Hej Tony
Nu er der her godt nok tale om en 5 trins automat gearkasse i en ældre X5 type E53 , men disse symptomer kan dog også optræde på nyere modeller BMW med 6 & 8 trins automat gearkasser hvorfor det kan være interessant for andre end lige ejere af ældre BMW'ere
Nu skriver du ikke noget om , om du nogensinde har fået skiftet olie og filter i din gearkasse.
Vil mene at det var her du skulle starte hvis det aldrig ( eller indenfor de sidste 100tkm ) er skiftet , ikke mindst ´da det under alle omstændigheder er godt at gøre hvorfor pengene hertil ikke vil være spildt.
Fortsætter problemet derefter peger noget desværre i retning af at f.eks. at din konverter ( overgangen mellem din motor og automatgearkasse , en form for olie-slyngkobling forenklet fortalt ) måske har en defekt , eller megatronic delen i selve gearkasse ( hydraulik/elektronik modulet/styringen der sidder indeni selve gearkassen og styre selve skiftene etc. ), begge disse dele er meget dyre at skifte , her vil jeg dog alligevel absolut tilråde at bruge originale nye dele , og ikke falde for fristelsen at bruge brugte da disse deles forhistorie for det meste fortaber sig i det fjerne , og skifte den samme del 2 gange er både træls og ender med at blive meget dyrt.
Mvh.
BenAnd