Her kan du følge afmonterningen af standard lædersæder og monterning af originale BMW M5 Forstole i en BMW 530D
Kunden lånte vores Partner og hentede sine BMW M5 Læderkabine da vi skulle montere forsæder og lave sædestrøm.
Når vi har fået bilen på værkstedet pakker vi bilen ind i tæpper så vi undgår at der kommer nogle ridser eller skrammer inden vi skal afmontere kabinen.
Indvendigt lægges også tæpper for at være sikker på at man ikke bagefter kan se at vi har skiftet sæder fordi der er kommet nogle ridser eller skrammer for sådan nogle sæder er både tunge og meget uhandige.
SÃ¥ afmonteres kabinen.
Som det kan ses på tæppet når kabinen er afmonteret er det ikke hver dag man kan komme ind under sæderne når man skal have støvsuget, så det gør vi selvfølgelig også når nu muligheden er der.
Ledningsnettet ændres og laves så man kan bruge de nye elektriske funktioner den nye BMW M5 kabine.
Så skal der ændres noget på sæde skinnerne da der ofte er forskel fra BMW TIL BMW da det er års og udstyrs bestemt.
Som det kan ses på billedet var denne BMW monteret med ekstra selestrammer og derfor skulle dette beslag monteres på sædeskinnen.
Så skal sædeskinnen monteret på sæde rammen igen.
Så skal vi have testet at alle motorer kører og virker inden vi monteret sæderne i bilen for det er nemmere at fejlrette imens det er ude på bordet.
Da sædet som vi skal montere her har siddet i en bil som har været ude for et uheld er slestrammere blevet udløst og skal skiftes til bilens egne da det er kodet til bilens Airbag system.
Selestrammer er her monteret på sædet.
Så skal sædes stik samles og monteret så det passer til de stik der er monteret i bilen nu.
Så er sædet testet og stik monteret og er nu klar til at blive monteret i bilen igen.
Her førersædet kommet i bilen og er nu klar til at blive monteret..
Her er førersædet monteret og man bliver nu belønnet når man ser det røde lys i knappen for så er ledningerne i bilen og sæderne nemlig lavet rigtigt.
Så er begge de (Nye) M5 sæder kommet ind i bilen.
Her er bilen kodet og og tjekket for at alt er monteret korrekt og at der ikke ligger nogle fejl nogle steder.
Nu ved du hvad det kræver at skifte sin BMW standard kabine ud i en BMW E60- med en original BMW M5 kabine. Monterningstiden er er knap 7 timer. og husk bilen skal kodes og slettes for fejl ellers skal du kikke på denne her hvergang du skal ud at køre.
Så er der blot tilbage og høre hvad ejeren synes om sin nye BMW M5 kabine i sin BMW E60 om den er så god at sidde i som den ser ud for den er super flot. og så er det smart med memory på begge sæder foran.