Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW. Olieskift på automatgearkasse
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: BMW. Olieskift på automatgearkasse

Sv: BMW. Olieskift på automatgearkasse 13 år, 1 måned siden #1440

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Skytten

Korrrekt der er mange parametere indblandet når man taler olie og deres sammensætning/kvalitet.

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 13 år siden af BenAnd.

Sv: BMW. Olieskift på automatgearkasse 13 år, 1 måned siden #1443

• Skytten
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Halløj Ben And.
Jeg håber du sover godt igen og tillykke med dine "handicap" døre som flere ældre herre også praler med her på forum.
Oliekvalitet !!
Med hensyn til additiver kan disse tilsættes som man har lyst/brug for
www.Bardahl.dk olign. kan levere fantastiske midler som virker.

Men som tidligere skrevet, så er hyppigheden af olieskift mere afgørende end lige om det er det ene eller andet mærke og med additiverne i så vil forskellen på olierne være minimale, dette er dog ikke en anbefaling på at købe 10L billig olie i THXXXXX eller lign steder.
Men køb kvalitets olie og sikre dig med disse additiver (så køre det bare ) og fortsætter med det
Sov godt.
Mvh Skytten
BMW M fan

Sv: BMW. Olieskift på automatgearkasse 13 år siden #1487

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Bundkar og filter til BMW automatik gearkasse.

Nu har jeg så bestilt og modtaget et nyt originalt BMW bundkar til min BMW E61 og jeg har ledt længe efter at se hvordan sådan et ser ud, uden held så det må vi have lagt herind så man kan se hvad det drejersig om.

BMW_E60_61_BUNDKAR_GEARKASSE.1Medium.JPG

Der kommer en kasse så man næsten tror det er en dør man har bestilt. Den er i hvert fald større end man regner med.

BMW_E60_61_BUNDKAR_GEARKASSE.2Medium.JPG

Indeni kassen ligger så det bundkar med filter som alle snakker om man bør skifte på sin BMW hvis man har en automatisk gearkasse.

BMW_E60_61_BUNDKAR_GEARKASSE.3Medium.JPG

Øverst på billedet sidder der 2 magneter som samler de metalspåner som kommer når tandhjulene i gearkassen kører rundt. Filteret sidder i den firkant hvor studsen stikker op af med en hvid prop på.

BMW_E60_61_BUNDKAR_GEARKASSE.4Medium.JPG

Undersiden ser sådan ud og så er det fremstillet i sort hårdt plast. Havde en fornemmelse at det var i jern og måske var noget mere når man tager prisen i betragtning.

BMW_E60_61_BUNDKAR_GEARKASSE.5Medium.JPG

Nu har der jo været en del skriverrier om olie og til trods for at jeg bad om at få en original BMW olie sendte man mig dette.

BMW_E60_61_BUNDKAR_GEARKASSE.6Medium.JPG

Jeg er meget i tvivl om jeg tør hælde dette på min BMW for som det kan ses kan det også bruges på en missekat (Jaguar) og det er vel så som så hvad sådan et bilmærke kræver. Nu den har læder på hele instrumentbordet og hvad jeg ellers bliver mobbet med af en tidligere BMW ejer.

Ville i hælde det på eller skal jeg sende det retur og kun bruge originalt BMW Olie eller hvad skal man gøre her`?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år siden af kenn.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.63 sekunder