Jeg er den stolte ejer af denne dejlige 3-serie Touring.
Udstyr:
Tilvalg:
S203A: X-Drive
S205A: Steptronic
S249A: Multifunktionsrat
S255A: Sports læder rat
S302A: Alarmsystem
S322A: Comfort Adgang / Keyless Go
S386A: Tagrægling
S402A: Panorama glas tag
S423A: Velourmåtter
S428A: Advarselstrækant og førstehjælpspakke
S431A: Aut. nedblænding af bakspejl
S481A: Sportssæder
S494A: Opvarmede sæder
S4AEA: Justerbart armlæn
S502A: Forlygtevaskere
S508A: Akustisk/Visuel PDC
S521A: Regnsensor
S522A: Xenon Lys
S524A: Adaptive forlygter
S534A: Klimaautomatik
S544A: Fartpilot med bremsefunktion
S609A: Navigations system Professional
S612A: BMW Assist
S620A: Stemmekontrol
S633A: Forberedt for mobiltelefon Business
S672A: CD-box med plads til 6 cd’ere
S676A: Hifi-lyd system
S6AAA: BMW Teleservice
S761A: Individual rudetoning
P7R7A: Innovation pakke
P7RSA: Comfort pakke
L818A: Batteri masterswitch
S863A: Forhandlerliste Europa
S879A: Onboard litteratur
S8SPA: COP Control Unit
Standard udstyr:
S321A: Exteriør i vognfarve
S4AGA: Interiørlister i Titanium Matt
S520A: TÃ¥gelygter
Apropos mine alufælge:
8x18 BMW Style 190 Bicolor Radialspeiche. Overfladerne på fælgene er lakeret fra fabrikken - men dette gør bare at de med tiden får det kedelige look som vi typisk kender fra A8 fælgene. Altså, lakken begynder at løbe.
Jeg har fået højglanspoleret overfladerne på fælgene. Synes det ser super godt ud !
Mine ønsker for fremtiden er CIC Navigation, med iPhone Adapter osv. Herudover ønsker jeg den udvendige M-Pakke samt Alcantara rat og gearvælger.
Lidt opdatering
Hvorfor lige en 3-serie Touring med træk på alle 4.
Ja, det er måske også lidt en tilfældighed, at det lige var den jeg fald over.
I Januar 10, købte jeg den nye VW Polo - 1,2 TSI med alt hvad der kunne hældes i af udstyr. Det var simplethen bare bilen for mig på det tidspunkt. Det var dog en glæde der varede kort, og efter mange forskellige fejl og reparationer på bilen efter et år - orkede jeg det bare ikke mere. Væk skulle den.
Nå - hvad så ? Vi var blevet forældre for og skulle gerne bruge lidt mere plads - så en stationcar skulle der til.
Jeg havde for start at tænk, at næste gang - så ville jeg ha' en bil med noget motor. Valget faldt hurtigt på E91'eren, fordi jeg synes at den har et dynamisk og sporty design. Og så var motorprogrammet meget varieret.
Jeg fik prøvet lidt forskellige. Både 318d, 320d og sidst en 330d. Hmm, det var jo lidt en chok at komme over i 330d'eren. Den ville bare ud over stepperne - men stadig gå ca. 20 km/l med blød hat ud af lige landevej. Det synes jeg var imponerende.
Lige netop den 330d'er jeg prøvede, var fint udstyret - dog var den utrolig dårlig velholdt og endda en rygerbil (!?)
Nå, hjem og på bilbasen. Der var ikke det helt store udvalg - så jeg kiggede lidt på det tyske marked. Her er udvalget noget større - men tanken om at købe noget til 30.000 Euro, og så komme hjem og finde ud af at man havde køb katten i sækken - gjorde at jeg igen kiggede på det hjemmelige marked.
Så kom denne her frem. Den havde alt det jeg gik efter. Motor, udstyr.. Ja.. Men så havde den også det dersens x-drive. Hvad pokker var nu det for noget ? Altså, jeg skulle jo hverken på skiferie, og den danske vinter med træk på baghjulene skulle jeg nok klare (det kan vores Smart Fortwo :-P ).
Nå, men prøves - det skulle det jo. Og der var ikke den store forskel på den og så en "almindelig" 330d - bortset fra at der var knapt så meget overstyring pga. trækket på forhjulene.
Jeg fik skrevet en slutseddel og fik leveret bilen på mit arbejde dagen efter. Sikken en fornøjelse at køre hjem i sådan en bil. Efter et års ejerskab - må jeg sige, at det er de bedste penge jeg har smidt efter et køretøj nogen sinde.
Hvad er bedre end 500 nm under hjelmen (ja okay 560 fra 35d) ?
X-drive er ikke noget man lægger synderligt mærke til synes jeg, andet end den har et helt utroligt vejgreb. Det kommer mest til sin ret om vinteren, når underlaget er fedtet. Der er den bare fuldstændig ligeglad.
Rent udstyrsmæssigt - så er jeg af den type der aldrig kan få nok. Jeg synes det er en del af oplevelsen og glæden ved at ha' sådan et køretøj. Det er simpelthen bare en fornøjelse at sætte sig ind bag rattet hver gang.
Jeg har endnu ikke stødt på nogle svagheder ved bilen, undtagen ting man kan forvente af en bil der er 6 år gammel og har kørt 150.000 km.
Man skal være opmærksom på rust i bagklap (som er en kendt fejl) og på dørstolper - hvilket er min erfaring.
Hvis jeg kunne - så havde jeg det bedst med hvis den holdt i stuen og ikke kom ud i dårligt vejr. Men da det er en brugsgenstand, gør jeg til gengæld utrolig meget for at holde bilen i så god stand både ude og inde. Der er ikke noget bedre end at sætte sig ud i en velplejet bil.