Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Kone bil?.
(1 viser) (1) Gæst
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.

EMNE: BMW Kone bil?.

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 9 måneder siden #2038

• Skytten
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Tillykke med den lille ny ,den bør vel også skulle døbes, mit forslag må være "Blackie" Glæder mig til at se den.
BMW M fan

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 9 måneder siden #2045

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Tak for alle jeres venlige indlæg. Som jeg svarer på senere.

Nu er det jo altid spændende at se om bilen også er så god som den ser ud. Og derfor skulle vi have opdateret bilens software. Den software bilen havde, var fra 2006 og så der er kommet nogle tilretninger og forbedringer siden da.

Nu da den har den sidste nye software fra BMW kan man også være sikker på at alle bilens styremoduler fungere og virker perfekt, for er der nogle fejl, vil det ganske enkelt ikke kunne lade sig gøre at opdatere bilens software. Før eventuelle fejl er udbederet, for så viser systemet hvad og hvilket der skal ændres for at gå videre med opdateringen.

Samtidigt blev bilen kikket lidt efter og det kan du også se på de næste billeder.

BMW_KONEBIL_UPDATE.1Medium.JPG

Bilen er blevet en del beskidt efter turen hjem, for da den stod nede hos forhandleren stod den fuldstændig ren og pæn. Men det betyder nu ikke så meget for det vi skal have lavet nu.

BMW_KONEBIL_UPDATE.2Medium.JPG

Bilen køres hen til laderen. For det er super vigtigt at den ikke mangler strøm når alle bilens styremoduler skal opdateres.

BMW_KONEBIL_UPDATE.3Medium.JPG

Som det kan ses på bagsædet, ser det ikke ud som om der har siddet mange på det. For det fremstår fuldstændig som da bilen var helt ny.

BMW_KONEBIL_UPDATE.4Medium.JPG

Sådan ser den ud i begge sider, og det er lidt vildt at tænke på at bilen er fra 12 måned 2004 og så ser sådan ud indeni.

BMW_KONEBIL_UPDATE.5Medium.JPG

Der tilsluttes BMW ICOM for at opdatere softwaren, og da den indeholder en helt masse ændringer og data som skal flyttes over i bilen, skal vi have tilsluttet MOST på bilen også.

BMW_KONEBIL_UPDATE.6Medium.JPG

Her ses skærmbilledet på bilens CCC som også ændrer sig når den får den nyeste software, som du kan se senere.

BMW_KONEBIL_UPDATE.7Medium.JPG

Her ser bilen også ud som om den lige var kørt ud fra BMW fabrikken. Og så er det super den også har fuldt klima, for det er noget man værdsætter når det bliver varmt i vejret. Her ses også start stop knappen, som kom langt senere på 5 serien E60 E61

BMW_KONEBIL_UPDATE.8Medium.JPG

Her kan man se at bilen også har lyspakke, da der er lys over fødderne i bilen også. Det er utroligt at man har lavet en BMW 1 serie med den udstyrspakke.

BMW_KONEBIL_UPDATE.9Medium.JPG

Undervejs i opdateringen af softwaren tænder og slukker alle lamper i bilens kombiinstrument, og her er det bilens Airbag system som opdateres.

BMW_KONEBIL_UPDATE.10Medium.JPG

Alle informationer om fejl kommer også på bilens CCC skærm. Og her er det forsat Airbag systemet som opdateres.

BMW_KONEBIL_UPDATE.11Medium.JPG

Som nævnt er det en større mængde data der skal tilføres bilen, så derfor er der tilkoblet MOST tilslutning. Som det ses på billedet.

BMW_KONEBIL_UPDATE.12Medium.JPG

Undervejs i opdateringen genstarter de forskellige komponenter som opdateres. Her er det bilens CCC system som er ved at genstarte.

BMW_KONEBIL_UPDATE.13Medium.JPG

Her er det softwaren til gearkassen som opdateres. Og alt det udstyr som bilen har opdateres, hvis der er nyere software til modulet.

BMW_KONEBIL_UPDATE.14Medium.JPG

Når alle bilens styremoduler er opdateret, kører den en positionstest på bilens ruder og soltag. Og så er den færdig. Denne opdatering tog små 5 timer.

BMW_KONEBIL_UPDATE.15Medium.JPG

Det ser smart ud det vindfang der kommer op, når soltaget åbner. Bare det er bedre end det net jeg har på min 5er E61 for der lyder det ikke godt. Faktisk er den wu wu wu lyd det giver til at få kvalme over.

