Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Min Pre-LCI E91 330xd
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du lægge billeder af din Bmw ind og vise hvad du har fået lavet, eller vise hvordan den ser ud. Beskriv gerne hvorfor du valgte denne Bmw model og din oplevelse med bilen.

EMNE: Min Pre-LCI E91 330xd

Min Pre-LCI E91 330xd 13 år siden #1452

  • LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
  • Indlæg: 102
  • Karma: 5
Jeg er den stolte ejer af denne dejlige 3-serie Touring.

Udstyr:
Tilvalg:
S203A: X-Drive
S205A: Steptronic
S249A: Multifunktionsrat
S255A: Sports læder rat
S302A: Alarmsystem
S322A: Comfort Adgang / Keyless Go
S386A: Tagrægling
S402A: Panorama glas tag
S423A: Velourmåtter
S428A: Advarselstrækant og førstehjælpspakke
S431A: Aut. nedblænding af bakspejl
S481A: Sportssæder
S494A: Opvarmede sæder
S4AEA: Justerbart armlæn
S502A: Forlygtevaskere
S508A: Akustisk/Visuel PDC
S521A: Regnsensor
S522A: Xenon Lys
S524A: Adaptive forlygter
S534A: Klimaautomatik
S544A: Fartpilot med bremsefunktion
S609A: Navigations system Professional
S612A: BMW Assist
S620A: Stemmekontrol
S633A: Forberedt for mobiltelefon Business
S672A: CD-box med plads til 6 cd’ere
S676A: Hifi-lyd system
S6AAA: BMW Teleservice
S761A: Individual rudetoning
P7R7A: Innovation pakke
P7RSA: Comfort pakke
L818A: Batteri masterswitch
S863A: Forhandlerliste Europa
S879A: Onboard litteratur
S8SPA: COP Control Unit

Standard udstyr:
S321A: Exteriør i vognfarve
S4AGA: Interiørlister i Titanium Matt
S520A: TÃ¥gelygter

Apropos mine alufælge:
8x18 BMW Style 190 Bicolor Radialspeiche. Overfladerne på fælgene er lakeret fra fabrikken - men dette gør bare at de med tiden får det kedelige look som vi typisk kender fra A8 fælgene. Altså, lakken begynder at løbe.
Jeg har fået højglanspoleret overfladerne på fælgene. Synes det ser super godt ud !

ImageUploadedByTapatalk1353222429.039842.jpg

ImageUploadedByTapatalk1353222455.414671.jpg
ImageUploadedByTapatalk1353222484.843573.jpg
ImageUploadedByTapatalk1353222500.319547.jpg
ImageUploadedByTapatalk1353222522.730048.jpg

ImageUploadedByTapatalk1353222539.621937.jpg
ImageUploadedByTapatalk1353222568.335719.jpg


Mine ønsker for fremtiden er CIC Navigation, med iPhone Adapter osv. Herudover ønsker jeg den udvendige M-Pakke samt Alcantara rat og gearvælger.

Lidt opdatering
Hvorfor lige en 3-serie Touring med træk på alle 4.

Ja, det er måske også lidt en tilfældighed, at det lige var den jeg fald over.
I Januar 10, købte jeg den nye VW Polo - 1,2 TSI med alt hvad der kunne hældes i af udstyr. Det var simplethen bare bilen for mig på det tidspunkt. Det var dog en glæde der varede kort, og efter mange forskellige fejl og reparationer på bilen efter et år - orkede jeg det bare ikke mere. Væk skulle den.
Nå - hvad så ? Vi var blevet forældre for og skulle gerne bruge lidt mere plads - så en stationcar skulle der til.

Jeg havde for start at tænk, at næste gang - så ville jeg ha' en bil med noget motor. Valget faldt hurtigt på E91'eren, fordi jeg synes at den har et dynamisk og sporty design. Og så var motorprogrammet meget varieret.

