Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer?
(0 viser) 
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer?

Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 13 år siden #1488

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Ja, det er spørgsmålet.

Min 06 E91er har gået 150.000 og har fået skiftet olie på gearkassen ved 100.000 (Har ikke været skiftet inden). Jeg synes af og til, at hvis jeg holder en bestemt fart - på flad vej uden bilen skal trække - at så kører omdrejningstælleren op og ned med ca 150-200 o/min. Ligeledes, når jeg f.eks. har kørt motorvej i længere tid - når jeg så slipper gassen og lader den motorbremse, er det næsten samme problem - dog kan jeg mærke dette en smule i bilen - mens den falder i omdrejningsregisteret!?

Når jeg holder stille i drive - er det som om jeg får en anden lyd (vibration), end hvis jeg holder stille i neutral.

Er det bare mig der er pernippen eller der noget galt?

Hvad oplever i andre med 6 cylinderet dieseler med steptronic kassen?

Sent from my iPhone using Tapatalk.
Mvh Matthias Hansen
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 13 år siden #1489

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Nej det er ikke dig der er "pernippen" , det lyder som et tydeligt tegn på at din konverter ( moment omformer mellem motor og gearkasse ) der er ved at være/er defekt.

Muligvis kan du fjerne noget af det med et yderlig olieskift på gearkassen samt en rensning af mechatronic delen i gearkassen ( elektroniske styreenhed indeni gearkassen ) , men tror dog det vil være en stakket frist .

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 13 år siden af BenAnd.
Følgende bruger(e) har sagt tak: LN2VIOLN2

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 13 år siden #1490

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Øv - det var lidt det jeg havde frygtet.

Problemet er godt nok til at overse - men bemærkes. Men, min bil skal simpelthen bare være 100% i orden.

Jeg må prøve at få en BMW-fagmand med ud og kører en tur - og lade ham/dem give et bud på det.

Når problemet er løst, skal jeg nok give en tilbagemelding på problem/løsning.

Jeg håber ikke vi er oppe i 12-15.000, for så betyder det jo at jeg bliver nødsaget til at udskyde mit ønske om CIC integration Mon ikke jeg kan undvære dette til fordel for en bil der kører fejlfrit, i første omgang?

Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 13 år siden #1491

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Det er bare så mega irriterende når der begynder at komme sådan nogle fejl på din BMW og jeg kan sagnes forstå at man venter med alt andet udstyr indtil der er kommet styr på det grundlæggende i bilen. Nu er dette problem bare ikke lige så grundlæggende for der er desværre flere BMW ejere af 5er serien som har brugt rigtig mange penge og ikke mindst tid på disse problemer. Som mr. B også beskriver, har han også måtte prøve forskellige løsningsforslag inden han kom frem til problemets kerne.

Det ville være super cool (det er det udtryk de unge bruger) hvis du melder tilbage med løsningen på dit gearkasse problem for det må åbenbart være noget som flere og flere BMW ejere har problemer med.

Jeg havde en BMW E63 645 ejer hernede som også havde haft de uroligheder som du beskriver og der havde han fået en tid på et værksted der har automatgearkasser som speciale. De afmontere hans konverter for at skifte den og desværre havde de fået en forkert model hjem til bilen, og måtte montere den gamle igen så han kunne få sin bil tilbage. Efter at de havde haft den gamle afmonteret og i den forbindelse havde fået tømt gearkassen for alt det gamle gearolie havde den ikke problemet mere så nu ville han vente og se om ikke problemet var løst.

Men som jeg startede med er det åbenbart ikke bare lige til hvad fejlen kan være.
Håber det løser sig nemt og smertefrit for dig.

Ps. Tak for din mail som jeg besvarer senere og den del med det fantastiske forum er du som aktiv bruger på forummet selv med til at gøre det til. Så selvtak.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: LN2VIOLN2

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 13 år siden #1531

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Opdatering

Ifm. forsøget på at få dækket min rudelister, prøvede jeg en anden forhandler.

Sagen vedr. rudelisterne, kan ses i en anden tråd.

Samtidig fortalte jeg om problemet med gearkassen.

Der blev sat en tester på, som ingen fejl gav. Derfor, prøvede de at lave en nulstilling på gearkassen, hvorpå jeg fik besked på at køre hjem og prøve det af.

I de sidste par dage, kan jeg konstaterer, at der ingen problemer har været overhoved. Ej heller her i kulden og på kold motor.
Om en nulstilling har kunnet gøre det alene, ved jeg ikke - men so far, so good.

Jeg vil holde liv i tråden, såfremt at problemet opstår igen.
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 12 år, 11 måneder siden #1607

• Sevdet
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
hej LN2VIOLN2.

ville høre dig om dit problem er blevet løst helt , eller hvordan ?
for min bil gør nemlig det samme. også hugger den nogen gange når jeg stopper op ved et lyskryds og den gearer ned til 1.

har fået skiftet gearkasse olie og filter før, men ved ikk om det er blevet gjort rigtigt. og med rigtigt mener jeg at gearkassen/olien skal være kold, og nulstillet adaptionerne, rette mængde olie osv osv.

Hilsen Sevdet.
Tid til at oprette siden: 0.45 sekunder