Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Partikelfilter - BMW E60 520d
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: Partikelfilter - BMW E60 520d

Sv: Partikelfilter - BMW E60 520d 12 år, 9 måneder siden #1856

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Det er ikke bare kontents der er problemet, det er også rimelig kedeligt at se samme spørgsmål på flere forummer.

Jeg tænkte på om der ikke er en af jer der kikker med, som kan fortælle lidt om additiver og hvor stor en fordel det er at køre med i en Diesel bil. Måske også om det kan forlænge levetiden for et partikelfilter.Jeg kunne da forstille mig at det ville være en fordel at hælde det på tanken, hvis turen går til Tyskland, hvor man kan give den lidt gas.?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Partikelfilter - BMW E60 520d 12 år, 9 måneder siden #1858

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Okay Morten, det er bare den første bil jeg har betalt så meget for og har tænkt mig at passe godt på den Men hvis BMW selv siger det, så kan man vel bare vente til den begynder at skabe sig. Det er forresten en lidt anden bil end min tidligere E36

Ja, som Kenn skriver, så må folk med erfaring med additiver da gerne melde sig med deres erfaringer
Religiøs overbevisning: BMW

Sv: Partikelfilter - BMW E60 520d 12 år, 9 måneder siden #1859

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Søren, Jeg er sikker på at det ikke er et officielt BMW råd men en "personlig" anbefaling af min mekaniker..

Selvfølgelig skal man da passe på den.. Jeg har bare ikke problemer men jeg har hørt om mange som har problemer langt fra de 200-220.000 km som I-drive oplyser fra ny..

Sv: Partikelfilter - BMW E60 520d 12 år, 9 måneder siden #1861

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Det er rigtigt Morten, men hvis bilen på den anden side ikke brokker sig, så kan man jo godt bare blive ved med at være kørende.

Hvordan opleves det såkaldte "backpressure"?
Religiøs overbevisning: BMW

Sv: Partikelfilter - BMW E60 520d 12 år, 9 måneder siden #1862

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Det er modstand i filteret.. nedsat motorydelse.

Sv: Partikelfilter - BMW E60 520d 12 år, 9 måneder siden #1864

• Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Man skal ikke Google "BellAdd" ret meget før det vælter ind med anbefalinger... Men hvis turen går syd for grænsen gælder det om at time det, så tanken er godt tom når grænsen krydses og så fylde op med Shell's V-power diesel. Det er en GTL-diesel (gas-to-liquid) der giver renere forbrænding og færre partikler. Det kan tydeligt mærkes på bilen, den kører noget længere på literen og der er mærkbart mere smæk på

Peter
i3 REx 2014
Tid til at oprette siden: 0.31 sekunder