Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW E60/E61 Sportsknap
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: BMW E60/E61 Sportsknap

Sv: BMW E60/E61 Sportsknap 13 år, 2 måneder siden #1289

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Per.

Nu ved jeg fra andre forummer af at der er flere der har oplevet at efter de har fået monteret BMW SAT i bilen med ny gearskifte og padler på rattet kommer der ikke til at stå sport i kombi instrumentet og det var den mulighed MR. B nu havde fået til at lykkes da han har monteret et kombi instrument fra en nyere BMW LCI i hans egen BMW PRE LCI.

Så ingen af os herinde har prøvet at montere dette i en nyere BMW LCI 03-2007 og frem, men det ville være super fint om du kunne lave en beskrivelse af hvad man kan forvente i en BMW LCI når man montere en sportsknap.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW E60/E61 Sportsknap 13 år, 2 måneder siden #1290

• plpoulsen
Jeg har lidt svært ved komme med en beskrivelse af hvad man kan forvente af sportsknappen i en LCI da det jo netop giver anledning til de spørgsmål jeg stillede tidligere. Jeg forventede lidt Mr B kunne give svaret da han havde udmeldt at det nu var muligt at få sportsknappen på LCI modellerne, men det var så bare visningen af sport i et LCI kombi der var ment.

Men det er da bare med at få lavet en prøvemontering i en LCI og så se hvad der sker

Med hensyn til de SAT monteringer du har læst om på andet forum, så kan man jo stille spørgsmålet om de har gjort det hele korrekt. En bil med fabriksmonteret SAT skriver sport og det gør dem jeg har eftermonterer også

Mvh Per

Sv: BMW E60/E61 Sportsknap 13 år, 2 måneder siden #1291

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Jamen så må vi se om ikke det i nær fremtid lykkes at få monteret sportsknap på en nyere BMW LCI da det kunne være spændende at finde ud af om man får de samme funktioner som jeg har på min BMW PRE LCI for en af de fordele jeg har fået er at den trækker længere ud i gearene og skiftene imellem de forskellige gear er mere gliddene. Men det kan selvfølgelig også godt sige en del hvilken software man har på sin gearkasse, hvordan og hvad man kan forvente med knappen sport monteret i bilen.

Et spændene projekt som det kunne være super at få en beskrivelse af.
Sidste redigering: 13 år, 2 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E60/E61 Sportsknap 12 år, 9 måneder siden #1895

Hej
Hved ikke om det har relevans men jeg har en 530 xd med den ny gearstang mener dt er den som heder lic der er sport funktionen i hvis man skipper den til venstre så står der ds vel for sport og den er noget kvikker end hvis den bare står i d.
Vh. Henrik

Sv: BMW E60/E61 Sportsknap 12 år, 9 måneder siden #1897

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Henrik

Sportsfunktionen i den ordinære gearkasse uanset om det er en nyere BMW LCI eller modellen før en Pre LCI har følgende funktion, når man skubber gearstangen til side at den bliver hurtigere i kick Down når man giver den gas. Den sportsknap vi taler om her er en sportsfunktion som kommer på nogle modeller der får en sportsknap monteret nede ved gearstangen.

Har bilen denne sportsknap monteret ved siden af gearstangen er det en speciealt software, der får gearkassen til at arbejde anderledes.

På min Pre LCI har jeg også den skubbe funktion (Det har alle med BMW automatgear) og der skifter den hurtigt til et lavere gear og hæver omdrejningerne en smule. Når jeg aktivere min sportsknap bruger gearkassen mit moment til at komme op i fart og det betyder at min gearkasse ikke skal skifte gear så hurtigt. Jeg får også menuen frem i bilens digitale Kombiinstrument imellem omdrejningstæller og speedometer.

Så det er ikke det samme som at skubbe gearstangen til siden.Nederst på dette link kan du se forskellen på gearstangen også www.mobilteknik.dk/forum/24-montering-af...-navigation-samt-div

Velkommen til og super med dit input.
Sidste redigering: 12 år, 9 måneder siden af kenn.

Sv: BMW E60/E61 Sportsknap 12 år, 9 måneder siden #1900

Hej
Tak det er fint med dette forum du lægger meget fine indlæg ind.
Supper interesant læsning måske ikke for alle men det er det for mig.
Glæder mig til at du skal lave min.
Vh. Henrik.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn
Tid til at oprette siden: 0.83 sekunder