Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer?
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)

EMNE: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer?

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 12 år, 11 måneder siden #1614

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hejsa

Ja der forskel på måden det gøres på en Audi og en BMW , ved du forresten hvad de fire ringe symbolisere i Audi logoet ? , nå ikke , jo de viser den kæde man skal bruge til at "slæbe" den til værksted med he he ; kunne ikke dy mig , sorry , men man er vel BMW køre ikke

Mvh.
benAnd

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 12 år, 11 måneder siden #1615

• Sevdet
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
BenAnd , bare rolig mit hjerte tilhører BMW så bærer ikk nag :-p men audi er altså også en fin vogn .
Nu har jeg kørt samtlige nyere audi'er, også RS . Men min bimse kører altså på en anderledes måde end audi .

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 12 år, 11 måneder siden #1616

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hejsa

Ja Audi er skam også en fin bil ,ingen tvivl om det , og netop som du også skriver "den køre bare på en anden måde end en BMW" , dette var grunden til at jeg blev ved BMW , da jeg skiftede bil sidste gang , for selv om jeg ikke er meget for at "indrømme" det , ja så var en A6 faktisk alvorligt med i overvejelserne dengang.

Mvh.
BenAnd

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 12 år, 11 måneder siden #1617

• Sevdet
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
Så skal du prøve den nye A6 med biturbo og 313 heste . Den kører sindssygt godt

Sv: Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 12 år, 11 måneder siden #1620

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Det er lidt morsomt som mange af os der har en BMW med automatgearkasse oplever den kører anderledes eller svinger lidt i omdrejninger når den kører i tomgang.

Jeg lod mærke til at min svingede en lille smule i morges, men som skrevet skal jeg have skiftet olie på gearkassen og regner med at det forsvinder ved samme lejlighed. Men det skal ikke koste mig mit BMW CIC.

Min BMW E61 har nu kørt 160,000 Km. Det virker som om det er noget der er kommet fornyligt med at den svinger i omdrejninger i tomgang. Hvor meget har jeres BMW kørt?

Jeg har også oplevet den har kløjes lidt i det ved gearskifte, men det er kun når jeg har accelereret og så lader være hurtig, hvis der er en der trækker ud så jeg ikke kan lave den overhaling, som jeg var i gang med. Det tilskriver jeg dog at gearkassen har lært min kørestil. (Pedal to the metal) nej men det lyder smart.

De små svingninger er ikke noget problem for mig, men nu lod jeg mærke til det efter at have læst denne tråd.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Fejl på steptronic gearkasse - eller bare en pernippen ejer? 12 år, 11 måneder siden #1621

• LN2VIOLN2
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
  • Drive Clean
Hej Kenn,

Jeg er også snart på de 160.000 og har de samme symptomer som du beskriver.

Sent from my iPhone using Tapatalk.
Mvh Matthias Hansen
Med venlig hilsen
Matthias Hansen
E91 330xd
Tid til at oprette siden: 0.18 sekunder