Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min
(0 viser) 
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 2 måneder siden #3181

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Peter

Trist oplevelse du har med fine BMW. Jeg havde engang en Mercedes 210 ( Vi kan jo alle fare vild ) det havde været en gammel københavner taxa, den opførte sig næsten som du beskriver her. Det viste sig at et var luftmængde måleren der var defekt. og da den sammen med en mass service dele blev skiftet kørte den som den skulle.

Det er umuligt at komme med andre bud på problemet andet end dem der allerede er nævnt. Så få den på et værksted og lad os vide hvad der var problemet med bilen.

Held og lykke med projektet..
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 2 måneder siden #3185

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
I sådan et tilfælde her - der skal du have fat i et værksted. Gerne et du har et eller andet tilhørsforhold til. Nogen du stoler på, og nogle der ved hvad de laver.

Jeg bruger et aut. BMW-værksted på vestsjælland. Dem får jeg en super behandling - hver gang ! Da jeg ikke må nævne nogle navne, kan du få nogle kontaktpersoner ved at skrive en PM.
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 2 måneder siden #3187

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Ja, enig. Tak for svar.

Jeg har et glimrende værksted i Nordsjælland som er gode med BMW kompetencer.

Mvh

Peter

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 2 måneder siden #3189

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Så var jeg på værstedet og få en Diagnosetester på.

Den udlæste 13 fejl fra motoren alene !!

Men de fleste er nok forbundne og er "følge fejl" efte andre.

Men det var svært at vurdere hvad det var da det spændte vidt fra for lidt ladetryk, til luftmasse og DPF temperatur , termostat, m.m. Der var altmuligt i vejen....

Så den skal op igen på mandag og så beholder han den og går den igennem.

Vi slettede samtlige fejl og kørte en tur og først var at normalt igen i et par sekunder, men så slog den over på "nødprogram" og jeg kunne kun komme op på cirka 3100 o/min.
Alle 13 fejl var kommet tilbage efter køreturen på cirka 6-7 minutter.

Men det er bedre end sådan som den var til allersidst igår, hvor den ikke kunne komme over 2000 o/min selv i 3. gear !! Der var den helt gal og må være gået på et ekstremt nødprogram!

Så lige nu kan den da køre og sålænge man bare kører normalt og ikke skal lave hidsige voldsomme accellrattioner og dén slags, så føles den helt normal. Så dét lever jeg lige med et par dage indtil den skal på hospitalet på mandag.

Så må vi se hvad det ender med...

Mvh

Peter

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 2 måneder siden #3190

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Du skriver tidliger i denne tråd at DPF'en er ny , er det org. BMW DPF eller et "no name" produkt ? , hvis det er det sidste ja så er det nok her fejlen er at finde/skal søges , man kan nemlig nemt spare sig "fattig" når det gælder dele som disse , helt klart et forkert sted at spare.

Er det et org. BMW DPF , så få lige manuelt kontrolleret din EGR ventil og din termostat som tidligere nævnt , ikke alt kan ses med en tester

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 12 år, 2 måneder siden af BenAnd.

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 2 måneder siden #3191

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Nej det er ikke org. DPF. Men tror nu ikke at det er dét hvis jeg skal være ærlig.

Så burde problemet vel have været der siden første dag med den nye DPF og det har dét trods alt ikke. Den har kørt fint med régenerering af DPF´en etc.

Det er ikke et "kinøjser DPF" fra ASIEN eller noget. Det er fra UK.

Men OK, man kan ikke vide, selvom jeg selv tvivler på det. Men jeg kan nu godt tro at det kan have relation til DPF´en.

En af de andre mekanikere spurgte min mekaniker om han havde husket at nulstille computerens et-eller-andet mht. DPF´en. Han svarede at hun kun havde nulstillet selve nedtællingen i computeren og har troet at det nulstiller alt på DPF´en? Men han har ikke været inde i selve bilen og lavet en nulstilling manuelt nogen steder. Kun via Diagnosetesteren hvor han satte den til km 200.000 som den nu tæller ned til igen.
Han er ellers BMW mekaniker af udd.. SÃ¥ han burde jo vide det.

Er der andet der skal nulstilles ifbm. DPF skiftet?
Er der et sted man kan nulstille DPF´en når et nyt er sat i ?

Ved ikke hvor EGR ventil sidder? Hvad gør den? Hvilken funktion har den?

Mvh

Peter
Sidste redigering: 12 år, 2 måneder siden af Peter530d.
Tid til at oprette siden: 2.02 sekunder