Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min
(0 viser) 
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3364

  • kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
  • Indlæg: 2138
  • Karma: 34
Hej Per

Du har så sandelig ret.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3366

  • Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 250
  • Karma: 4
Hej Per,

Hvordan står man efter montering af et brugt partikelfilter.. Skal man nulstille aller lade være?

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3368

  • plpoulsen
Hej Morten,

Man montere ikke et brugt DPF fra en anden bil, hvis det er det du mener? Du har jo ikke data på udregnet askeindhold osv fra den DDE hvor DPF kommer fra.

Hvis du endelig skulle montere et brugt DPF, så bør du får det skåret op og renset, så det er at opfatte som et "nyt" filter og så skal adaptionsværdierne selvfølgelig nulstilles.

Mvh Per

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3369

  • Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
  • Indlæg: 250
  • Karma: 4
Hej Per,

Er der ikke sammenhæng mellem aske niveau og modtryk i filteret?

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3370

  • plpoulsen
Hej Morten,

Nej for du kan F.eks. Godt have et højt modtryk i DPF, selvom askeindholdet er 0g (det har du jo netop lige før 1. Regeneration af et spritnyt DPF)

Mvh Per

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3371

  • Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • Indlæg: 74
  • Karma: 0
Hej alle,

apropos DPF.

Kan I mærke / høre når jeres BMW laver regenerering af DPF´en?
hvor ofte vil I sige at jeres gør det?

Min BMW får en dyb motorlyd / brummen som lyder godt (ville ønske den altid lød sådan ), men samtidig opfører den sig også lidt "sjovt".

Når man træder på speederen så er det som om at den ikke rigtigt tager gassen før den kommer op på ca. 1500 O/Min, og så tager den rigtigt fat.

Det kan være lidt problematisk hvis man kommer kørende op til et lyskryds og den selv skifter ned i 2. gear, men man når ikke at holde helt stille så den skifter ned i 1. gear, når der så bliver grønt og man træder på speederen så sniger den sig først langsomt op på 1400 - 1500 O/Mn før den tager fat. Og det er ligemeget hvad man gør. Man kan træde speederen helt i bund. Den tager ikke fat før den når op på de 1500 o/min.

Nu kender jeg min BMW ret godt, så det er ikke noget problem - og om ikke andet slår jeg den bare over i sport-mode på gearstangen , så den kører lidt længere og højere i omdrejningerne.

Men den har altid gjort det og i starten undrede det mig meget hvad det var, indtil Landberg fortalte mig at det er pga af den laver regen.

Intervallerne min laver regen med svinger selvfølgelig lidt med kørselsmønster / bykørsel / motorvej etc. Min er chiptuned, så jeg ved ikke om det giver hyppigere regen fordi den måske får lidt ekstra brændstof i ny og næ?

Hvis man kører tur i længere tid vil den ofte starte regen. efter en times tid kørsel typisk.
P.t. kører jeg desværre lidt korte ture og det er jo ikke det bedste for den, så den SKAL ud og have en god tur et par gange om måneden i hvert fald så den kan få brændt den ren.

Mvh

Peter
Tid til at oprette siden: 2.09 sekunder