Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Projekt BMW (M) E61 2007 LCI på værkstedet.
(1 viser) (1) Gæst
  • Side:
  • 1

EMNE: Projekt BMW (M) E61 2007 LCI på værkstedet.

Projekt BMW (M) E61 2007 LCI på værkstedet. 12 år, 2 måneder siden #3131

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Projekt BMW E61 2007 LCI på værkstedet.

Som det kan læses her denne BMW E61 købt ind for at sælge den som dele eller som et videresalg til leasing. Efter at have kørt lidt i bilen i forbindelse med diverse test er der kommet nogle ændringer i forbindelse med bilen. Bilen er super velholdt og fremstår i en helt vild god stand, med fuld originalt stemplet servicebog. Så derfor.

Bilen bliver nu til en projektbil på værkstedet og det betyder at der bliver monteret følgende originalt BMW udstyr i bilen.

BMW CIC Navigation.
BMW Combox med USB tilslutning.
BMW Individual lydsystem.
BMW Head up display med læder instrumentbord.
BMW Alarm.
BMW FLA.
BMW Soft Close
BMW Lyspakke.
BMW M5 kabine og dørsider i læder.
BMW M5 Speedometer.
BMW M5 Dobbelte udstødninger med tilhørende bagkofanger.

BMW M forskærme magen til dem der sidder på en BMW M5 dog uden M5 Betegnelsen. For det er IKKE en M5.men ender med at være en M version.


BMW_E61_PROJEKT_M.1Medium.JPG


For et stykke tid siden blev der indkøbt et Midterarmlæn ind som var til den nye BMW CIC controller og samtidigt var i et super lækkert blødt skind at røre ved. Det bliver monteret i bilen også.

BMW_E61_PROJEKT_M.2Medium.JPG


Som det ses på billedet her, har bilen nogle ret lækrere detaljer, så det vil kun være naturligt at montere det sidste den mangler. For at være fuldendt.

BMW_E61_PROJEKT_M.3Medium.JPG


Vi skal have monteret BMW Individual højtalere i bagdørene, samt lyspakke. Dørbeklædningerne bliver så skiftet når de nye M5 læder dørsider er fundet og kommer på værkstedet. Dem som sidder i bilen nu er i sådan en god stand at de senere kan bruges som bytte dørsider ved kunde monteringer af Logic 7 eller BMW Individual lydsystem.

BMW_E61_PROJEKT_M.4Medium.JPG


Denne lille BMW HIFI forstærker ($676) som er monteret i bilen fra BMW fabrikken. Skal vi have ændret til et BMW Individual lydsystem.

BMW_E61_PROJEKT_M.5Medium.JPG


Der skal selvfølgelig også monteres den nyere CIC controller.

BMW_E61_PROJEKT_M.6Medium.JPG


Her ses den BMW Individual forstærker der bliver monteret i bilen. Den er dobbelt så kraftig som et BMW Logic 7 system. Som ellers er et fantastisk BMW lydsystem også.

BMW_E61_PROJEKT_M.7Medium.JPG


Kan allerede fornemme at dette projekt bliver et super flot og ikke mindst lækkert projekt. Både at følge og ikke mindst at lave i bilen

Dette er et projekt der kommer til at strække sig over vinteren, og lavet når der kommer en ledig stund. Så der kommer løbende billeder af projektet her.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 2 måneder siden af kenn.

Sv: Projekt BMW (M) E61 2007 LCI på værkstedet. 12 år, 2 måneder siden #3142

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Nu kom jeg et skridt videre med dette vinterprojekt BMW (M) E61 da jeg fik en afmelding og et ønske om en senere montering på værkstedet fra en kunde, kunne jeg jo lige så godt montere følgende udstyr i bilen. BMW Head Up display samt Individual forstærker og enheder og så det læderinstrumentbord som jeg købte hjem, men desværre var til en LCI model og ikke en PRE LCI. Samtidigt blev der lavet fodrumslys og trukket ledninger med rundt til Soft Close i dørene. Og sidst men ikke mindst CIC med Combox og USB Tilslutning

B1000Medium.JPG


Nu skulle vi have monteret et Logic7 system for en BMW kunde der også havde en HIFI forstærker monteret, så samtidigt med at der blev lavet et ledningsnet til hans BMW lavede jeg et til vores demo bil også.

