Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Additiver til bilens motor og brændstof.
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: Additiver til bilens motor og brændstof.

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3953

• please
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
For at kunne diskutere for og imod et evt produkt er du nød til at fortælle hvilken fabrikat det er.

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3954

• plpoulsen
Det er fordi at det er additiverne i olien, som slides og da det er enorme mængder olie på en skibsmotor laver de en analyse af olien og tilsætter nye additiver og så bliver olien normalt aldrig skiftet, der er ingen olieskift at springe over

Men igen så er en skibsmotor og en personvognsmotor to forskellige verdener, ligesom motorsport og normale motorer.

Men som nævnt skal jeg igang med at lave en analyse af forskellige additiver, så hvis du vil have det testet siger du bare til

Men hvis de additiver indeholder PTFE (Teflon) så bør du ihvertfald skifte dit oliefilter oftere end normalt, da det helt sikkert vil stoppe til hurtigere, ligesom dine hydrauliske ventilløftere også vil blive stoppet til med tiden. Bare en advarsel som jeg mener seriøst og ikke bare er noget jeg finder på for sjov!

Mvh Per
Sidste redigering: 11 år, 9 måneder siden af .

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3955

• Skytten
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
plpoulsen skrev:
Det er sjovt du nævner motorsport, for de racer motorer jeg skruer på er det ihvertfald fy fy ord med sådanne adfitiver

Men at sammenligne en personbiler motor med motorsport er en stor fejl. Hvor få km tror du der er imellem at man totalt adskiller en motorsportsmotor i forhold til personbiler. Samt tolerancerne er nogle helt andre på motorsportsmotor motore.

Selv en BMW M motor køre med tolerancer der gør at den ved koldstarter kan lyde som en gammel taxa

Men jeg ser da frem til at blive modbevist. Hvis det evt er noget du vil have testet med dokumentation kan jeg godt hjælpe, for vi laver forsøg diverse additiver på personvognsmotor og så kunne det da være sjovt at se det i sammenligning med bell add og de andre "mirakelmidler"

Mvh Per

Hej Per Hvorfor er det " Fy Fy " i motorsports motorer ? og du fremhæver additiver i "original" BMW olie, så er det godt nok, ellers er det et dårligt og farligt "Mirakelmiddel".
Jeg tror at dem med disse skibsmotorer af anselig størrelse tager en større "risiko" ved at anvende additiver end det du vil fremhæve med feks. ventilløftere i BMW motorer.
Disse additiver har været anvendt i mange år inden for højlast mekanik såsom Turbiner og kompressorer, så jeg er en "troende" indenfor additiv tilsætning i olier og brændstof.
God weekend.
BMW M fan

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3956

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Nu er produktest navn ikke så vigtig, mere fordi at det der er vigtigt er de mega små partikler der er i alle adjektiv produkter. Enten tror man på at den Teflon behandling alle bevægelige dele i motoren får, er med til at beskytte ved start, eller også mener man at det kan skade en moderne motor.

Det er det samme med brændstof adjektiver som fjerner overfladespændingi brændstoffet, en spaltning som betyder at man forfiner brændstoffet, altså den mængde der løber fra dyserne ind i motoren.

Så det jeg mener vi skal tage stilling til er om man har prøvet at køre med addektiver i sin motor eller man mener det er fuldstændig ligegyldig.

Man lavede et forsøg for en del år siden med en bil, efter at FDM havde skrevet at der ikke var brugbar eller målbar effekt ved brug af adjektiver i en moderne motor. Den udfordring tog producenten op og kørte fra Sjælland til Jyllandsringen. afmonterede motorens bundkar, og kørte banen rundt i en pause, hældte olie tilbage på motoren, og kørte hjem igen. uden af der var nogen skader at se på motoren bagefter.

Men leverandøren er.Men leverandøren er. Så det er ikke så hemligt.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3957

• plpoulsen
Det er fordi at de fleste eftermarkeds additiver indeholder PTFE (teflon) og det er fy fy pga aflejringerne der kommer i bla ventilløftere.

De additiver de bruger i skibsfart og motorolie er af en helt anden type end det du kan købe i fri handel, deri ligger forskellen. Og desuden bliver olien analyzeret så der netop kommer de korrekte mængder i af de rigtige stoffer i forhold til sammensætningen af olien. Det kan man jo ikke sige er tilfældet når du køber en flaske i en bilbutik og så hælder den på din motor.

Hvis det var mig så ville jeg hellere skifte olie og filter en gang ekstra imellem det normale olieskiftinterval, så ved man at man ikke udsætter motoren for noget 3. parts produkt. Men jeg er selvfølgelig også fanatisk ang kun at bruge originale dele på min BMW

Mvh Per
Sidste redigering: 11 år, 9 måneder siden af .

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3958

• Skytten
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej Igen
De aflejringer du er "bange" for de kommer jo også med den almindelige olie, men bliver stoppet i filtret og derfor vil jeg give dig ret med filter og olie skift, men (teflon) hjælper på at metallerne er beskyttet hele tiden og olien på at smører når den når frem til belastnings punkterne.
De "mirakelmidler" er de samme uanset teknik, men du skal altid læse brusanvisning, som på pilleglas og meget andet.
Det er klart at hvis du overfylder hjælper det ikke på virkningen, du kan ikke redde en totalt slidt motor.

Men tro er jo altid en mærkelig størrelse. ; men fanatisk er direkte farligt !

Mvh Jens
BMW M fan
Tid til at oprette siden: 0.34 sekunder