Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

X5 (E53) Automat gear - Gear hakker ved 2500 RPM
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: X5 (E53) Automat gear - Gear hakker ved 2500 RPM

Sv: X5 (E53) Automat gear - Gear hakker ved 2500 RPM 11 år, 6 måneder siden #4289

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Som tideligere nævnt , efterse megatronic enheden i gearkassen , de 4-5 solenoider har nogen små filtrere som udmærket kan være "snavset" til og kun giver ordentligt flow ved "noget at leve af".

Sv: X5 (E53) Automat gear - Gear hakker ved 2500 RPM 11 år, 6 måneder siden #4290

• Tony
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Retur svar fra mekaniker...

Solonoiderne, ja, men den skifter pænt når du kører maks gas derfor er det svært for mig at tro den skulle hænge i dem, plus du kan ikke købe dem løst. 
Så udfra det han også skriver så tænker jeg ny gearkasse….

Sv: X5 (E53) Automat gear - Gear hakker ved 2500 RPM 11 år, 6 måneder siden #4291

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hejsa

Tillad mig at spørge , hvorfor spørger du om råd ? , når du alligevel ikke ønsker at modtage/følge råd , det er jo bare at spilde deres tid , altså dem der forsøger at hjælpe dig , derudover er det jo næsten "umuligt" at lave "fjern" diagnose der rammer 100% i plet , især ikke med et komplekst problem som dette hvor der kan være et utal af fejl-muligheder ,og uden at vide hvor kompetent den udøvende mekaniker er udi aut. gearkasser ( jeg/vi kender ham jo ikke ,men må formode at han er sikkert dygtig nok, også på dette område) samt ikke mindst den kendsgerning at gearkassen her har kørt omkr./over 400tkm

Som afslutning vil jeg dog påpege at :

Disse små magnet ventiler kan skam godt være fyldt med skidt i deres små filtrere , og netop ved "sindig" kørsel ( og ikke ved fuld gas ) vil en sådan "forstoppelse" kunne give sig udtryk i den nævnte skifte-karakterstik.

Og jo de kan købes løse , prøv at bruge en af dine bedste venner "Hr" Google , og du vil se

Held og lykke med det , hvad end slutningen måtte blive ( reparation el. udskiftning )

Mvh.
BenAnd

Sv: X5 (E53) Automat gear - Gear hakker ved 2500 RPM 11 år, 6 måneder siden #4297

• Tony
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Hej,

Jeg forestår ikke at du siger jeg ikke modtager eller følger råd? Som jeg skriver i første indlæg er jeg ikke gør det selv, derfor har jeg sendt bilen til mekanikker. Han støder ind i udfordringer. Dem lister jeg her og beder om råd. De svar du venligt har givet, har jeg videresendt og fået retursvar jeg har lagt op u-redigeret - det er vel måden at gøre det på når kommunikationen ikke kan være face to face? Jeg har ihvertfald ikke ekspertice til at modsige/argumentere imod hans bud, ej heller når det kommer til hvorvodt dele kan købes løse eller ej

Nu lander bon på ca 50 K for udskiftning, med mindre han slutteligt alligevel vil give udskiftning af magnetventilerne et skud.

Men jeg takker meget for din hjælp og han ligeså

MVH
Tony

Sv: X5 (E53) Automat gear - Gear hakker ved 2500 RPM 11 år, 6 måneder siden #4298

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Er han i tvivl om han kan få/købe nye har han så i mindste overvejet at prøve at rense/efterse/afprøve dem ? , de er jo forholdsvis nemme at komme til når bundkar/dæksel er afmonteret

Skulle en el. flere være dårlige , kan de jo enten udskiftes med nye , eller brugte fra en "hugger" gearkasse.

Renoveret gearkasse med garanti kan købes i Tyskland for ca. 12-15.000.-kr , at putte en helt ny i til 50k , er "overkill" i min verden , kan bilen i det hele taget "bære" så stor en udgift ?
Sidste redigering: 11 år, 6 måneder siden af BenAnd.

Sv: X5 (E53) Automat gear - Gear hakker ved 2500 RPM 11 år, 5 måneder siden #4485

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Gad vide hvad enden blev på denne historie?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Tid til at oprette siden: 0.77 sekunder