Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Partikelfilter - BMW E60 520d
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: Partikelfilter - BMW E60 520d

Sv: Partikelfilter - BMW E60 520d 12 år, 9 måneder siden #1865

• jacobniell
Okay det viste jeg ikke at de havde en anden type diesel som er bedre... men det overrasker jo faktisk ikke, hvorfor skulle vi have noegt her i Danmark som ville gøre at bilerne kører længere på literen, det er jo lidt som med vores 98 oktan som smuttede til fordel for 95 i miljøets navn.

Sv: Partikelfilter - BMW E60 520d 12 år, 9 måneder siden #1866

• Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Både Shell og Aral (sikkert også flere) har "super" diesel på menuen, de er også noget dyrere pr. liter, men det skal prøves. GTL-diesel er samme type som Audi hælder på deres Le Mans racere. Personligt kørte jeg Toscana retur i sommer, knapt 5000 km, hvoraf 4000 km var på motorvej. Til trods for "lettere" tung højre fod holdt jeg 14,7 km/l i min 330d E91 LCI i snit på hele turen. Alt sammen på V-power diesel...

Rygtet er at Shell arbejder på at få godkendt V-power diesel herhjemme... og i modsætning til sagen med blyfri 98 og MTBE, skulle man mene at en renere forbrænding med færre partikler ville være i miljøets interesse
i3 REx 2014

Sv: Partikelfilter - BMW E60 520d 12 år, 9 måneder siden #1867

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Jamen så er der jo ikke meget andet end at man må til at køre med Dieseladditiver i bilen. Det ville være dumt ikke at se om det hjælper da det jo ikke er særligt dyrt. Slet ikke i forhold til hvad det koster at skifte mekaniske dele på bilen.

Men tanke Shell det bliver der ikke tale om. Skyldes en meget dårlig oplevelse jeg engang har haft med dem og det gør at jeg hellere bestiller en taxa til at bringe mig til et andet Benzinmærke selvom jeg løb tør for brændstof lige uden for deres dør til tankstationen.

Hvorfor så ikke tanke Shell?

For en del år siden kom man på markedet med en helt ny type Benzin, som skulle rense brændstof systemet på en Benzin bil. Og efter at have kørt med deres brændstof kunne jeg mærke stor forskel. Det kunne min motor også for det brændte alle ventiler af på de biler der kørte på deres helt fantastiske brændstof.

Det blev selvfølgelig forelagt dem at deres Brændstof havde brændt mine ventiler af i motoren, og da min bil ikke var med fabriksgaranti fejede man det bare af.. og alle os bilejere som kørte i ældre biler, måtte for egen regning få skiftet eller repareret vores motorer.

Super service.

Men er helt på linje med Aral som jeg har prøvet på mine ture til Tyskland, og der kan man sagnes mærke forskel på motorgangen.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 9 måneder siden af kenn.

Sv: Partikelfilter - BMW E60 520d 12 år, 9 måneder siden #1875

• jacobniell
Roos skrev:
Både Shell og Aral (sikkert også flere) har "super" diesel på menuen, de er også noget dyrere pr. liter, men det skal prøves. GTL-diesel er samme type som Audi hælder på deres Le Mans racere. Personligt kørte jeg Toscana retur i sommer, knapt 5000 km, hvoraf 4000 km var på motorvej. Til trods for "lettere" tung højre fod holdt jeg 14,7 km/l i min 330d E91 LCI i snit på hele turen. Alt sammen på V-power diesel...

Rygtet er at Shell arbejder på at få godkendt V-power diesel herhjemme... og i modsætning til sagen med blyfri 98 og MTBE, skulle man mene at en renere forbrænding med færre partikler ville være i miljøets interesse

Det er korrekt det skulle man mene, men hvis du tager E85 benzinen i Sverige (som jo er biofremstillet) og derved er renere for miljøret stadig ikke indfundet sig på de danske tankstationer....
Tid til at oprette siden: 0.31 sekunder