Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Min Pre-LCI E91 330xd
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du lægge billeder af din Bmw ind og vise hvad du har fået lavet, eller vise hvordan den ser ud. Beskriv gerne hvorfor du valgte denne Bmw model og din oplevelse med bilen.

EMNE: Min Pre-LCI E91 330xd

Sv: Min Pre-LCI E91 330xd 12 år, 4 måneder siden #2875

det ser godt ud

Sv: Min Pre-LCI E91 330xd 12 år, 4 måneder siden #2876

• Kap
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • shoes & BMW
altid lækkert med et par bimmer billedere...

så er det bare ud og spine rundt i den danske sommer:-)

ses på vejen KAP

Sv: Min Pre-LCI E91 330xd 12 år, 4 måneder siden #2877

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
De ser bare rigtig godt ud på bilen, og så er det jo en rigtig flot fælg og ikke mindst farven.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Min Pre-LCI E91 330xd 12 år, 3 måneder siden #2993

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Så blev den synet uden anmærkninger. Så kan den klare 2 år mere.

For at tage forskud på den forestående vintersæson, har jeg fået pillet dækkene af mine vinterfælge (de var færdige), og fælgene er ved at blive klargjort inden der kommer nye dæk på.
Den ene af fælgene skal til smed og oprettes da den er skæv. Når denne er tilbage skal baljerne poleres, forsegles og vokses inden de nye dæk kommer på.

Hvilket dæk jeg skal ha', ved jeg ikke. Det er lidt op til min dækpusher.
Har ellers være glad nok for Bridgestone Blizzak med RFT, men ved ikke om jeg vil gå efter lidt bedre komfort frem for RFT-dækkene.

----------------

Apropos mine tidligere problemer med bagklappen, så blev den jo sidste år omlakeret. Nu den desværre gal igen. Mit nye værksted konkluderede at der er sealingen (staves) der er gået - hvorfor de har indstillet den til en helt ny bagklap. Så det håber jeg lidt på.

Noget andet, så var mine nye hjul bare lykken - indtil jeg nu har kørt på dem en måneds tid.
I en anden tråd har jeg beklaget mig over det - men problemet ligger i forkerte dæk. Og på en X-drive er der bare uhyggelig vigtig at der er den samme rullediameter.
Jeg skal hilse og sige at sådan nogle "hardy" skiver blive hurtigt slidt når man laver sådan et stunt - men så kan jeg jo lære det. Så de skal lige udskiftes, sammen med hjulene før det går ud over noget meget dyrere !!!
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: Min Pre-LCI E91 330xd 12 år, 1 måned siden #3276

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Nu har jeg kørt små 1.000 km på de nye vinterdæk, Nokian WR D3. (4 X 225/45/17).

Måske lidt tidligt skift, men det var påkrævet.

I de sidste dage med regnvejret, synes jeg kunne fornemme en rigtig fornuftig vandafledning. Ergo, er der godt grip.
Pt har jeg kun oplevet et par enkelte slip (ESP blink), men kun ved igangsætninger på vådt underlag med blade.

Komfort er udemærket. Bare det ikke har køre med RunFlat er fantastisk, dog med kompromis for den anden komfort der jo er at man kan trille videre hvis uheldet sker - hvilket er prøvet.
Dækstøj, synes jeg ej heller at have oplevet endnu. Det kan selvfølgelig ændre sig i takt med temperaturen og gummiet bliver hårdere.

Så, af dæk til godt 1.000 kr. pr. hjøne, synes jeg de gør det fint pt.

-------

Så var der bagklappen. Den blev afvist af BMW i første omgang. Det er dog ikke blevet bedre, hvorfor mit værksted (trofaste), har taget nye billeder og sendt til München.
Mit eget værksted har lovet mig at de vil blive ved indtil jeg får reklamationen, hvilket er fornem service. Da det kun bliver værre, kan de til sidste ikke afvise problemet mere - hvilket så betyder jeg får en ny bagklap.
Da rustgarantien udløber i 2018, er der lidt tid af løbe på endnu.

-------

Jeg har til sidst bestilt tid til skift af hardy-skiven. Den skal nok også tages som et opmærksomhedspunkt, da vi snakker drivmidler. BMW-siger at de holder meget forskelligt (alt efter hvordan bilen køres). Min har efter historikken aldrig været skiftet.
Til orientering, koster en ny ca. 650 kr. og udskiftningen en time. Så det er ikke den store udskivning og kunne sagtens være et "gør det selv", hvis man har adgang til nødvendige faciliteter.

-------

Det burde være det på denne side af vinteren. Om 18.000 km hedder der olieservice samt skift af gearkasseolie. Overvejer stadig om momentkonverteren skal skiftes ved samme lejlighed. Pt kører den fint.
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Min Pre-LCI E91 330xd 12 år, 1 måned siden #3326

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Bilen er solgt.

Ny bil på vej. Håber at kunne følge op snarest
Med venlig hilsen
Matthias Hansen