Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer?
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer?

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 12 år, 11 måneder siden #1622

• Sevdet
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej Kenn.

som jeg har hørt det så er automatgearkassen en sygdom på vores bil. har et par gode kammerater som arbejder hos bmw i vallensbæk og en kollega som har gjort. de alle siger at de har skiftet en del gearkasser på vores type bil. men om det er selve hele gearkassen den er gal med, eller kun converteren er jo ikk til at vide. hos bmw er det jo bare byt til nyt, og gerne så dyrt som muligt.

min har lige rundet de 262.000 med samme gearkasse. har dog fået skiftet motor på min pga. de skide flaps.

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 12 år, 11 måneder siden #1623

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Sevdet

Det er mærkeligt at man laver så gennemført en BMW og den så får sådan nogle tåbelige fejl, jeg kan huske på min E53 X5 at der var det turbo og gearkasse der var problemer med.

Det er tåbeligt at man ikke håndtere dette smartere hos BMW for det er jo ikke ligefrem det der gør at man vælger en BMW næste gang. Ikke mindst set i lyset af at man ikke har en krone på lommen, efter at have fået skiftet gearkasse på et autoriseret BMW værksted.

Hvad skete der med din Swirl flaps? for det er en anden tåbelig fejl fra BMW’s side også.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 12 år, 11 måneder siden #1624

• Sevdet
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Hej Kenn.

ja det giver jeg dig fuldstændig ret i. mener faktisk også at turbo er en sygdom på vores bil.
og det er skide ærgerligt. for det er ikk en billig bil vi kører rundt i. og til de høje priser der skal det altså bare spille max.

hvad angår skift af gearkasser, så er det jo godt vi har dig til at skaffe os de kasser

der skete det at de rev sig løs og røg med ind i motoren. som så endte med en ny motor.
men det skete heldigvis inden jeg købte bilen. det skal så siges at jeg har afmonteret de flaps der sidder i manifolden nu. ny type manifold, eller ej, det vil jeg skide på, de skulle bare ud hehe

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 12 år, 11 måneder siden #1625

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Jeg tror at jeg vil prøve at lægge mærke til hvordan de kunders BMW ér kører som kommer på værkstedet for eftertiden. Mere for at se om det er en ting der kommer når bilen har kørt omkring de 150 000 Km. men det fortæller jo også at det åbenbart er super vigtigt at få skiftet olie og filter på sin BMW automatgearkasse. Som man kan læse mere om her. www.mobilteknik.dk/forum/23--bmw-motor-o...-pa-automatgearkasse

Jeg skal helt sikkert have undersøgt hvad de gearkasser kan fås til af penge som ombytter. Men nu skal jeg som skrevet have skiftet olie og filter og så må det vise sig om ikke det fjerner det..

Er der noget af jer der har lagt mærke til om det også viser sig når bilen har kørt langt og er gennemvarm?

Jeg besluttede at skifte min manifold til den nye type flaps og fik ved den lejlighed skiftet gløderør og gløderørsrelæ. Så jeg har ikke fået fjernet mine flaps..

Når alt dette her er skrevet er det min 3ede BMW og jeg har ALDRIG haft en bil der kører så fantastisk og som jeg stadigvæk kan sidde og kikke efter detaljer på.

Det er og bliver en kongebil. Måske man burde være på finansloven med sådan en bil.. mere hvis der skal skiftes nogle at de dyre ting.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 11 måneder siden af kenn.

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 12 år, 11 måneder siden #1626

• Sevdet
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
den gør det også når bilen er varm. det kan godt være irriterende at køre med efter noget tid.

giver dig helt ret i at det er en kongevogn, de kører bare super godt, og efter 3 år er jeg stadig rigtig glad for min.

Kenn, fandt du egentlig ud af det med kodning af spejle osv, og opdatering af gearkasse ?

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 12 år, 11 måneder siden #1627

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hejsa

Inden I bliver alt for "negative" , syntes jeg lige vi måske skal præcisere et par ting

1 : En X53 der er chip tunet er kendt for at ødelægge en aut. gearkasse , ikke noget nyt uder solen der , ( om det var tilfældet i dit tilfælde Kenn skal jeg af gode grunde lade være usagt ) , en E53 530dA er ikke konstrueret til den ekstra belastning og slet ikke hvis folk ydermere hænger et par ton's på hængerkrogen ( meget ofte set i den forbindelse ), dette sammen med bilens egen/totalvægt bliver det simpelthen for meget for gearkassen når motoren er "peppet" og folk køre derefter ( lidt mere "kvikt" )

2 : At den begynder at svinge i omdr. i tomgang har næppe noget med aut. gearkassen at gøre , gør den det derimod i "tomgangs" kørsel , kørsel uden nævneværdig speeder belastning , nærmest medløb , så er det igen næppe gearkassens skyld men derimod konverteren der er blevet defekt ( shiftlock ventilen i denne ) , bla. som følge af for mange småture der har medført kondensvand der bliver optaget i olien i gearkasse og konverter ( rust dannelse , medføre små "rustflager/urenheder" der sætter sig i førnævnte ventil ).

Jeg har kørt BMW med aut. gear de sidste 16-17 år uden de store problemer , men har dog i denne tid hørt mange "gru" historier omkr. andre bilmærker også , deriblandt desværre også SMC's , Mercedds , Toyota aut. gearkasser , så det er altså ikke KUN BMW'er der kan have problemer i den retning.

Konklusionen for mig at se må være noget i retning af at ønsker man at gøre noget godt for sin aut. gearkasse og forlænge dens levetid , ja så sørg for at skifte olie regelmæssig ( for hver 60tkm/2.år ) , så burde problmerne ikke opstå til at starte med.

NB : Har forøvrigt pt. min gamle E39/528iA stående i indkørselen , den er nu næsten 17 år gamel og har kørt 380tkm , og den skifter stadig "smør-lækkert" , men den har også altid fået den "pleje" som beskrevet

Kan I nu sove godt "brokhoveder" , solen har lovet at skinne i morgen

Mvh.
BenAnd
Tid til at oprette siden: 0.22 sekunder