Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer?
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer?

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 12 år, 11 måneder siden #1628

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Nu har jeg lige monteret den nyere type BMW sportsgearskift og fik mine Tyske samarbejdspartnere til at opdatere gearkassen, og den kører perfekt med den ny opdaterede software i gearkassen.

Følg mig lige op på det vi snakkede om med spejle? og gearkasse, jeg taler i øjeblikket med 5 BMW ejere om dagen og er begyndt at undersøge tingene med det samme da alderen begynder at melde sin Alzheimer light, ellers må du komme forbi værkstedet i Hvidovre, for så må vi se om du kan få en nyere software på gearkassen.

Det kunne være top Nice (som de unge ville sige) hvis man kunne opdatere gearkassen, og det så bare virkede perfekt..

Jeg har en del gode kammerater som er ansat på et autoriseret BMW værksted og har tidligere spurgt dem om problemer med vores automatgearkasser, men desværre roder de ikke med at reparere det udskifter med en ombytter,,

Det er synd at man ikke finder ud af hvad det er der skyldes de fejl, og så laver nogle ombytningskit som man så kunne købe til en anden pris end prisen på en ombytter gearkasse.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 12 år, 11 måneder siden #1629

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BenAnd

Ok det stopper vi med at være negative men det var nu meget sjovt så længe det stod på.

Jeg har ALDRIG haft en BMW der er blevet chiptunet, for det synes jeg er direkte synd, og heldigvis skete der ikke noget med min gearkasse på min E53 X5 men flere jeg kendte fik de problemer.

Jeg venter med at komme med mere negativt om BMW’s automatgearkasser indtil jeg ser om mit forestående olieskift giver mig et smørskifte også.

Men det med korte ture var lidt ondt for jeg kører en omvej på arbejde for ikke at nøjes med at køre 3 km. for faktisk kører jeg 20 min på motorvejen for at køre på arbejde fordi jeg synes det er synd at bilen ikke bliver varm. Hvis min kone vidste dette ville hun men der er så meget kvinder ikke forstår.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 11 måneder siden af kenn.

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 12 år, 11 måneder siden #1630

• Sevdet
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
BenAnd : hov hov hov du, vi brokker os ikke, så vidt jeg ved er det jo et forum hvor vi kan diskutere, snakke og BROKKE os vi diskuterer jo bare BMW, det jo det vi er her for. og ja det kan godt være solen skinner, men det stadig minus grader udenfor. lortevejr hehe !

Kenn: okay det gør jeg.
hvad angår fejlfinding så er det jo godt at vi har BenAnd, vi kan altid "udnytte" ham for hans viden

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 11 år, 8 måneder siden #4077

• please
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
jeg har ikke bemærket jeres "fejl2 på min steptronic kasse.
og det til trods for at den lige har rundet 350.000, jeg synes den skifter
pænt og fint, mærker også "grove" skifte efter en acceleration, men
ser det ikke som en fejl, blot som en misforståelse
Tid til at oprette siden: 0.23 sekunder