Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW. Olieskift på automatgearkasse
(0 viser) 
Her kan du finde svar på problemer med din motor eller Gearkasse og optimering af motor ydelse (Tuning)
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: BMW. Olieskift på automatgearkasse

BMW. Olieskift på automatgearkasse 13 år, 1 måned siden #1403

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW. Olieskift på automatgearkasse.

BMW_E6XX_AUTOMAT_GEARKASSEMedium.JPG

Spørger man på de autoriserede BMW værksteder rundt omkring olieskift på sin automatgearkasse lyder svarer sammenstemmende at det skam ikke er nødvendigt, da der er livstids olie på automatgearkassen.

Det kan man selvfølgelig også godt kalde det hvis gearkassen ender med at gå i stykker på grund af manglende olieskift. Men er der vundet noget ved at skifte olie i gearkassen? Og i givet fald hvad kræver det?

Og ikke mindst er det en god ide eller har BMW ret når det fortæller at det ikke er nødvendigt?
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 1 måned siden af BenAnd.

Sv: BMW. Olieskift på automatgearkasse 13 år, 1 måned siden #1404

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Jeg køre med et skifte-interval der siger for hver 60 tkm , eller hvert andet år , jeg skifter samtidigt også filteret i gearkassen.

Personligt kan jeg da kun anbefale at man skifter olien , dette da jeg oplever at gearkassen skifter blødere , og jeg er overbevist om at det forlænger levetiden på gearkassen betragteligt.

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 13 år siden af BenAnd.

Sv: BMW. Olieskift på automatgearkasse 13 år, 1 måned siden #1405

• Holtzmann
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Har været rundt på et par sider på nettet omkring E60/E61, og der er alle eninge om efterhånden at BMW's udtalelse om "lifetime" på olien til gearkasserne ikke er helt sandheden. BMW siger nu selv at lifetime olien skal skiftes.

Så jeg er enig med Mr. BenAnd, skift olien en gang imellem, det har de også gode erfaringer med i udlandet.
Mvh
Per, BMW E61 523i 2007

Sv: BMW. Olieskift på automatgearkasse 13 år, 1 måned siden #1407

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
MR.B

Super at læse din beretning om olieskift på en BMW med automatisk gearkasse, for det lyder også rigtigt i mine ører at man skal have den skiftet til tider. Vil i hvert fald nu finde en tid til at få skiftet olie på gearkassen. så man ved det er gjort for er ret sikker på at det aldrig er blevet gjort på min BMW E61 med de snart 160T km. Den har kørt.

Per.

Det er underligt at BMW nu har ændret holdning til skift af olie på automat gearkasser og så ikke tilbyder folk at få det gjort så man måske undgår at skal have skiftet gearkassen som snildt løber op i en reparation på omkring 30 til 50T kroner.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW. Olieskift på automatgearkasse 13 år, 1 måned siden #1438

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hejsa

Her i denne weekend skiftet min Konverter og har i denne forbindelse valgt at prøve en anden olie end en af dem lige netop BMW/ZF anbefaler/godkendt , valget faldt på Mobil's AFT olie for netop denne type gearkasser.

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 13 år siden af BenAnd.

Sv: BMW. Olieskift på automatgearkasse 13 år, 1 måned siden #1439

• Skytten
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej Mr. B.
Den olie du anvender er helt sikkert iorden og som du skriver tidligere, skifter du hver 60000 km. så vil du aldrig møde problemer.(Den kan ikke kun være 1/3 del så god som BMW olien) Men den kan ikke testes via. lugt og smags prøve , der skal lidt mere til.
Nu er Mobil oil ikke de dårligste til kvalitetsolier til Industrien, så de ved sku´ hvad de arbejder med.
Med venlig hilsen Jens S
BMW M fan
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 1.79 sekunder