Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Kone bil?.
(1 viser) (1) Gæst
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.

EMNE: BMW Kone bil?.

BMW Kone bil?. 12 år, 10 måneder siden #1807

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
I går fortalte min kone mig at hun godt kunne tænke sig en lidt større bil end den Peugeot 206 som hun har i dag. Hendes kørselsbehov er ikke ret stort, men jeg var ved at falde ned fra bilsædet da hun sagde det. Hun ønskede en bil der var mere sikker og havde lidt mere plads.

Straks faldt min tanke på en BMW E90 men der er jo også de løbende udgifter at tage hensyn til såsom forsikring og vægafgift. Og da hendes kørselsbehov som sagt ikke er ret stort skal det være en mindre bil og så kom jeg til at tænke på en BMW 1 serie.

Her til morgen imens kaffen blev brygget kom IPaden så frem og jeg begyndte at søge efter de brugte der var på markedet. En ting som kan irritere mig grænseløst er at når man søger på biler, så kommer der et hav af ligegyldige resultater. F.eks. se hvilken butik der har den billigste BMW 120 og klikker man har det intet med bilsalg at gøre.

Så jeg endte samme sted som jeg har købt mine andre gamle biler, og inden længe var jeg igang med at krydse det udstyr af som jeg som minimum vil have bilen skal være monteret fra BMW fabrikken. Da der er tale om en ældre BMW fra 2004 og 2005 skal jeg lige have undersøgt hvad der sker fremadrettet med de forskellige Facelift på denne BMW model.

Nu er det jo ikke sådan at det er noget der skal ske hverken i dag eller morgen, så jeg har god tid til at finde ud af de ting som jeg mener, ville være sjovt eller totalt uundværligt at have i sådan en lille kone BMW. og så kunne det jo være rigtigt sjovt at montere BMW CIC navigation i sådan en BMW også.

hvem ved om der ikke kommer en beskrivelse og udstyrsmonteringer i en BMW 1 serie. Men lige nu er det kun på undersøgelse stadiet. Men det er altid spændende at lede efter en bil og bruge en masse tid på at se hvad man kan proppe i den af udstyr. Og med hensyn til udstyr er det mere for min skyld end hendes. Men man må ALDRIG gå ned på udstyr.. og jeg skal da trods alt vaske den engang imellem…

Nu kunne det være rart om der sidder nogle andre der har eller har haft en BMW 1 serie som kunne komme med nogle ting som man helt klart bør have med i sine overvejelser inden man evt. køber sådan en bil?

Udgifter til forsikring og vægtafgift og så selvfølgelig driftsomkostninger. Jeg er klar over at det selvfølgelig er meget forskelligt da alder og andre ting spiller ind.

Hvad for en bil kører din kone eller kæreste i?..
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 9 måneder siden af kenn.

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 10 måneder siden #1808

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Olsen,

Jeg ville i hver fald personligt kigge efter en tre dørs.. Den er meget pænere end en 5 dørs men den er tilsvarende også nyere end de årgange du spørger efter..

Sport pakken giver også et flot udseende på bilen - specielt hvis den er i en lys farve..

Just my 2 cents

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 10 måneder siden #1812

• Ruben
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej

Forstår godt valget er kommet til 1er, har selv været på udkig efter en de sidste 6 mdr, men har ikke kunne finde noget med det rigtige udstyr til den rigtige pris

Ville være super med en udstyrs liste over en BMW 1serie

RUben

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 10 måneder siden #1813

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Morten

Du har fuldstændig ret i at mange 3 dørs biler (Coupe) modeller ser bedre ud end 5 dørs men de er bare ikke så praktiske. Her må jeg nok gå på kompromis med udseendet da den skal kunne bruges som transport af flere personer. Ikke så tit men det med at man skal skubbe forsæderne frem og nærmest krybe ind i bilen, imens man er ved at falde i selen, det er jeg blevet for gammel til

Smider et par billeder ind af den jeg har kikket på.

BMW_1_SERIE.1.JPG

BMW_1_SERIE.2.JPG

BMW_1_SERIE.3.JPG
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 10 måneder siden af kenn.

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 10 måneder siden #1814

• ZynnDK
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Diesel bimmer
Hej

Nu ved jeg ikke hvad størrelse person der skal ind på bagsæderne, men i min kammerats 1'er er der ikke så meget plads bagi, hvis man er knap 190 og vejer mere end mandegrænsen på 90 kg .
Jeg ved ikke om det gør en forskel, at hans har den helt store sportlæderkabine med luftjusterbare sidestøtter.
Religiøs overbevisning: BMW

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 10 måneder siden #1815

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Kenn

Nu ved jeg ikke om du har oplevet en 1'er serie "live" , men personligt syntes jeg at kabinen er utrolig plastic-agtig ( fuldt ud på højde med Kia Picanto , Chevolet Matiz etc. og dette er ikke posistvt ment ) , så skulle jeg oveveje en sådan var det et absolut MUST at den havde læderkabine.

Men har du feks. overvejet en E46 Compact ( ved godt nogen ikke kan lide designet ) , men den er mange gange bedere skruet sammen end den nyere 1'er serie ( og jo , jeg har "skruet" en del i begge modeller så jeg ved det af erfarring ), samt interiøre kvaliteten er mindst en klasser højre end i 1'eren , at de så også er væsentlig billigere end en 1'er er vel heller ingen skade til når det er bil 2 vi snakker om, derudover er mange af dem der er til salg i rigtig fin satnd og absolut ikke hærget da de typsik har haft et liv som konebiler fra ny af , altså meget få "Johnny Brian" ejere forinden

Vores "konebil" er en 09/2002 BMW Compact 318Ti Aut. ( kørt 32T km på købs tiddspunktet ) , vi har haft den siden 2007 , og den har kørt dagligt uden de store problemer ( reparationer ) ud over alm. service/vedligeholdelse , og jeg overdriver vist ikke når jeg siger/skriver at konen er "mere" end glad for den.

Blev forøvrigt indkøbt efter samme overvejelser som din kone gør sig nu ,nemlig bedere komfort , udstyr og ikke mindst sikkerheds udstyr

3_2013-02-16.JPG

Nr2.jpg
Sidste redigering: 12 år, 9 måneder siden af BenAnd.
Tid til at oprette siden: 0.41 sekunder