I forbindelse med en gennemgang af døre og falser på min BMW E61 så jeg til min skræk at der var kommet rust på hele bunden i bagklappen, sealinen som skulle sikre at der ikke kunne komme vand imellem pladerne da man har lavet bagklappen er blevet utæt og så har det den modsatte effekt, for så kommer der rust.
Her ses rusten som åbenbart har gemt sig i et stykke tid.
Som det ses på billedet er rusten på vej til at løbe hele vejen rundt langs den Sealed kant
Man kunne sandblæse og male det men det ville ikke holde i 6 måneder før det ville komme igen.
Henvendte mig til min lillebror som er ansat som pladeværkfører på et autoriseret BMW værksted og medsendte de billeder som du kan se ovenfor og så kom der svar fra BMW Danmark om at dette selvfølgelig er en fejl og bagklappen udskiftes uden omkostninger for mig.
Så til alle de BMW ejere der hårdnakket påstår at man ikke får dækket rustskader på sin BMW årgang 2005 i tager så grundig fejl det er kun et spørgsmål IKKE at have givet sin BMW rustbeskyttelse for så er alt fabriks garanti nemlig bortfaldet. Det er indiskutabelt og sådan det forholder sig, uanset hvad der måtte være blevet sagt, og har dit rustbeskyttelse undervogns center lovet dig andet så få det på skrift for det er dem der skal betale din reparation hvis det skulle ske at du får brug for en rust (garanti) reparation på din BMW fabriks garanterede bil.
(Hvis det sker inden for de 12 år som BMW giver garanti på)
Når det er skrevet er det et spørgsmål om tro for det kan godt være at BMW giver 12 års garanti på rust på din BMW men hvad så når de 12 år er gået? Er det så en dårlig forretning ikke at have rustbeskyttet sin BMW?
Rust på en BMW er i min optik ikke det største problem det er nemlig det at mange ting på bilen irrer og meget af det udvendige som kan være årsag til begyndende rust skal man selv betale for at få udbederet og så kommer troen ind i billedet for hvad tror du selv der vil være en god ide?
Der er mange meninger om dette og da jeg har mange rigtig gode venner og en bror på et autoriseret BMW værksted tror jeg på at det er en god ide at lade være med at få min BMW rustbeskyttet indenfor de 12 år som BMW giver, og skulle der komme nogle stenslag eller hakker i lakken bliver de lavet med det samme da det er vigtigt for mig at min BMW er passet og plejet.
Når jeg får monteret og malet den nye bagklap får jeg også malet fronten på bilen også da den har en del stenslag på frontklappen og så må jeg nok tilstå at det er dumt at køre ind i en orange kegle som er placeret så man ikke kan undgå at se den, men det gjorde jeg og det gav mig nogle små ridser på min venstre bagskærmkant og nederste panel under dørene, og så kommer jeg ikke uden om at skifte ledninger i min bagklap for de er som mange andre BMW E61 ejeres også knækket.
Har du haft nogle problemer med at få dækket nogle rustskader på din BMW E60 eller BMW E61?