Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Problemer med steptronic - svinger op og ned..
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: Problemer med steptronic - svinger op og ned..

Sv: Problemer med steptronic - svinger op og ned.. 12 år, 2 måneder siden #3077

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BenAnd skrev:
Hej Kenn

Dit forslag er som sådan meget relevant , meeen al erfarring siger at det er converteren ( shiftlock ventilen der er defekt/stoppet i denne ), så chancen for at et olieskift og filterskift skulle afhjælpe problemet er desværre utroligt lille ( mend et er der selvfølgeligt ) , samt problemet vil nok hurtigt opstå igen efterfølgende , denne bil har kørt 240tkm ( iflg. videoen ) , og er der aldrig skiftet olie og filter på denne gearkasse før ja så er det absolut ikke uset , mange får problemer allerede efter ca. 150tkm ( min egen ved ca. 165tkm ).

Mvh
BenAnd

Nå så du er smart og kikker på kilometertællen også
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Problemer med steptronic - svinger op og ned.. 12 år, 2 måneder siden #3078

• cstein
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Tak BenAnd for dit svar. Jeg er naturligvis villig til at betale hvad det koster at få fixet, da bilen skal være i orden. jeg gider absolut ikke at strande på lars tyndsk*ds mark med en defekt gearkasse.

Hvor længe kan jeg køre med det inden det skal fixes? (ikke at jeg vil trække den, det skal fixes asap, men jeg har også et arbejde der skal passes)

Jeg er fra sverige, lidt syd for helsingborg. Det skal ikke nødvendigvis fixes i sverige, da det skal passe sammen med at jeg kan komme til og fra arbejde. Jeg tager færgen dagligt så jeg kommer den vej over.
Kan du / I anbefale et sted i det område?

Jeg kommer oprindeligt fra Odense, så jeg har ingen erfaring med værksteder herovre overhovedet og derfor vil jeg gerne finde et sted der kan fixe det og som jeg kan stole på.. og så gerne til en OK pris, men vigtigst er kvaliteten og at de er venlige samt at de ikke bare skifter for at skifte.

Jeg kan lige nævne at jeg var forbi BMW i helsingborg i dag - de tilbød at lave en udlæsning af fejl.. det gjorde de.. 0 fejl rigere og 1000 kr fattigere, blev jeg fortalt at eftersom den havde kørt så meget, skulle de da skifte hele kassen i stedet for kun converteren.. - de kunne ikke give en pris..
Jeg fortalte at jeg mente at sådan en kasse skulle holde MIN. 350.000km og gerne 500, hvorefter de henviste mig til noget der hedder non-stop-transmission. Jeg ringer til ham i morgen og hører om han ved hvad der skal til.

BMW kunne i øvrigt ikke fortælle mig hvad det skulle koste at skifte converteren..
Den lokale mekonomen i helsingborg skulle have 5500 i arbejdsløn, men kunne ikke skaffe converteren... og der ringer mine alarmklokker vedr. deres kompetence om lige denne automatkasse.

Jeg vil bare gerne have det fixet og vil gerne betale for det - men gider ik betale "crazy money" for at få skiftet kassen, hvis det kun er converteren der skal skiftes og resten er ok..
it-mand til fingerspidserne..

Sv: Problemer med steptronic - svinger op og ned.. 12 år, 2 måneder siden #3079

• cstein
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Tak for tilgivelsen Kenn.

Jeg læste dit indlæg, men inden jeg svarede, ville jeg lige se om BenAnd kommenterede på det med olieskiftet.. Jeg kan forstå at BenAnd er gud herinde

tidligere ejer siger at der blev skiftet olie og filter for mindre end 50KKM siden, så det burde vel ikke være det - eller?

som du kan se i mit andet indlæg, har bmw haft en tester på i dag uden andet resultat end at jeg er 1000kr fattigere..

Sv: Problemer med steptronic - svinger op og ned.. 12 år, 2 måneder siden #3081

• Sevdet
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
hej Cstein.

nu ved jeg ikk om vi må reklamere herinde for andre firmaer. men vil gerne gøre en god gerning (sorry Kenn, du må give mig en skideballe når vi ses )

Dele af denne besked er skjult for gæster. Log på eller registrer for at se det..

hilsen Sevdet
Sidste redigering: 12 år, 2 måneder siden af kenn.

Sv: Problemer med steptronic - svinger op og ned.. 12 år, 2 måneder siden #3082

• cstein
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Tak for det, Sevdet.
Jeg prøver at ringe til dem som det første i morgen
Sidste redigering: 12 år, 2 måneder siden af cstein.

Sv: Problemer med steptronic - svinger op og ned.. 12 år, 2 måneder siden #3086

• Tue-Track
1.000,- for udlæsning af fejl... De er ikke kede af det...
Tid til at oprette siden: 0.35 sekunder