Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 2 måneder siden #3192

• Tue-Track
Har før set et partikel filter hvor indmaden var gået løs og faldet sammen, så det blokerede for flowet i udstødningen.

Din EGR sender lidt af udstødningsgassen tilbage i indsugningen. Hvis den er defekt, sender den for meget tilbage, og det vil motoren køre dårligt på.

Den kan din mekaniker hurtigt kontrolere, den sidder på indsugningsmanifoldet.

Mvh Tue.
Sidste redigering: 12 år, 2 måneder siden af .

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3193

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej Tue-Track ,

tak for svar.

Sjovt du siger det.

Faktisk fik jeg - for første gang - en fejlmeddelelse i displayed , der sagde "Too much emmission" sller sådan noget i dén stil.
Altså bilen gjprde mig opmærksom på at den forurener for meget på dén måde som motoren kører på p.t.

Men den lugter også hvis man står udenfor ved siden af den i tomgamg.

Men tak for indspark.

Mvh

Peter

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3194

• Drkoch
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hvis din EGR ventil er helt eller næsten helt blokeret kan bilen gå i nødprogram, og opføre sig som du beskriver. Jeg havde problemet på min tidligere audi, som fuldstændig forsvandt efter skift af denne. Det kostede i omegnen af 5000,- (ved god det er lidt æbler og pærer, men mon ikke prisen er nogenlunde ens på de to mærker).

Det burde kunne ses i en fejludlæsning. Det kunne man i hvert fald på Audien noget med hvordan spjældet stod ved gas kontra ikke-gas (altså trykke på speederen)...

Held og lykke. Det er interessant at følge med i.
Mvh
Lars Koch Hansen
Kolding
BMW 525dA Touring LCI (11/2007)

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3195

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej Lars

tak for din kommentar.

Ja, jeg er spændt på hvad det ender med. Problemet er lidt at der er 13 forskellige fejl. Men nu ser vi hvad der sker på mandag.

Mvh

Peter

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3196

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
P.S. Hvordan kan man egentlig se på en EGR at den er i stykker?

Hvad kigger man efter på enheden når man har de i hånden eller har adgang til den?

Mvh

Peter

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3197

• Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hvis den er helt eller delvist stoppet, er den netop dét, altså fyldt med sort klistret snask, som hæmmer funktion og/eller passage. Hvis du søger lidt fx på "clogged egr" dukker der mange skræmmende billeder op
i3 REx 2014
Tid til at oprette siden: 1.81 sekunder