Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3372

• Ruben
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Peter530d skrev:
Hej alle,

apropos DPF.

Kan I mærke / høre når jeres BMW laver regenerering af DPF´en?
hvor ofte vil I sige at jeres gør det?

Min BMW får en dyb motorlyd / brummen som lyder godt (ville ønske den altid lød sådan ), men samtidig opfører den sig også lidt "sjovt".

Når man træder på speederen så er det som om at den ikke rigtigt tager gassen før den kommer op på ca. 1500 O/Min, og så tager den rigtigt fat.

Det kan være lidt problematisk hvis man kommer kørende op til et lyskryds og den selv skifter ned i 2. gear, men man når ikke at holde helt stille så den skifter ned i 1. gear, når der så bliver grønt og man træder på speederen så sniger den sig først langsomt op på 1400 - 1500 O/Mn før den tager fat. Og det er ligemeget hvad man gør. Man kan træde speederen helt i bund. Den tager ikke fat før den når op på de 1500 o/min.

Nu kender jeg min BMW ret godt, så det er ikke noget problem - og om ikke andet slår jeg den bare over i sport-mode på gearstangen , så den kører lidt længere og højere i omdrejningerne.

Men den har altid gjort det og i starten undrede det mig meget hvad det var, indtil Landberg fortalte mig at det er pga af den laver regen.

Intervallerne min laver regen med svinger selvfølgelig lidt med kørselsmønster / bykørsel / motorvej etc. Min er chiptuned, så jeg ved ikke om det giver hyppigere regen fordi den måske får lidt ekstra brændstof i ny og næ?

Hvis man kører tur i længere tid vil den ofte starte regen. efter en times tid kørsel typisk.
P.t. kører jeg desværre lidt korte ture og det er jo ikke det bedste for den, så den SKAL ud og have en god tur et par gange om måneden i hvert fald så den kan få brændt den ren.

Mvh

Peter

Hej

Vedr. Regg siger man som en tommelfinger regl at den skal Regg en gang for tankfuld (800-1000km)
Hvis DPF er ok. Jo højre diff tryk der er over filteret jo oftere Regg den
Og hvis ens bil Regg 1 gang for hver time har man ikke et system der er ok skal den ikke gøre selv om den er chippet
Bmw har lavet er super DPF system i forhold til mange andre bilmærker
Følgende bruger(e) har sagt tak: Peter530d

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3376

• MogensR
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
Nogle gange kunne man godt ønske at der var en indikator for om regenerering var påkrævet eller i gang.

Har indtil videre kun kørt 2000 km. i min F11 520d, men har ikke kunne mærke nogen DPF regenering endnu (brummen fra motor, højere omdrejninger i hvert gear, forhøjet tomgang eller lign.)

Måske der er længere i mellem regenereringerne på en så ny bil.
Tid til at oprette siden: 1.50 sekunder