Jeg fik prøvet lidt forskellige. Både 318d, 320d og sidst en 330d. Hmm, det var jo lidt en chok at komme over i 330d'eren. Den ville bare ud over stepperne - men stadig gå ca. 20 km/l med blød hat ud af lige landevej. Det synes jeg var imponerende.
Lige netop den 330d'er jeg prøvede, var fint udstyret - dog var den utrolig dårlig velholdt og endda en rygerbil (!?)
Nå, hjem og på bilbasen. Der var ikke det helt store udvalg - så jeg kiggede lidt på det tyske marked. Her er udvalget noget større - men tanken om at købe noget til 30.000 Euro, og så komme hjem og finde ud af at man havde køb katten i sækken - gjorde at jeg igen kiggede på det hjemmelige marked.

Så kom denne her frem. Den havde alt det jeg gik efter. Motor, udstyr.. Ja.. Men så havde den også det dersens x-drive. Hvad pokker var nu det for noget ? Altså, jeg skulle jo hverken på skiferie, og den danske vinter med træk på baghjulene skulle jeg nok klare (det kan vores Smart Fortwo :-P ).
Nå, men prøves - det skulle det jo. Og der var ikke den store forskel på den og så en "almindelig" 330d - bortset fra at der var knapt så meget overstyring pga. trækket på forhjulene.
Jeg fik skrevet en slutseddel og fik leveret bilen på mit arbejde dagen efter. Sikken en fornøjelse at køre hjem i sådan en bil. Efter et års ejerskab - må jeg sige, at det er de bedste penge jeg har smidt efter et køretøj nogen sinde.
Hvad er bedre end 500 nm under hjelmen (ja okay 560 fra 35d) ?

X-drive er ikke noget man lægger synderligt mærke til synes jeg, andet end den har et helt utroligt vejgreb. Det kommer mest til sin ret om vinteren, når underlaget er fedtet. Der er den bare fuldstændig ligeglad.
Rent udstyrsmæssigt - så er jeg af den type der aldrig kan få nok. Jeg synes det er en del af oplevelsen og glæden ved at ha' sådan et køretøj. Det er simpelthen bare en fornøjelse at sætte sig ind bag rattet hver gang.

Jeg har endnu ikke stødt på nogle svagheder ved bilen, undtagen ting man kan forvente af en bil der er 6 år gammel og har kørt 150.000 km.
Man skal være opmærksom på rust i bagklap (som er en kendt fejl) og på dørstolper - hvilket er min erfaring.

Hvis jeg kunne - så havde jeg det bedst med hvis den holdt i stuen og ikke kom ud i dårligt vejr. Men da det er en brugsgenstand, gør jeg til gengæld utrolig meget for at holde bilen i så god stand både ude og inde. Der er ikke noget bedre end at sætte sig ud i en velplejet bil.
Vedhæftninger:
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd
Sidste redigering: 13 år siden af LN2VIOLN2.

Sv: Min Pre-LCI E91 330xd 13 år siden #1453

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Hej.

Det er en super flot BMW du har dig der og så er den jo rigtig godt udstyret. Dine fælge synes jeg også ser rigtig flot ud med den forkromning du har valgt.

BMW CIC Navigation og Combox kan jeg seriøs godt forstå du gerne vil have i bilen for det løfter funktionerne med Bluetooth og musikstyring til nye daglige højder og faktisk kommer jeg lige hjem fra en køretur hvor jeg sad og tænkte over hvor smart det er i forhold til de muligheder et almindelig BMW CCC navigations system giver.

Tak for delingen af din flotte BMW og så er det super at se den er top velholdt.

Velkommen til.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Min Pre-LCI E91 330xd 12 år, 12 måneder siden #1570

  • LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
  • Indlæg: 102
  • Karma: 5
Så stod den på lidt vedligeholdelse idag.

Da jeg ikke har garage, kørte jeg til den nærmeste Shell Select i Næstved og tog mit eget grej med og fik en grundig vask. Efter vasken kunne jeg se at bagkofanger samt over og bag forskærmene var fyldt med "flyverust". Så her fik den lige en tur med claybar.

Lakforsegler og voks har den stadig rigeligt af, hvorfor jeg undlod denne behandling.

