Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 7 måneder siden #862

• JCO
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Så er der nyt i sagen... Motor er nu blevet erklæret fejlfri og problemet er ifølge BMW ventilblok i gearkassen. Ventilblokken bliver skiftet på mandag og så skulle den være køreklar.

Men lad os nu se.

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 7 måneder siden #864

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Det er ærgerligt at man skal ud i sådan en omgang med sådan en bil. men se lyst på det det ender med at den står som en ny BMW når du er færdig.

Håber at dette bliver enden på det mareridt du har været igennem. så venter i spænding på at høre når du får bilen tilbage fra værkstedet.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 7 måneder siden #893

• JCO
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej

Jeg skal spare Jer for alle detaljerne men jeg må sige at jeg er rasende. Efter 4 dage lykkedes det endelig i går eftermiddags BMW at påbegynde kodning af EGS så nu forventer de at bil er klar på mandag men lad os nu se der er sikkert noget andet galt på mandag. Det næste bliver vel at de ikke ved hvordan bilen skal startes.
Sidste redigering: 13 år, 2 måneder siden af BenAnd.

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 7 måneder siden #895

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Uden at skal strø salt i såret er det også utroligt så uheldig du har været med denne sag, ikke mindst fordi der hele tiden dukker noget nyt op og en anden løsning på problemet. Nu kender jeg jo lidt til sagen da jeg nogle gange efterhånden har været inde over og jeg er faktisk lidt ærgerlig over at de ikke har vist at de har mere styr på tingene.

Desværre er det ofte der kommer mails og folk der ringer fordi deres autoriseret BMW forhandler ikke kan kode eller klare en sag uden at det er på forsøgs basis og kræver man skifter en masse dele inden man når i mål og får en tilfreds kunde.

Men inden man bedømmer en forhandler eller et firma er det jo desværre den medarbejder der får opgaven i hånden som man bedømmer firmaet efter og desværre er der rigtig mange dårlige mekanikere som helt har glemt ordet ærekærhed og tænker på at den opgave de arbejder på gør de for en anden, som betaler deres løn for at få lavet det fagligt korrekt og rigtigt.

Så er det så bare super ærgerlig at den værkfører som burde kende sine medarbejdere og ikke mindst selv være dygtigt svigter her også.

Men jeg tror vi er flere der venter på at du laver en beskrivelse af din oplevelse og ikke mindst om det nu endelig er lykkes at lave din BMW.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 7 måneder siden af kenn.

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 6 måneder siden #938

• JCO
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Træt af BMW..... Ja det er jeg sgu. Nu har bilen fået skiftet ventilblok i gearkassen og det har hjulpet så den ikke hakker ved kørsel mere men sikke en farce. Så kunne de ikke kode den og så manglede de en reservedel så en reparation der skulle tage 4 timer tog over en uge.

Selvom den ikke hakker ved kørsel mere så opfører motoren sig stadig mærkeligt. Når det er ca. 25 grader varmt så ryster motoren i tomgang og når det er under ca. 15 grader så kører den fint. BMW kan ikke finde fejlen. Map sensor er skiftet men det har ikke hjulpet. Jeg har efterhånden betalt 80tkr for stort set ingenting for den virker stadigvæk ikke. BMW siger nu at de kan prøve at skifte valvetronic ( det koster på den anden side af 40 tkr.) men de er af den overbevisning at det nok ikke hjælper. Som kunde er jeg jo gået til en professionel så jeg spurgte hvad gør vi så? De sagde Ingen hos bmw i dk eller udlandet har set eller oplevet denne fejl før så vi ved ikke hvad vi skal gøre for din bil er jo ifølge vores tester fejlfri så kør indtil der er noget der lyser eller sæt en ny motor i. Ikke ligefrem hvad jeg havde forestillet mig med en V8 motor der har kørt 136 Tkm.

Det er da en fornøjelse at have en rigtig ener af en BMW som har en fejl som ingen andre har.. . bullshit er vist det eneste der er at sige til deres svar...

Sv: BMW 545 - problemer med motor!! - HJÆLP 13 år, 6 måneder siden #941

• JCO
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej Mr B.

Når motoren er driftsvarm og det er 25 grader så kører den relativt højt i tomgang ca. 800-900 omdrejninger med store rystelser. Når motoren er driftsvarm og det som i dag er ca. 15 grader så kører den med ca. 500 omdrejninger uden rystelser. Ved opstart af kold motor så er der ingen rystelser. Uagtet hvordan vejret er så ryster motoren altid ved ca. 2.000 omdrejninger når den er driftsvarm.

BMW siger som sagt at de ikke kan gøre mere og at de mener at Valvetronic er "slidt" uagtet at der ikke er fejl på tester og at de siger at værdierne er som de skal være når motor kører i tomgang. Selvom jeg ikke er professionel så virker det mærkeligt at Valvetronic kan være "slidt" og det kan gøre at motoren ryster uden fejl kommer frem. Jeg vil nu mene at hvis Valvetronic var slidt så ville disse rystelser slå ud på værdierne fra motoren da det må være over en eller anden form for tolerance.

Luftmængde måler er skiftet for ca. 5 tkm siden. Min BMW er tæt på at være en årgang 2012 med alt det der snart er skiftet - det har været meget dyrt.

Man siger at BMW er forbundet med kvalitet. Jeg har de sidste par måneder brugt lang tid på div internet sider omhandlende BMW og kan konstatere at der tilsyneladende er ligeså mange fejl på BMW som andre mærker i samme klasse - måske endda flere. Ikke godt for et mærke som tager sig godt betalt for deres produkt.

Jaguar har altid haft ry for at være dyre at køre i og at de går i stykker hele tiden. Jeg kender mange som både har BMW og jaguar og faktisk så er det dem der har BMW som har flest problemer med bilerne. Kender fx en som har en jaguar XK fra 1997 med mange kilometer på bagen. Den kører hver dag ligesom min men har ikke haft nogen særlige reparationer udover renovering af gearkasse og så er den helt utrolig for motoren kører fint i tomgang uden rystelser...
Tid til at oprette siden: 0.34 sekunder