Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Additiver til bilens motor og brændstof.
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: Additiver til bilens motor og brændstof.

Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3945

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Additiver til bilens motor og brændstof.

Nu har jeg bevæget mig ind på et område jeg ikke har brugt ret meget tid eller energi på. Pludselig står der en kunde som har fremstillet dette produkt i en menneskealder, Faktisk er det hans farfar der har udviklet en serie af brændstofs tilsætninger og additiver til bilens motorolie.

Jeg havde tænkt på at det kunne være smart at få det på den gamle bådmotor der sidder i den gamle båd jeg hygger mig lidt med at sætte i stand. Men desto mere jeg undersøgte omkring dette motorpleje blev jeg mere og meget tilhænger af disse produkter.

Adjektiver.2Medium.JPG

Jeg lagde selvfølgelig blødt ud og hældte det på firmaets kundebil som er en Diesel. Og tro det eller lad være den fik en blødere tomgang at høre på. Så efter den oplevelse kom den også på min BMW.

Hvis man sætter sig ind i hvordan teflon virke sår ved man at det er små molekyler som lægger sig på alle bevægelige dele, det betyder at når man starter sin motor så inden der kommer olietryk, så smører de små partikler der er i teflon.

BMW_Adjektiver.1Medium.JPG

Her kommer der en flaske på motoren, og da jeg skal have skiftet olien indenfor de næste 2000 km. Kommer der en olierens inden den skiftes og så kommer der 2 flasker på, som rækker til 7,5 liter motorolie.

Dette er en serie af produkter som der bliver beskrevet meget mere om herinde, for det er ganske enkelt god motorpleje. Og hvem herinde kan ikke godt lide at passe og pleje sin BMW. Her nedenfor kan du se hvordan producenten beskriver sine olie additiv produkter. De produkter som vi selv og vores kunder kan bruge, kommer selvfølgelig på lager, så det kan bruges i forbindelse med olieskift.

En speciel blanding af høj kvalitet bæreolie, syntetiske “Extreme Pressure”, anti¬¬korrosions- og renseadditiver. Teflon imprægnerer og belægger alle slidflader i motoren med en mikrofilm, som har en ekstrem glat overflade.

Sikrer motoren mod koldstarts rivning, samt en kraftig reduktion i gnidningsmodstanden, hvilket betyder motoren vil arbejdere lettere, mere støj- og vibrationsfrit.

Motoren vil have mere effekt som følge af den lavere friktion, hvilket betyder bedre acceleration, specielt ved lave omdrejninger, og brændstofs forbruget vil være tilsvarende reduceret.

Indeholder herudover komponenter der fremmer motoroliens renseeffekt således aflejringer og koksdannelser fjernes mere effektivt og fastholdes i oliefilteret.

Fordele

• Optimal opstartssmøring
• Reduceret friktion
• Forbedret kompression
• Blødere motorgang
• Reduceret olieforbrug
• Forbedret motoreffekt og trækkraft
• Reduceret brændstofsforbrug

Har du prøvet disse additiv produkter før? eller bruger du dem. Det ville være spændende at læse om. Hvis ikke kommer der en serie af billeder og beskrivelser herinde senere.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år, 9 måneder siden af Roos.

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3948

• plpoulsen
Jeg ville være MEGET varsom med hvilke additiver der bliver hældt i olien. Den godkendte olie til bmw indeholder allerede additiver og hvordan reagere de sammen med de "nye" der bliver hældt på, især når olien påvirket af motorens regenerering af DPF.

Det lyder da meget godt med det teflon lag der nedsætter friktionen, men hvordan påvirker det de steder hvor motorens oliesystem har meget fine tolerancer, bla ved hydrauliske ventilløftere.

Jeg er af den overbevisning at bruger man motorolie af god kvalitet, godkendt af bmw, så er det ingen grund til at hælde 3. parts additiver i. I bedste tilfælde er det spild af penge, i værste tilfælde kan det komme til at koste dyre reparationer.

Mvh Per
Sidste redigering: 11 år, 9 måneder siden af .

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3949

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Per.

Nu er der en grund til at man benytter dette i motorsporten. Men jeg er overbevist om at det er det rigtige... Men den holdning du har, skal jeg nok sætte skak mat inden længe

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3950

• plpoulsen
Det er sjovt du nævner motorsport, for de racer motorer jeg skruer på er det ihvertfald fy fy ord med sådanne adfitiver

Men at sammenligne en personbiler motor med motorsport er en stor fejl. Hvor få km tror du der er imellem at man totalt adskiller en motorsportsmotor i forhold til personbiler. Samt tolerancerne er nogle helt andre på motorsportsmotor motore.

Selv en BMW M motor køre med tolerancer der gør at den ved koldstarter kan lyde som en gammel taxa

Men jeg ser da frem til at blive modbevist. Hvis det evt er noget du vil have testet med dokumentation kan jeg godt hjælpe, for vi laver forsøg diverse additiver på personvognsmotor og så kunne det da være sjovt at se det i sammenligning med bell add og de andre "mirakelmidler"

Mvh Per

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3951

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Altså jeg er som sædvane novice men det er da faldet mig for brystet at mange af de kædefejl vi ser i bilerne for tiden kan være udløst af forkert type olie..

Sv: Additiver til bilens motor og brændstof. 11 år, 9 måneder siden #3952

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Nu ville jeg gerne starte en større diskussion, men vælger at sige at jeg er overbevist om at det er super godt for MIN motor. Jeg har stort set en bil der lyder bedre både min BMW og i særdeleshed min kundebil.

Lader dette være min bemærkning for nu, I næste uge kommer det på familiens E87 1 serie. Jeg er sikker på at den molekyle sammensætning der er i disse additiver er sundt og godt for en motor da der er smøring med det samme motoren snurrer.

Bare fordi jeg ikke kan lade være Så kan man i den professionelle skibsfart springe 5 olieskift over ved tilsætning af disse additiver, fordi oliens viskositet bevares, Det vil sige en større smøreevne i motoren.

Men jeg er personligt overbevist.
Sidste redigering: 11 år, 9 måneder siden af kenn.
Tid til at oprette siden: 0.74 sekunder