Hej BenAnd,
Tror måske jeg misforstod dig før, for troede du havde fået at vide at DPF ville blive ødelagt (fordi det nye DPF blev registreret som brugt), hvis ikke det var blevet nulstilet før monteringen
Men ja hvis man ikke nulstiller adaptionerne og så køre til det blokere fuldstændig, så er DPF "ødelagt" dog bør man have mærket der var noget galt med bilen, inden det kommer så langt og så kan man være heldig at redde DPF ved hjælp af en statisk regenerering eller i grovere tilfælde ved at sprøjte en stærk base ind i DPF og derved rense det.
Men det er et af de steder hvor BMW skiller sig ud i forhold til mange andre bilmærker, for der skal utrolig meget til før der tænder en fejllampe som sender kunden på værksted. Men det er sikkert pga at BMW går ud fra ejeren holder originalt service og derved får udlæst fejllager når den er til service.
Men i denne her sag, hvor filteret stopper til så kort tid efter, er jeg så den eneste der synes at kunden burde være fritaget fra den sidste regning på rens af DPF osv? Dengang værkstedet konstaterede at DPF var stoppet kunne de jo udlæse den udregnede værdi for askeindholdet og så vurdere om DPF simpelthen var færdig pga alder/slid og var det ikke grunden, så burde de jo finde den virkelige årsag til det var stoppet til. Se historik for regenereringer osv. Det er jo ikke raketvidenskab for en uddannet mekaniker/tekniker at analysere lidt på data og ellers bruge sin sunde fornuft.
Mvh Per