Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E60 - E61 Rust problemer.
(0 viser) 
Har du en fejl på din Bmw E6- eller nogle periodiske ting der driller er dette forummet at stille et spørgsmål på eller svare på et spørgsmål hvis du kender svaret. Eller fortæl om dit nye projekt på bilen.

EMNE: BMW E60 - E61 Rust problemer.

BMW E60 - E61 Rust problemer. 13 år, 4 måneder siden #1087

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
I forbindelse med en gennemgang af døre og falser på min BMW E61 så jeg til min skræk at der var kommet rust på hele bunden i bagklappen, sealinen som skulle sikre at der ikke kunne komme vand imellem pladerne da man har lavet bagklappen er blevet utæt og så har det den modsatte effekt, for så kommer der rust.

BMW_E61_RUST_I_BAGKLAP1.jpgMedium.JPG

Her ses rusten som åbenbart har gemt sig i et stykke tid.

BMW_E61_RUST_I_BAGKLAP2.jpgMedium.JPG

Som det ses på billedet er rusten på vej til at løbe hele vejen rundt langs den Sealed kant

BMW_E61_RUST_I_BAGKLAP3.jpgMedium.JPG

Man kunne sandblæse og male det men det ville ikke holde i 6 måneder før det ville komme igen.

Henvendte mig til min lillebror som er ansat som pladeværkfører på et autoriseret BMW værksted og medsendte de billeder som du kan se ovenfor og så kom der svar fra BMW Danmark om at dette selvfølgelig er en fejl og bagklappen udskiftes uden omkostninger for mig.

Så til alle de BMW ejere der hårdnakket påstår at man ikke får dækket rustskader på sin BMW årgang 2005 i tager så grundig fejl det er kun et spørgsmål IKKE at have givet sin BMW rustbeskyttelse for så er alt fabriks garanti nemlig bortfaldet. Det er indiskutabelt og sådan det forholder sig, uanset hvad der måtte være blevet sagt, og har dit rustbeskyttelse undervogns center lovet dig andet så få det på skrift for det er dem der skal betale din reparation hvis det skulle ske at du får brug for en rust (garanti) reparation på din BMW fabriks garanterede bil.
(Hvis det sker inden for de 12 år som BMW giver garanti på)

Når det er skrevet er det et spørgsmål om tro for det kan godt være at BMW giver 12 års garanti på rust på din BMW men hvad så når de 12 år er gået? Er det så en dårlig forretning ikke at have rustbeskyttet sin BMW?

Rust på en BMW er i min optik ikke det største problem det er nemlig det at mange ting på bilen irrer og meget af det udvendige som kan være årsag til begyndende rust skal man selv betale for at få udbederet og så kommer troen ind i billedet for hvad tror du selv der vil være en god ide?

Der er mange meninger om dette og da jeg har mange rigtig gode venner og en bror på et autoriseret BMW værksted tror jeg på at det er en god ide at lade være med at få min BMW rustbeskyttet indenfor de 12 år som BMW giver, og skulle der komme nogle stenslag eller hakker i lakken bliver de lavet med det samme da det er vigtigt for mig at min BMW er passet og plejet.

Når jeg får monteret og malet den nye bagklap får jeg også malet fronten på bilen også da den har en del stenslag på frontklappen og så må jeg nok tilstå at det er dumt at køre ind i en orange kegle som er placeret så man ikke kan undgå at se den, men det gjorde jeg og det gav mig nogle små ridser på min venstre bagskærmkant og nederste panel under dørene, og så kommer jeg ikke uden om at skifte ledninger i min bagklap for de er som mange andre BMW E61 ejeres også knækket.

Har du haft nogle problemer med at få dækket nogle rustskader på din BMW E60 eller BMW E61?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 4 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E60 - E61 Rust problemer. 13 år, 4 måneder siden #1088

• henrik_dk
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Min 535d er også fra 2005, så jeg checkede også lige min bagklap og der var dælme også rust.... Æv...

DSC01056.JPG

DSC01057.JPG

Tog du fat direkte i BMW eller i en forhandler?

Sv: BMW E60 - E61 Rust problemer. 13 år, 4 måneder siden #1089

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Henrik.

Hvad er det for en gammel rusten BMW du har Det er sku trist at det ser sådan ud og som dine billeder viser er det utroligt man ikke er faldet over det før.

Hvor bor du henne i landet? mere fordi at er du på sjælland kan jeg hjælpe dig igennem min bror som laver disse garantisager dagligt for BMW.

Godt du opdagede det også, så det kan blive lavet.

PS.

Husk at trykke på sæt ind når du lægger billeder ind for ellers kommmer de ikke ind i indlægget og som det ses har jeg gjort det for dig nu

Sv: BMW E60 - E61 Rust problemer. 13 år, 4 måneder siden #1091

• henrik_dk
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej Kenn,

Ja utroligt at det ikke er blevet opdaget før. Tyder da på, at der nok kører mange E61´ere rundt med rust i bagklappen. Må da næsten være en kendt fejl hos BMW?

Har skrevet til BMW, så håber jeg bare på et positiv svar .

Jeg bor desværre lidt nord for Randers for ellers, så havde du helt sikkert allerede haft mig som kunde til nogle af de rigtig fede projekter, du har kørende .

Sv: BMW E60 - E61 Rust problemer. 13 år, 4 måneder siden #1092

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator

Fremgangsmåden at få lavet disse garantisager hos BMW er at man henvender sig til en autoriseret BMW forhandler som også har et pladeværksted og det er vigtigt at du har bilen med da der skal tages nogle billeder skaden og af nummerpladen, Speedometer og bilens Vin nr. (Stelnummer) og så sendes det til BMW Danmark som sender det til Sverige som så sender det til BMW Tyskland som så sender et svar tilbage til den Danske forhandler

Så burde der ikke gå langt tid før de vender tilbage med et svar om at den er dækket også.

Jeg har hørt fra andre at de har fået skiftet deres bagklap også så der må være en del BMW E61 ejere som kører rundt helt uvidende som du og jeg også gjorde.

Held og lykke med projektet og selvom du bor i Randers er du velkommen til at kikke ind hvid din vej en dag falder forbi Glostrup.

Sv: BMW E60 - E61 Rust problemer. 13 år, 4 måneder siden #1104

• henrik_dk
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Er netop blevet ringet op af BMW i Randers og de skifter min bagklap på garantien .

Det er bare rigtig godt og jeg kan kun anbefale, at alle andre får checket deres E61 for rust i bagklappen!
Sidste redigering: 13 år, 4 måneder siden af henrik_dk.
Tid til at oprette siden: 1.36 sekunder