Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E60 - E61 Rust problemer.
(1 viser) (1) Gæst
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: BMW E60 - E61 Rust problemer.

Sv: BMW E60 - E61 Rust problemer. 11 år, 9 måneder siden #3976

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrer for at se det.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år, 9 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E60 - E61 Rust problemer. 11 år, 9 måneder siden #3977

• Nuggi
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Det skal jeg huske, mange tak.
Bmw E93 325i (3,0) aut. 2007 Cab.
Bmw E61 525D Aut. Touring 10/2006

Sv: BMW E60 - E61 Rust problemer. 11 år, 9 måneder siden #4047

• GABA
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Når de 12 år er udløbet - hvad anbefaler I så man gør for at holde sin baby rustfri?

Nu taler I også om bagklap på E61. Er der nogle steder på en E60 som er kendt for at være en rustfælde?
Mit livs kærlighed: BMW E60 525d

Sv: BMW E60 - E61 Rust problemer. 11 år, 9 måneder siden #4048

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Nu kender jeg ikke så meget til E60 da jeg ikke selv har denne model. Men jeg ville ikke være så nervøs med hensyn til rust. Bilen er pakket rigtigt godt ind i bund og skærmkasser er også godt beskyttet. Fronten er lavet i Aluminium så der er vel i grunden ikke ret meget der kan ruste på bilen.

Jeg ville personligt hellere skifte en dør i ny og næ end at have en eller anden til at bore huller i min bil, for at sprøjte tecstyl ind i vanger og paneler der er beskyttet i forvejen.

Derimod skal du sørge for at få undersøgt dine bremserør da der har været flere forbi værkstedet som har nævnt at deres bremserør var tæret, ja direkte utætte.

Måske Mr. B kan komme med nogle punkter da han som dig også har en BMW E60
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW E60 - E61 Rust problemer. 11 år, 9 måneder siden #4049

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Ja nu er vi der køre limosine forskånet for mange af de problemer som de der har valgt ''varevogns'' udgaven , nemlig ikke mindst alle de problemer der er forbundet med ''bagenden'' af E61 , nemlig ledninger i bagklappen , rust i samme ,luft undervognen ( især kompressoren ) ,stoppede dræn slanger fra soltaget.

Når det er sagt , er det jo ligeså dejlig een bil som en E60 , eneste rust jeg har fundet på min er ved midterste drænhul i bagsmækken , absolut ikke noget at snakke om ( på størelse med en gl. 10 øre ) da det jo nemt kan plettes uden at ses udefra efterfølgende , og det må jo lige nævnes at min E60 nu nærmer sig sit 11 år

Derfor råder jeg også folk til at overveje om pladsen i en E61 er en nødvendighed fremfor det en E60 tilbyder og hvis man ikke nødvendigvis har brug for denne , ja så så råder jeg til køb af en E60 , det virker dog mærkligt at BMW ikke har fået bugt med disse fejlkilder , da de jo kendes fra ikke mindst E39 Touring , men helt tilbage til E34 Touring var det jo også et tema , så det er altså ikke nyt for BMW.

Som Kenn rigtig nok skriver er bremserørne et område man skal være opmærksom på ( både på E60 og E61 ) når de har nogen år på bagen ( 6-7 år gamle ) , især dem der løber under bilen i føresiden skal man være opmærksom på at få tjekket , dette især da de er ''gemt'' af plastic afdækningen her , og derfor svære ''lige'' at tjekke ved et alm. ''kik'' op under bilen.

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 11 år, 9 måneder siden af BenAnd.

BMW E60 - E61 Rust problemer. 11 år, 9 måneder siden #4051

• GABA
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Super. Tusind tak for rådene. Må lige få nogen til at tjekke min "rør" inden forhandler garantien udløber:)
Mit livs kærlighed: BMW E60 525d
Tid til at oprette siden: 0.53 sekunder