ImageUploadedByTapatalk1355670532.631496.jpg


ImageUploadedByTapatalk1355670553.004200.jpg


ImageUploadedByTapatalk1355670571.410505.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk.
Mvh Matthias Hansen
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: Min Pre-LCI E91 330xd 12 år, 7 måneder siden #2297

  • LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
  • Indlæg: 102
  • Karma: 5
Servicetid...

Noget kan koste penge - fhv. mange penge.

Mine overvejelser har været mange på det sidste, idet at jeg skulle have skriftet skiver/klodser for, samt lavet Vehicle Check, Olieservice og sådan lidt.

Jeg undersøgte lidt priser hist og her - og fik da også nogle priser der var langt lavere end mit nu foretrukne værksted.

Alligevel valgte jeg dog at køre til BMW og få lavet service. Og hvor er jeg bare glad for jeg gjorde dette. Det viste sig at der var nogle ting som jeg ikke tror det lille værksted ikke havde opdaget. Herudover fik jeg en uovertruffen god service. Flinke mennesker på værksted, hvor jeg fik lov at kigge med imens der blev skruet på bilen.

Efter besøget er den nu frisk - dog skal den lige have en tur mere i næste uge.

Håndbremsen virkede ikke, og det er en kendt ting på modellerne med automatkasserne pga. man bare sætter den i P, og derved aldrig bruger den.
Heruover, er gløderør tæt på færdige. Men de har nu gjort det meget godt (170.000 km) !! Så de bliver også skiftet.
Dysserne til lygtevaskerne kørte heller ikke helt på plads - så de skal også skriftes.
Styrekuglen i højre side var også slidt - så det er også en udskiftning.
Da den havde fået skiftet gearolie ved 100.000 (andet værksted), var der ikke skiftet en vigtig gummiering, som nu var blevet træt. Så gearkassen får også en tur.
Til sidst havde computeren ikke modtaget opdatering, siden den forlod fabrikken i 06 - så den får ligeledes den store tur næste gang.


Puha, overstående er mange ting på en gang. Men jeg må også bare sige at jeg har kørt de sidste 70.000 km for næsten ingen penge.
Med 170.000 km på klokken, vil der bare være ting der bliver slidt. Sådan er det at eje.

Glæder mig til det sidste kommer på plads.

Jeg kan kun sige at jeg bare er 100% glad for min E91'er den store diesel 6'er !!
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd
Sidste redigering: 12 år, 7 måneder siden af LN2VIOLN2.

Sv: Min Pre-LCI E91 330xd 12 år, 7 måneder siden #2298

  • Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 113
  • Karma: 9
Hej Matthias.

Fin vogn! Står selv og skal ha' skiftet olie på gearkassen, min 330d har kørt 130.000 km på nuværende. Hvad var det for en gummi ring der ikke var blevet skiftet første gang?

Det skønne ved erfaringsdeling på sådan et forum, er at man er bedre forberedt, når der skal laves noget på bilen

Roos
i3 REx 2014

Sv: Min Pre-LCI E91 330xd 12 år, 7 måneder siden #2299

  • LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
  • Indlæg: 102
  • Karma: 5
Hej Roos,

Værkstedet anbefalede at man skifter olien for hver 100.000.

Ringen er en gummipakning som man altid skifter når man laver service på geargassen. Der var bare "genbrugt" på det værksted som jeg benyttede tidligere.

Servicet består at et komplet sæt med filter, noget der ligner et kar osv (uden jeg har forstand på det).

Hvis du er i tvivl om den drypper, så er det ca. ud for dine sidespejle og så midt på bilen pakningen sidder.

Olien koster jf. værkstedet et par hundrede kr. pr. liter, og den æder en 7 liter mener jeg det var han sagde.

Da jeg fik det skiftet ved 100.000, kunne jeg tydelig mærke forskel med ny olie. Blødere skift, og nå ja - fornemmelsen af at det bare er i orden !
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd
Tid til at oprette siden: 0.81 sekunder