Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Partikelfilter - BMW E60 520d
(0 viser) 
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: Partikelfilter - BMW E60 520d

Partikelfilter - BMW E60 520d 12 år, 9 måneder siden #1850

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Hej Alle,

Jeg er relativt ny ejer af en diesel BMW. Jeg har altid kørt benzin BMW, men pga. jeg har 30 km hver vej på arbejde, virkede diesel som en fornuftig løsning.

På sådan en moderne diesel er der jo et partikelfilter og jeg har ingen forstand på et sådan. På min iDrive skærm under service står der ved dieselpartikelfilteret 47.000 km. Betyder det at det skal skiftes når jeg har kørt 47.000 mere? Bilen har kørt 16x.xxx nu og jeg spørger fordi jeg kan se at et nyt koster på den irriterende side af 10.000 kr. + montering.

Skal det skiftes eller blot renses der? Jeg har læst at sådan noget selvrenser? En del af min tur på arbejde involverer motorvejskørsel, hvor den som regel bliver blæst igennem.
Religiøs overbevisning: BMW

Partikelfilter - BMW E60 520d 12 år, 9 måneder siden #1851

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Hej Zynn,

Du har fat i den lange ende.

Partikelfilteret mister med tiden sin evne - det af nedbryde dieselpartiklerne. Udskiftningen afhænger ligesom alle andre sliddele af ens kørestil.
Min 330xd har også kørt 160K, men har 75K tilbage inden mit skal udskiftes.

Originale partikelfiltre kan koster over 10.000 kr. Jeg har dog fundet flere steder hvor de handles til 7500. Udskiftning er ikke det værste. Du skal dog have nulstille serviceindikatoren på partikelfilteret. Det kan også gøres selv - hvis du tør

Sent from my iPhone using Tapatalk.
Mvh Matthias Hansen
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: Partikelfilter - BMW E60 520d 12 år, 9 måneder siden #1852

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Jeg kan se at du har stillet samme spørgsmål i flere forummer. Da du har kopieret indlægget laver du det der hedder dobbelt kontens. Det betyder at Google straffer begge forummer. en udredning kræver en meget lang forklaring, men det er ikke smart. Stil gerne samme spørgmål flere steder men ikke med enslydende tekst.. Tak.

Dit partikkelfilter skal skiftes på et tidspunkt, men kikker du under rubrikken Køb og Salg kan du se at der er en anden bruger herinde der kan skaffe dem til en helt anden pris

jeg har hørt og set en BMW E61 kunde der har fået det renset, hvor en smed skar det over sendte det til et firma der kunne varmebehandle det, smeden svejsede det igen. Det virker perfekt. og skulle mit snart skiftes, ville jeg ikke tøve med at give det et forsøg.

jeg har et nummer til Lars som han hedder, og kan godt skabe kontakt hvis en skulle have lyst til at prøve det,

men 47000 km. til det skal skiftes, er vel et stykke tid, med de fleste kørselsbehov.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 9 måneder siden af kenn.

Sv: Partikelfilter - BMW E60 520d 12 år, 9 måneder siden #1853

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Jeg har snart kørt 300 tkm med mit filter og jeg har ikke problemer med backpressure eller andre fejlmeddelser. Jeg har kører 1000-1200 km om ugen så jeg har ikke sod eller varme problemer.

Jeg vil som Kenn nævner også få skæret det op svejse det sammen igen efter en rens..

Husk mange småture har en konsekvens for levetiden for filteret.

Sv: Partikelfilter - BMW E60 520d 12 år, 9 måneder siden #1854

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Jeg beklager, hvis det har skabt googleballade, at jeg har copy/pastet. Min bil kører som regel længere ture og bliver jævnligt kørt gennemvarm ved længere motorvejskørsel. Den er faktisk på motorvej hver eneste hverdag, i dens rette element
47.000 er ca 2 år med mit kørselsbehov.

Morten, hvad siger din idrive der er tilbage i dit partikelfilter? Jeg skal snart en tur til Tyskland og hente drikkevarer til en fødselsdag, er der nogen ide i at give den en ordentlig motionstur på en tysk autobahn, hvor hastighedsgrænserne er anderledes end herhjemme?

Det er da meget rart at vide at det ikke nødvendigvis er en operation til små 15.000 og kan gøres billigere med OEM dele.
Religiøs overbevisning: BMW

Sv: Partikelfilter - BMW E60 520d 12 år, 9 måneder siden #1855

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Jeg har nulstillet I-drive ved 220.000 km så jeg ikke fik besked om at det skal nulstilles mere..

BMW fortalte mig at jeg bare skulle køre indtil jeg fik en fejl på motorlampen så det er min plan..

Under alle omstændigheder tror jeg ikke du kan lade vær syd for grænsen
Tid til at oprette siden: 2.16 sekunder