B2000Medium.JPG


Da ledningsnettene bliver lavet i hånden skal der også krympes stik så de kan monteres i bilen.

B3000Medium.JPG


Her ligger så 2 ledningsnet der er klargjorte til montering. og da kunden var forhindret, skete det som du kan læse nedenfor.

IMG_1885Medium.JPG


Sådan så bilen ud inden vi startede med at afmontere noget på bilen. Det er nu en smuk bil som den står der også, men den mangler lige lidt mere.

IMG_1886Medium.JPG


Dette instrumentbord der sidder monteret i bilen og er til en LCI er solgt til en anden kunde der ikke har kopholdere monteret i sin egen BMW. Det kræver som tidligere nævnt at man skal udskifte hele instrumentbordet. Senere kan du se hvad det kræver at udskifte et instrumentbord i en BMW E61

IMG_1887Medium.JPG


Her ses det Head up display som vi skal have monteret i bilen. Inden det monteres i bilen har det været på vores testbord, hvor der er lavet ledningsnet og tjekket, så vi er sikre på at det virker, for der er en del arbejde i at skifte eller tage instrumentbordet ud, bare fordi det ikke blev testet først.

IMG_1888Medium.JPG


Så starter projektet og som altid kræver det en masse klude, for der skal ikke komme hakker eller det der er værre da sådan et instrumentbord har nogle kedelige skarpe kanter, når det skal balanceres ud at kabinen.

IMG_1889Medium.JPG


Så er armlænet i miden af forsæderne afmonteret, og bilens fabriksmonterede CCC system er også afmonteret. Da vi selvfølgelig skal have lave CIC navigation og Combox i bilen også. Det skulle nu også have været afmonteret alligevel da vi skal have instrumentbordet skiftet.

IMG_1890Medium.JPG


Jeg kom i den grad ud for lidt af en opgave da jeg skulle have afmonteret rattet. For jeg kunne ikke få bilen til at gå i ratlås, så efter mere end en times asen og asen gav jeg op og kørte på et værksted der havde værktøj der kunne klare opgaven med at løsne bolten. Det er ikke nemt når bilen har Komfort Acces og man lige skal vænne sig til det.

IMG_1891Medium.JPG


Så er instrumentbordet løsnet og så skal det bare tages ud af bilen, så vi kan montere Head up displayet og få det nye i Merino læder monteret.

IMG_1892Medium.JPG


Det ser stadigvæk lidt voldsomt ud, når man har afmonteret instrumentbordet, men hvad gør man ikke for lige at få det sidste udstyr monteret i bilen.

IMG_1893Medium.JPG


Da bilen også skal have monteret Individual lydsystem, kan vi lige så godt gøre det samtidigt da vi så kan få lavet ledningsnettet så det bliver en del af det der er lavet under instrumentbordet fra BMW fabrikken. Dette er en ting jeg lærte fra min egen nemlig det at lave en plan over hvad og hvilket udstyr man skal have i sin BMW, for så slipper man for at skille bilen igen og igen og igen og igen. Ok?

IMG_1894Medium.JPG


Bilen havde ($676) fra BMW fabrikken altså den lille Hi-fi forstærker så der skal trækkes nogle flere ledninger da det kræver det at montere Individual lydsystem i bilen. Og som altid skal det vikles og laves så man kan være det bekendt.

IMG_1895Medium.JPG


Så er vi kommet frem til at få testet lydsystemet og ny er der så kommet et læder instrumentbord i bilen som er i Merino læder, og det er så vildt blødt og lækkert at røre ved.

