Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min
(0 viser) 
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3330

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Peter

Har du noget nyt omkring løsningen på dit problem?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3334

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej Kenn,

ja, det har jeg.

Beklager jeg ikke lige har opdateret jer om det endnu.

Men det korte af det lange er at det viste sig at være DPF´en som var stoppet til så modtrykket var blevet så stort at den ikke engang selv kunne brænde det af med regenerering.

Så undrer man sig over hvordan et spritnyt filter kan stope til på 14 dage...?!?

Jeg aner det ikke. Men mit bedste gæt - og mekanikerens - er at der må have stået olie i katalysatoren som sidder foran DPF en samt måske stået olie andre steder, som så er blevet blæst ind gennem DPF´en da jeg havde fået den nye sat på.

Temmelig irriterende at mekanikeren ikke havde tænkt på det inden de satte det nye på.!!

Men nu er den renset (kostede lige kr. 4.000 !! ) og den kører igen nu.

Så den må åbenbart slå over på et nødprogram når DPF´en stopper for meget til og modrykket bliver for stort.

Så det er den korte udgave af løsningen på problemet.

Vi ses !

Mvh

Peter

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3335

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Peter

Det var da en kedlig oplevelse, men godt at der nu er kommet styr på det og du er kørende igen.

Tak for opdaterningen her, som er god at have hvis en anden BMW ejer er så uheldig at opleve noget
lignende.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3339

• plpoulsen
Jeg vil råde dig til at få undersøgt at det hele fungere som det skal, for ellers risikere du at stå med et stoppet filter igen om nogle uger.

Den mekaniker der har fejlfundet på bilen og skiftet dit DPF har simpelthen ikke gjort sit arbejde godt nok.
Det er fint at han finder frem til dit filter er stoppet til, men han er nødt til at finde årsagen hertil log rette den, så du netop ikke ender i en situation, hvor dit nye filter stoppede til efter 14 dage.

Efter min mening burde værkstedet ikke give dig en regning på den rensning, men derimod beklage/kompensere dig for ulejligheden med du skulle på værksted igen efter så kort tid.

Mvh Per

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3340

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hejsa

Så vidt jeg er informeret fra BMW i Herning ( jeg er jo som sådan ikke diesel kyndig , gør normalt ikke så meget i entrepenør materiel ) , skal bilen's software nulstilles inden det nye DPF tages i brug , hvis ikke dette gøres , registrere bilen det nye filter som brugt ( og det skulle ikke være reversebel ) , altså er det nye filter ødelagt ! , det er derfor tilrådeligt at få disse filtere skiftet ved et aut. BMW service værksted ( ved ikke om dette er tilfældet her ), både for at det skal virke , men også for at have en garanti hvis mekanikeren har glemt denne nulstilling først.

Så ud fra ovenstående indlæg fra Peter , sidder jeg med en fornemelse af at dette ikke er gjort , hvorfor der igen er opstået problemer , og nok desværre vil gøre det igen inden for en overskueligt fremtid , vi må håbe jeg tager fejl

Formoder/håber Per P. måske kan konkritisere dette mere udførligt , eller om jeg tager helt fejl ( er blevet fejlinformeret ).

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 12 år, 1 måned siden af BenAnd.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Peter530d

Sv: 530d E60 tager ikke gassen - stopper v. 3100 o/min 12 år, 1 måned siden #3345

• Peter530d
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Mange tak for svarene på mit indlæg.

Jeg ved ikke om mekanikeren nulstillede softwaren da han satte filteret på første gang.

Men efter det var blevet renset og sat på igen, ved jeg i hvert fald at det blev nulstillet i softwaren i bilen, fordi det sagde han direkte til mig.

Jeg har desuden booket en tid til lige at kigge ind kort hos ham igen og sætte testeren på for at konstatere at alt stadig er OK og at modtrykket gennem DPF stadig er OK og ikke er steget voldsom allerede.

Mvh

Peter
Tid til at oprette siden: 2.08 sekunder