen

Mvh Per

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 7 måneder siden #811

• JCO
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej Per

Tak for svar - der er en vis rabat fra BMW på hele sagen.

Jeg kigger meget gerne forbi næste du er hos kenn - kommer også gerne til dig. Ved du hvornår du er på sjælland næste gang?
Sidste redigering: 13 år, 7 måneder siden af JCO.
Tid til at oprette siden: 1.05 sekunder