Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E61 Defekt Panorama Soltag.
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: BMW E61 Defekt Panorama Soltag.

Sv: BMW E61 Defekt Panorama Soltag. 11 år, 3 måneder siden #4643

• Sune
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Endnu en fin "rapportage" fra værkstedet. Spændende læsning.
Min egen E61 har lidt vindstøj fra taget. Hvordan skifter man nemmest listen ud? Kræver det profesionel hjælp?

Mvh. Sune

BMW E61 Defekt Panorama Soltag. 11 år, 3 måneder siden #4644

• RigPig
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Super godt indlæg/ dokumentation - og stof til eftertanke.

Jeg har også lagt mærke til vindstøjen fra mit soltag når afdækningen er kørt tilbage. Er det samme møjsommelige operation, hvor alt skal skilles ad eller hvordan med det?

Jeg må iøvrigt snart komme forbi jeres værksted, da jeg har et par projekter jeg gerne vil have realiseret.

Mvh.
RigPig
2008 E60/N53 BMW 530iA M-Package

Sv: BMW E61 Defekt Panorama Soltag. 11 år, 3 måneder siden #4645

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Peter ( RigPig )

Hvis du køre E60 ( sedan ) som din avatar antyder , så er det kun gummilisten der skal skiftes , altså ikke en masse der skal skiftes/skilles ad , modsat E61 ( Touring ) har E60 nemlig så godt som ingen problemer med soltagskassetten.

Mobilteknik vil kunne skifte denne gummiliste og indkøre dit soltag efterfølgende ( skal gøre via tester ) på få timer.

Mvh
BenAnd

BMW E61 Defekt Panorama Soltag. 11 år, 3 måneder siden #4647

• RigPig
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej BenAnd,

Ja det er sedan'en på avataren jeg kører.

Jeg er slet ikke i tvivl om hvor jeg skal køre hen og få den skiftet.

Hvor er det bare FEDT, at der findes et værksted som Mobilteknik, der virkelig har faglig forstand og stor stolthed i deres arbejde. Faglig stolthed er mange steder ved at være et ukendt begreb.

Jeg vil afgjort køre ind til Mobilteknik!

Mvh.
RigPig
2008 E60/N53 BMW 530iA M-Package

Sv: BMW E61 Defekt Panorama Soltag. 10 år, 7 måneder siden #5213

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Som du kan læse i dette indlæg er det endog meget vigtigt at sørge for at rense de afløbsslanger der sidder monteret i forbindelse med soltag på din BMW E61. Nu har vi efterhånden en meget stor erfaring på de problemer der kommer på og med en BMW E61. Så her er noget du skal få gjort hvis du også har panoramasoltag i din BMW E61.

BMW_E61_SOLTAGSAFLBLarge.JPG

Denne type propper er dem der sidder bag kofangeren på din BMW E61 for enden af begge afløbsslanger. De er tænkt som et stop for at der kan komme skidt ind i slangen, men de stopper ganske enkelt til. Så de skal ganske enkelt fjernes. De viste på billedet er renset for 6 måneder siden, og er som det ses totalt stoppet til igen.

Så få dem afmonteret i en fart som jeg har fået eller rettere har gjort på min egen BMW E61. For det er desværre en stakket frist at nøjes med at rense afløbsslangerne alene.

Er det ikke en opgave du selv har lyst til at give dig i kast med, så smid en mail så kan vi være behjælpelig at få det gjort.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 10 år, 7 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E61 Defekt Panorama Soltag. 10 år, 7 måneder siden #5216

• Ruppe
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej

Kan jeg komme til slangerne på en F11 uden at afmonterer kofangeren ?

Karsten
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 1.15 sekunder