IMG_1896Medium.JPG


Se lige de lædersyninger på instrumentbordet og det er faktisk lige så lækkert at røre ved som det ser ud.

IMG_1897Medium.JPG


Så testet der forstærkere bag i bilen, og den nye Combox er også blevet monteret. Det er vigtigt at man prøver de forskellige forstærkere i bilen, for så ved man hvad man taler om næste gang snakken falder på lyd i en BMW.

IMG_1898Medium.JPG


Så er der ved at være monteret CIC navigation også, Den røde ledning man ser hvor handskerummet skal sidde er tilslutningen til de kommende Soft Close i dørene. Den skal selvfølgelig vikles ind i tape også, men inden da skal den lige tilpasses.

IMG_1899Medium.JPG


Så sidder Individual forstærkeren og Combox på sine pladser bag i bilen. Det ser da faktisk ret godt ud.

IMG_1901Medium.JPG


Det er utroligt at sådan en lille enhed, nemlig Comboxen kan give så meget bruger glæde, for det er ganske enkelt genialt at have i sin BMW.

IMG_1902Medium.JPG


Det er smart at bilen har 2 plader i stedet for kun en, da man kan låse den yderste hvis man har noget liggende bag i bilen.

IMG_1904Medium.JPG


Her sidder ledningsnettet til forstærkeren, ved siden at det som sidder monteret fra BMW fabrikken. Når det er lavet sådan er det en fornøjelse at komme tilbage og se dette en anden gang. Og så ved man at det virker og bliver ved med det.

IMG_1905Medium.JPG


Her ses ledningen til de højtalere der skal monteres i bilens venstre bagdør. Den ligger og venter på at der bliver monteret Soft Close i bilen. Eller hvis vores skærmemand bare ikke jan lade være med at montere højtalere gitter.

IMG_1906Medium.JPG


Så er vi ved at være færdig med at samle bilen færdig igen, og det er sku så smukt at man får dug i øjekrogen.

IMG_1907Medium.JPG


Nu er det ikke kun dug der sidder i øjekroggen nu er det nærmest vand der tapløber ned af kinderne. Det ser simpelthen så gennemfør ud med den SAT (Sportsgearstang) og CIC controller. Ganske enkelt smukt.

IMG_1908Medium.JPG


Hvad synes du selv? Burde det ikke være et skærmbillede på computeren på kontoret.?

IMG_1910Medium.JPG


Da bilen også har el spejle med bland andet LED lys under spejlfoden er det et flot lys syn der byder en velkommen når man kommer og låser bilen op.

IMG_1911Medium.JPG


Her er det Head up displayet man kan indstille på CIC skærmen, og efter at have testet lidt med muligheder af visninger på et Head up display skal du bare se noget rimelig tjekket.

IMG_1912Medium.JPG


Nu er der kodet en menu på som hedder information displayet og her kan man tilføre nogle ekstra visninger på head up displayet som så vises på forruden.

IMG_1913Medium.JPG


Nu er der kommet denne menu hvor man også på en LCI kan få omdrejningstæller vist oppe i Head up displayet.

IMG_1914Medium.JPG


Når man slår M View (omdrejningstæller til) kan man ikke samtidigt få navigationen op på head up skærmen, men dette er en rigtig sjov funktion når man har en rute man kender eller.

IMG_1915Medium.JPG


Her ses et meget dårligt billede at omdrejningsvisningen på forruden, men det ser super fedt ud når man sidder i bilen. Det dårlige billede skyldes at der mangler at blive skiftet RLS lyssensor og så på et senere tidspunkt en ny forrude. En manglende RLS gør at billedet er meget svagt på ruden.

IMG_1926Medium.JPG


Sådan ser armlænet ud når man ser det nu. Og det ser super godt ud, men det er nu også en fantastisk oplevelse at røre ved det bløde læder som midterarmlænet er skiftet til nu.

Projektet BMW (M) forsættes senere.


En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 2 måneder siden af kenn.
  • Side:
  • 1
Tid til at oprette siden: 0.43 sekunder