BMW_KONEBIL_UPDATE.16Medium.JPG

Så er der kommet mulighed for at vælge hvilken menu der skal vises på CCC skærmen.

BMW_KONEBIL_UPDATE.17Medium.JPG

Her er det BMW logic 7 menuen som vises. Og det er vildt at man kan få dette på en BMW 1 serie fra 2004.

BMW_KONEBIL_UPDATE.18Medium.JPG

Bilen har også Bluetooth modul med fra BMW fabrikken.

BMW_KONEBIL_UPDATE.19Medium.JPG

Efter at bilen er blevet opdateret ser menuen nu sådan ud på bilen CCC skærm, og i forhold til den vi startede med er den blevet meget pænere.

BMW_KONEBIL_UPDATE.20Medium.JPG

Elektrisk måling af oliestanden som først kom på LCI modellerne i 2007 har den også, og her tjekker den olistatus.

BMW_KONEBIL_UPDATE.21Medium.JPG

Heldigvis er olistanden perfekt, og denne finesse rigtig smart på en BMW konebil, for ville nok få svært ved at lokke konen ud og trække oliepinden. Så det her med blot at trykke på en knap, det dur.

BMW_KONEBIL_UPDATE.22Medium.JPG

Så er der også komme kort og pilevisning på CCC skærmen, og faktisk er det et smart system der sidder monteret i bilen nu. Men det varer ikke så længe så sidder der et komplet BMW CIC system i bilen, det er bestilt og på vej. Der monteres også Combox i bilen, og så er den vist også med fuld udstyrspakke.
Nu venter jeg på at få at vide hvad afgiften er på bilen, så snart skal den til syn og toldsyn og så er der kommet en ny BMW konebil.

Mere senere .
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 8 måneder siden af kenn.

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 8 måneder siden #2048

hej
stort tillykke med den lille nye BMW.
Supper flot så er din kone snart bedre kørende end dig ?
nej nej en 5er går man ikke fejl af.
vh. henrik

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 8 måneder siden #2065

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Nysynet.

Så blev den lille BMW konebil synet i dag og i den forbindelse blev den også toldsynet. Den gik selvfølgelig igennem uden nogen som helst anmærkninger. GODKENDT.

Jeg kommer ud til synsstedet og siger til ham der skal syne den at jeg ikke har udfyldt en grøn formular og han ikke har sådan en liggende, så jeg kan udfylde den?.

Kan du finde sådan en nogen steder siger han så? Inden kl. 16 i dag så er du heldig. Øv tænker jeg så blev den ikke synet i dag tænkte jeg hurtigt. Man bruger slet ikke sådan en mere, for vi udfylder alle oplysninger på skærmen i dag. Og så blev der kikket godkendelser igennem og synet bil.

Han testede alt på bilen og var rigtig grundig, og det eneste han sagde, var at der skulle snart nye bremser på foran, så klodser og nye skiver var bestilt inden jeg var færdig med synet. Og selvfølgelig kun originalt BMW.

Hjem og via Nem id hos Skat og søge om afgiften. Så nu er det bare at vente, på hvad de mener afgiften skal være så der kan komme Danske nummerplader på.

Dette er den 4 BMW jeg henter hjem, og på alle som en, har jeg bestilt et originalt BMW servicekit til dem som består af, tændrør eller glødrør oliefilter luftfilter og aktivt kulfilter nye visker for og bag. Og til denne her også nye bremser foran.

Det kan(ifølge min personlige mening)nemlig ikke betale sig at forsøge at spare her for, for orker ikke skal have det skiftet og tjekket kort tid efter den er på Danske plader. Bilen er købt med fuld original BMW stemplet servicehæfte og det bliver der også ved med at være på den.

Når det er skrevet må jeg også hurtig indskyde at jeg ikke betaler 1500 kr. i timen på et originalt værksted da man hos min bror har nogle famille dage, hvor familiens biler må komme på værkstedet.

Til en meget reduceret timepris.
Sidste redigering: 12 år, 8 måneder siden af kenn.

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 8 måneder siden #2122

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Så skal vi have ændret lidt på den nye BMW konebil. Men mere om det senere.

BMW_E87_CIC_RETROFIT.1Medium.JPG

CIC ikke mere lige nu

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 8 måneder siden #2123

• Skytten
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej Olsen Hyg dig med ombygningen i påsken og jeg glæder mig til at se den fine opdateret gokart igen .
Sidder i sommerhus og venter på sommer, men vi hygger ved brændeovnen og nyder udsigten her på Ærø. Foto !
BMW M fan
Tid til at oprette siden: 0.70 sekunder