Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 6 måneder siden #944

• JCO
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej
Tak for råd - det siger jeg videre til BMW eksperterne
Sidste redigering: 13 år, 2 måneder siden af BenAnd.

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 6 måneder siden #945

• Skytten
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej JCO. Din utrolig flotte 545 og dig fortjener ikke denne dårlige dagligdag af en BMW, Sælg den. Nej Kør du en tur til Mr B i Jylland, så skal du nok blive glad igen, men har du fået skiftet den kølevandstemperatur føler som måske kan være fejlen, da din fejl jo er afhængi af temperaturen.!!! ses
BMW M fan

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 6 måneder siden #997

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hvordan går det med bilen nu vi har denne kølige sommer hvor det ikke er så varmt kører den som den skal eller har du stadigvæk problemet?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 5 måneder siden #1002

• JCO
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej Kenn

Den kører pt. uden problemer.....

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 3 måneder siden #1181

• kgf
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej JCO ! Har netop læst sygejournalen på din BMW 545i. Hvis det kan være nogen trøst er du ikke alene med 545i problemet. Min 545i fra 2005 og kørt km 114.000 har desværre også dette "hugge" problem i perioder. Jeg er dog kun kommet til at skifte tændspoler/tændrør samt krumtapføler da vi også har været meget i tvivl om problemet var motor eller gearkasse. Er derfor glad for at læse at det har hjulpet på din med udskiftning af ventilblok i gearkassen hvilket jeg så også vil få gjort omgående. Skulle det vise sig at afhjælpe mit problem vil jeg blive endnu mere glad for at være "faldet" over din side herinde.
Med venlig hilsen
Knud (Randers)

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 3 måneder siden #1187

• JCO
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej Knud

Min huggede rigtig nok ved kørsel og det var en ny ventilblok og converter. Herudover rystede den også til tider ved tomgang. Dette problem kunne bmw - jf mine tidligere indlæg - ikke løse men her den anden dag begyndte motorlampen og lyse. BMW har nu kigget og hoppet på bilen på igen og konstateret en fejl på cylinder 2. Denne fejl vedrører en bærearm af en eller anden slags. Der sidder 8 bærearme, 1 til hver cylinder og alle 8 skal skiftes da de som jeg forstår det er kalibreret til hinanden. Selve bærearmene er ikke dyre men det kræver en adskillelse af ret meget af motoren for at skifte dem og det er ret dyrt.

Min har nu kørt 145 tkm og har for de sidste 20 tkm inklusiv ovenstående kostet over t.kr. 120 i reparationer hvilket er lidt mere end jeg havde forestillet mig. Må sige at jeg er ret skuffet over BMW's kvalitet.

Jeg mistænker lidt ingeniørerne hos BMW for at have designet især motoren der sidder i både 545 og 550 mens de har været til oktoberfest for hvis du går på google og søger på "bmw e60 545 bad idle" så vil du se at der riiiigtig mange ejere af bmw 545 og 550 der har brugt lang tid på værkstedet.

Mit råd er - skynd dig og sælg din 545 mens du kan for på den måde som en bmw 545 er skruet sammen så er jeg ret sikker på at du skal regne med at det bliver kun meeeget dyrere herfra
Tid til at oprette siden: 1.45 sekunder