Hej Mr B.
Når motoren er driftsvarm og det er 25 grader så kører den relativt højt i tomgang ca. 800-900 omdrejninger med store rystelser. Når motoren er driftsvarm og det som i dag er ca. 15 grader så kører den med ca. 500 omdrejninger uden rystelser. Ved opstart af kold motor så er der ingen rystelser. Uagtet hvordan vejret er så ryster motoren altid ved ca. 2.000 omdrejninger når den er driftsvarm.
BMW siger som sagt at de ikke kan gøre mere og at de mener at Valvetronic er "slidt" uagtet at der ikke er fejl på tester og at de siger at værdierne er som de skal være når motor kører i tomgang. Selvom jeg ikke er professionel så virker det mærkeligt at Valvetronic kan være "slidt" og det kan gøre at motoren ryster uden fejl kommer frem. Jeg vil nu mene at hvis Valvetronic var slidt så ville disse rystelser slå ud på værdierne fra motoren da det må være over en eller anden form for tolerance.
Luftmængde måler er skiftet for ca. 5 tkm siden. Min BMW er tæt på at være en årgang 2012 med alt det der snart er skiftet - det har været meget dyrt.
Man siger at BMW er forbundet med kvalitet. Jeg har de sidste par måneder brugt lang tid på div internet sider omhandlende BMW og kan konstatere at der tilsyneladende er ligeså mange fejl på BMW som andre mærker i samme klasse - måske endda flere. Ikke godt for et mærke som tager sig godt betalt for deres produkt.
Jaguar har altid haft ry for at være dyre at køre i og at de går i stykker hele tiden. Jeg kender mange som både har BMW og jaguar og faktisk så er det dem der har BMW som har flest problemer med bilerne. Kender fx en som har en jaguar XK fra 1997 med mange kilometer på bagen. Den kører hver dag ligesom min men har ikke haft nogen særlige reparationer udover renovering af gearkasse og så er den helt utrolig for motoren kører fint i tomgang uden rystelser...