Nu skal der jo ikke herske en begravelse stemning på grund af et par defekte
BMW CCCer så her forsætter jeg med at lægge nogle billeder ind af Facelift
af den BMW E60 545.
At møde på arbejde om morgen og så se dette her fantastiske
syn på værkstedet er en fornøjelse. På den anden side af vejen
ligger alarmcentralen og et firma der samler penge ind for
forretninger på Sjælland og man fatter ikke at de ikke sidder på
værkstedet istedet for med dette smukke syn
Billede af baglygte inden facelift til originale BMW LED.
SÃ¥dan ser forlygterne ud inden vi skifter dem til BMW LCI
Da dette er et facelift fra Pre Lci til Lci skal der selvfølgelig
skiftes forlygter til de smukke LCI lygter, så forkofanger
afmonteres på bilen.
Forkofanger afmonteret.
Her er forlygter afmonteret og man fristes næsten til at sige det
ser nu godtnok sølle ud nu.
Så skal der monteres nye stik på bilen da det selvfølgelig
ikke er samme stik.
Så skal der bruges en del tid på at lave ledninger og bemærk
kaffekoppen for det er et nøjsomt arbejde som de næste billeder viser.
De nye BMW LCI Stik.
Et billede undervejs.
Ville gerne kunne prale med at jeg kan alle ledninger i hovedet
men der må computer med diagrammer på.
Denne BMW Crimptang er simpelthen ikke til at undvære selvom den
næsten koster det samme som en BMW
Men når man ser dette her er det faktisk ikke prisen der er afgørende
for dette er den rigtige og smukke måde at lave nyt ledningsnet på bilen.
og jeg kender en der er meget misundelig på denne tang ikke MJ
Så skal de nye LCI Lygter testes og så er det svært ikke at smile
når det bare kører og man ser lyset.
Et BMW E60 Facelift består både at de nye LCI forlygter og går man hele
vejen skal man da have de nye originale LED Baglygter skiftet også.
Her er baglygterne afmonteret.
Her er de nye originale BMW LED baglygter monteret og de er simpelthen
bare så gennemført smukke.
Kunden ønskede også at få monteret bakkamera og som de ses sidder det
monteret det eneste rigtige sted nemlig i midten af bilen.
For at undgå at der er noget af de monterede udstyr rasler bliver alle
ledninger monteret med originale BMW Klips som det ses på billedet.
Derefter køres der tape på igen så man er sikker på at forbindelsen bliver
ved med at virke efter hensigten.
Indvendigt er bilen også skilt en del ad og her er et billede hvor
bilens CCC er afmonteret.
Dette er billedet der var på CCCen lige inden den gik ned og ikke ville
starte op igen.
Dette her har ikke ret meget med en BMW Facelift at gøre men mere en super
smart finesse at have i bilen, nemlig indvendig åbning af bagklappen.
Her ser man bagklaps kontakten med ledningsnetet der skal laves for at kunne
åbne indefra også. og det var bare en løsning jeg synes kunden skulle have
monteret i bilen selvfølgelig uden beregning men blot som en overraskelse.
Jamen hvad er nu det jo det er kundens nye CCC og som det ses er det den nyere
BMW LCI med 8 forvalgsknapper på fronten. for nu da det skulle drille kan vi
ligeså godt give kunden en fordel og også facelifte lidt indvendigt også.
Da der er flere kunder der skal have faceliftet bilen og det sidste nye er at få
monteret den nye IDrive controller skal der kodes og opdateres en del og som det
ses på billedet har vi indkøbt det nye originale BMW ICOM til vores kodninger.