Allerførst vil jeg undskylde over for admin, at jeg har oprettet mig 2 gange.. der stod ikke at man skulle vente på at admin godkender een, så jeg troede der gik noget galt 1. gang
dernæst: Jeg har læst en hel masse herinde om alle de spændende ting man kan få eftermonteret - så jeg kommer nok til at stille en hel masse dumme spørgsmål
men nu til mit problem.
Jeg har en 2009 E61 520D med steptronic.
Jeg hentede den for nogle dage siden, så det er lidt ØV at fejlen er opstået nu. Jeg lagde overhovedet ikke mærke til det, da jeg prøvekørte den..
Problemet kan næsten opsummeres i en video:
den står og svinger.. det føles værre i de lave gear / bykørsel, men det kan være indbildning..
Jeg har søgt lidt og kunne se på et andet indlæg herinde, at det er en shiftlock-ventil i converteren.
Kunne det være rigtigt?
Problemet opstår IKKE når den er i DS eller M.. kun når den står i D..
Hvad koster sådan en omgang på et værksted? (bare et slag på tasken - snakker vi 10000 eller 30000?)
Ja det er desværre ikke "lige" det billigste at få repareret , nu ved jeg ikke hvor du er lokaliseret geografisk , men der findes da forskellige værksteder i DK der kan udføre denne reparation for dig hvis du ikke selv kan , forvent priser mellem 9.000.-kr - 12.500.-kr eksl. moms hvis det skal være et værksted der også er seriøse og giver garanti.
Admin tilgiver dig For det er super at du melder dig til og gør dette lille forum spændende. så rigtig meget velkommen til.
Nu er jeg ikke ekspert i gearkasser eller problemer. Men jeg synes det lyder som meget tidligt at der skulle være problemer med din gearkasse. Jeg tror jeg ville prøve at få skiftet olie og filter på den inden jeg gjorde andet.
Eventuelt ville jeg få sat en tester på og så om man var så heldig at den kunne fortælle om der var et andet problem.
Hvor mange KM. har bilen kørt?
Det kan godt være jeg skriver mod bedre vidende, men kunne der ikke være en chance for at man kunne stoppe det med frisk olie og filter?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Dit forslag er som sådan meget relevant , meeen al erfarring siger at det er converteren ( shiftlock ventilen der er defekt/stoppet i denne ), så chancen for at et olieskift og filterskift skulle afhjælpe problemet er desværre utroligt lille ( mend et er der selvfølgeligt ) , samt problemet vil nok hurtigt opstå igen efterfølgende , denne bil har kørt 240tkm ( iflg. videoen ) , og er der aldrig skiftet olie og filter på denne gearkasse før ja så er det absolut ikke uset , mange får problemer allerede efter ca. 150tkm ( min egen ved ca. 165tkm ).
Mvh
BenAnd
Sidste redigering: 12 år, 2 måneder siden af BenAnd.