Hejsa
Tillad mig at spørge , hvorfor spørger du om råd ? , når du alligevel ikke ønsker at modtage/følge råd

, det er jo bare at spilde deres tid , altså dem der forsøger at hjælpe dig , derudover er det jo næsten "umuligt" at lave "fjern" diagnose der rammer 100% i plet , især ikke med et komplekst problem som dette hvor der kan være et utal af fejl-muligheder ,og uden at vide hvor kompetent den udøvende mekaniker er udi aut. gearkasser ( jeg/vi kender ham jo ikke ,men må formode at han er sikkert dygtig nok, også på dette område) samt ikke mindst den kendsgerning at gearkassen her har kørt omkr./over 400tkm
Som afslutning vil jeg dog påpege at :
Disse små magnet ventiler kan skam godt være fyldt med skidt i deres små filtrere , og netop ved "sindig" kørsel ( og ikke ved fuld gas ) vil en sådan "forstoppelse" kunne give sig udtryk i den nævnte skifte-karakterstik.
Og jo de kan købes løse , prøv at bruge en af dine bedste venner "Hr" Google , og du vil se
Held og lykke med det , hvad end slutningen måtte blive ( reparation el. udskiftning )
Mvh.
BenAnd