Hej Knud
Min huggede rigtig nok ved kørsel og det var en ny ventilblok og converter. Herudover rystede den også til tider ved tomgang. Dette problem kunne bmw - jf mine tidligere indlæg - ikke løse men her den anden dag begyndte motorlampen og lyse. BMW har nu kigget og hoppet på bilen på igen og konstateret en fejl på cylinder 2. Denne fejl vedrører en bærearm af en eller anden slags. Der sidder 8 bærearme, 1 til hver cylinder og alle 8 skal skiftes da de som jeg forstår det er kalibreret til hinanden. Selve bærearmene er ikke dyre men det kræver en adskillelse af ret meget af motoren for at skifte dem og det er ret dyrt.
Min har nu kørt 145 tkm og har for de sidste 20 tkm inklusiv ovenstående kostet over t.kr. 120 i reparationer hvilket er lidt mere end jeg havde forestillet mig. Må sige at jeg er ret skuffet over BMW's kvalitet.
Jeg mistænker lidt ingeniørerne hos BMW for at have designet især motoren der sidder i både 545 og 550 mens de har været til oktoberfest for hvis du går på google og søger på "bmw e60 545 bad idle" så vil du se at der riiiigtig mange ejere af bmw 545 og 550 der har brugt lang tid på værkstedet.
Mit råd er - skynd dig og sælg din 545 mens du kan for på den måde som en bmw 545 er skruet sammen så er jeg ret sikker på at du skal regne med at det bliver kun meeeget dyrere herfra