Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Værksted! BMW E61 Forrudeskift
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Værksted! BMW E61 Forrudeskift

Værksted! BMW E61 Forrudeskift 13 år, 10 måneder siden #595

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Her kan du følge udskiftningen af en forrude på en BMW E61 og som det ses på billederne er den ramt af et stenslag.

BMWRudeskift1Medium.jpg

Stenen ramte lige i midten af det sorte felt som lyssensor sidder i.

BMWRudeskift2Medium.jpg

Instrumentbord og kabinen bliver selvfølgelig pakket ind så der ikke sker noget hvis ruden splinter når den skæres ud.

BMWRudeskift3Medium.jpg

Som det ses på billedet er det hele bilen så er vi sikker på at der intet sker.

BMWRudeskift4Medium.jpg

Forruden er her skåret ud og så kikker vi selvfølgelig efter om der er begyndende rust eller noget inde bag nu vi har ruderammen fri så vi kan tjekke.

BMWRudeskift5Medium.jpg

Her ligger den nye Originale BMW forrude og er klar til at blive monteret.

BMWRudeskift6Medium.jpg

Så er den lagt i og læg mærke til hvor rent der er inde bag listen og hvordan limen ligger rigtigt på rude og ramme.

BMWRudeskift7Medium.jpg

Når vi montere ny forrude montere vi selvfølgelig også nye originale BMW viskere og se hvor smukt og pænt det ser ud nu.

BMWRudeskift8Medium.jpg

Så ser forruden sådan her som den skal i det sorte felt.

Endnu en opgave løst med en glad og tilfreds BMW Ejer som smilende kørte fra værkstedet.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 10 måneder siden af kenn.

Sv: Værksted! BMW E61 Forrudeskift 13 år, 10 måneder siden #598

• sbr
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Det ser sku godt ud... jeg har lige været på ferie og da jeg kom hjem havde min svigefar fået skiftet forruden på vores bmw... Bilen havde holdt på vejen i ferien og da kattene skulle fodres, så så de at forruden havde fået en større revne/hul. Det ville have været surt at komme hjem til, så jeg var glad Endda har jeg fået en grøn kile i toppen af ruden.. Det havde vi snakket om tidligere og han huskede det.

Havde jeg vidst at den ville blive skiftet, så havde jeg routet ham til sydvestvej, det må så blive nædte gang, da der er en del stenslag, jeg oplever ofte på motorvejen at der ryger sten op og giver nogle gevaldige smæld.

Go fredag... brrrr

/S

Sv: Værksted! BMW E61 Forrudeskift 12 år, 9 måneder siden #2011

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Denne BMW kunde havde næsten lige fået udskifte sin forrude på et andet værksted, og som det ses har den fået et rigtigt grimt stenslag. Så den måtte desværre skiftes igen.

BMW_FORRUDE_SKIFT_STENSLAG.1Medium.JPG

Kikker man på den parkeringsskive der sidder monteret på forruden, kan man se på kl. 10 at der har en sten ramt uden og så er den flækket.

BMW_FORRUDE_SKIFT_STENSLAG.2Medium.JPG

Stenslaget eller rettere flængen i ruden er løbet helt ud til kanten, og så skal der en ny forrude til.

BMW_FORRUDE_SKIFT_STENSLAG.3Medium.JPG

Listerne på bilen sad ikke særligt godt fast, og det er fordi man ikke har skiftet de klips som holder dem på plads på bilen.

BMW_FORRUDE_SKIFT_STENSLAG.4Medium.JPG

Denne kunde havde nogle vildt smarte hundebure bag i bilen, og de er så smart at jeg midt under et indlæg om udskiftning af forrude laver denne beskrivelse. Men de er som skabt til en BMW E61.

BMW_FORRUDE_SKIFT_STENSLAG.5Medium.JPG

Bilen pakkes som sædvanligt ind, da der godt kan komme små glasskår, når man skærer den gamle forrude ud.

BMW_FORRUDE_SKIFT_STENSLAG.6Medium.JPG

Det tid det tager at pakke bilen ind er godt sparet i stedet for at man bagefter skal risikere at kunden skærer sig på små glassplinter.

BMW_FORRUDE_SKIFT_STENSLAG.7Medium.JPG

Motorrummet pakkes også ind, så er man også sikker på at man ikke pludselig taber et eller andet ned i bunden.

BMW_FORRUDE_SKIFT_STENSLAG.8Medium.JPG

Det er en helligdom at der monteres nye viskere på en ny forrude, det ville være synd at sætte de gamle på igen. Det er også en helligdom at det er de originale BMW viskere.

BMW_FORRUDE_SKIFT_STENSLAG.9Medium.JPG

Så kom der nu forrude i bilen, det kunne være rart om den altid så så ren ud. For det er en ren fornøjelse at køre med.

BMW_FORRUDE_SKIFT_STENSLAG.10Medium.JPG

Så sidder den nye forrude monteret, og uanset meninger skal bilen så stå inde på værkstedet et par timer så rudelimen kan sætte sig.

BMW_FORRUDE_SKIFT_STENSLAG.11Medium.JPG

Rudelisterne er også monteret med nye klips, og så sidder listerne fast smukt og pænt på ruderammen.

En rigtig god ting at vide inden man farer tilbage til det værksted der har monteret en ny forrude i sin bil, og her er det ikke kun BMW der er tale om. Er at får man et stenslag så tæt på kanten at ruden kan glasset ikke bøje slaget af og så flækker ruden.

Så desværre var det bare rent uheld at det skete for denne BMW ejer så tidligt efter han havde fået en ny forrude i sin BMW på et andet værksted.
Sidste redigering: 12 år, 9 måneder siden af kenn.

Sv: Værksted! BMW E61 Forrudeskift 12 år, 5 måneder siden #2735

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Denne BMW kunde havde været så uheldig at først få et stenslag på forruden, som så var begyndt at løbe i glasset og så måtte der en ny forrude til. Dette var en forsikring skade så vi havde lavet alt papirarbejdet inden kunden kom på værkstedet for at få lavet sin glasskade på bilen.

BMW_GLASSKADE_STENSLAG.1Medium.JPG

Som det kan ses på billedet af forruden, er det startet med et stenslag som har fået forruden til at begynde med at flække. (løbet i glasset)

BMW_GLASSKADE_STENSLAG.2Medium.JPG

Alle afdækninger omkring forruden skal afmonteres, og så skal vi have monteret nye viskere på når vi er færdige med at samle det igen.

BMW_GLASSKADE_STENSLAG.3Medium.JPG

Så er den gamle forrude skåret ud at bilen, og det er en smart maskine de har til at gøre det, for der er det umuligt at komme til at lave skrammer eller ridser på bilens lak.

BMW_GLASSKADE_STENSLAG.4Medium.JPG

Som det kan ses har denne BMW head up display og det skal vi selvfølgelig have pudset, nu vi har chancen for at få head up skærmen pudset rigtigt.

BMW_GLASSKADE_STENSLAG.5Medium.JPG

Så er instrumentbordet og head up displayet aftørres , og så mangler der kun at blive monteret den nye originale BMW forrude.

BMW_GLASSKADE_STENSLAG.6Medium.JPG

Kundens viskertræk var begyndt ruste og det ville da være synd ikke at smøre dette, nu vi har adgang til viskertrækket, så det skal vi selvfølgelig også have gjort.

BMW_GLASSKADE_STENSLAG.7Medium.JPG

Da vejret er godt udenfor kan man gøre den nye forrude klar udenfor værkstedet.

BMW_GLASSKADE_STENSLAG.8Medium.JPG

De rudefolk som kommer på værkstedet for at montere de nye forruder, benytter udelukkende 2 komponent rudelim, det sikrer en fuge der er tæt og bliver ved med at være tæt.

BMW_GLASSKADE_STENSLAG.9Medium.JPG

Det kræver en del øvelse og håndelag at lave en fugning der ligger så perfekt på en forrude, det er derfor vi benytter dem på værkstedet.

BMW_GLASSKADE_STENSLAG.10Medium.JPG

Her er kundens viskertræk smurt og løsnenet, så det kører nemt og perfekt igen.

BMW_GLASSKADE_STENSLAG.11Medium.JPG

Alle aksler og gevind er selvfølgelig også blevet smurt, så det ikke ruster eller irrer fast igen.

BMW_GLASSKADE_STENSLAG.12Medium.JPG

Og som tidligere nævnt er det nemt at sige man har gjort det, men et billede dokumentere nu engang bedre.

BMW_GLASSKADE_STENSLAG.13Medium.JPG

Det er synd man ikke har smurt kundens viskertræk tidligere, for på denne aksel sidder der en anlægsplade i aluminium som næsten var groet fast. Det sker så ikke nu for nu er den smurt rigtigt.

BMW_GLASSKADE_STENSLAG.14Medium.JPG

Det ville i den grad være synd at sætte en ny forrude i og så ikke sætte nye originale BMW viskere på, så dem levere vi til kunden uden beregning, fordi kunden valgte at få sin forsikring skade (glasskade) lavet på vores værksted. Så når kunden få sin BMW tilbage efter at den har stået et par timer og hærdet op i rudelimen. Ja så kan man være sikker på at vi har lavet hans glasskade som ikke ret mange andre værksteder ville gøre. for der sætter man bare en ny forrude i, og så videre.

Men hvem ville ikke blive glad for at der er blevet kælet for sin BMW når den kommer på et værksted? Jeg ville personligt selv.
Sidste redigering: 12 år, 5 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: henrikstaxa46

Sv: Værksted! BMW E61 Forrudeskift 10 år, 7 måneder siden #5206

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Vi får skiftet en del BMW forruder og generelt ordnet en del glaskader på BMW. Jeg mener personligt at dette med at udskifte forrude er noget som skal ske på et værksted og ikke uden på en tilfældig parkeringsplads. Hvorfor så det?

BMW_RUDE_TRERLarge.JPG

Som det ses på billedet har denne BMW netop fået skiftet forrude samt nye originale BMW viskere, som ALTID sker når vi får lov til at stå for udskiftning af bilens glasskade. Her står bilen og hygger sig et par timer. Så er vi sikker på at alt fungere når kunden kommer og henter sin BMW igen.

Diskuterede forleden med en fra et andet værksted omkring det med at bilen får lov til at stå og blive varm både før og efter forrudeskift. Der kunne jeg godt høre at det synspunkt stod jeg alene med, men hvad betyder det?. Det giver en god fornemmelse at have gjort hvad der er muligt for at opnå det perfekte.
Sidste redigering: 10 år, 7 måneder siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.45 sekunder