Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Hvad har du lavet med din BMW i dag?
(1 viser) (1) Gæst
Her kan du lægge billeder af din Bmw ind og vise hvad du har fået lavet, eller vise hvordan den ser ud. Beskriv gerne hvorfor du valgte denne Bmw model og din oplevelse med bilen.

EMNE: Hvad har du lavet med din BMW i dag?

Sv: Hvad har du lavet med din BMW i dag? 12 år, 4 måneder siden #2796

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej

Ja så er ferien ved at være forbi for os denne gang , MEN vi har været utrolig heldige med vejret her i det "westjyske" denne sommer , så vi må nok ikke klage

Lidt er det blevet til med bilen , den har fået nye bremser i bag , nogen vil nok mene det er at "skyde over mål" , MEN jeg kan altså ikke lide at se på nogen bremse-skiver hvor jeg kan se at materialet ikke er i orden ( u-Org. skiver fra Brembo , som skulle være BEDRE end org. BMW , min r.. )

Nå , som man kan se se , ser de ikke slidte ud( og det er de heller ikke , maks. 0.3mm kant ) , men de mørke "pletter" på skiven indikere tydeligt at der er gamle "barnevogne og cykelstel" støbt med ind i materialet

1_2013-07-28.jpg

Regnede egentlig med at det var hurtigt gjort ( af med gl. skiver på med nye ) , men sådan skulle det ikke være , som man kan se så er håndbremserne i en "sørgelig" forfatning ( blev renoveret sidst for 2½ år siden ), så det skulle ihvertfald ordnes inden de nye skiver blev monteret.

2.jpg

3_2013-07-28.jpg

En kraftig rengøring/afpudsning ,
4.jpg

Efterfølgende rustbehandlig samt maling af alle dele ,bevægelige dele opsmurt og alle håndbremse-dele monteret igen.

5.jpg

PÃ¥ med den nye Org. BMW bremseskive .

6.jpg

Og så er vi kørende igen , og det nu med Org. BMW bremseskiver i bag igen ( ligsom i for )

Fortsat god Sommer til alle , og VELMØDT næste Lørdag hos Kenn

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 12 år, 4 måneder siden af BenAnd.

Sv: Hvad har du lavet med din BMW i dag? 12 år, 4 måneder siden #2822

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Mr BenAnd..

Mine bagbremser ser præcis sådan ud.. De er dog originale og har 50.000 km bag sig. Jeg er lidt nysgerrig hvorfor de ender sådan og hvorfor de bliver rillede når de forreste er fine blanke..!

Er der er naturlig forklaring?

Sv: Hvad har du lavet med din BMW i dag? 12 år, 4 måneder siden #2823

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Morten m.fl.

At de bliver "rillede" skyldes mange gange små-sten etc. de kommer imellem bremsebelægning og skiverne ( mere turbulens omkr. baghjulne end forhjulne ), u-org. bremsebelægning kan også være årsag grundet u-ens hårdhed i materialet , hvis det er org. BMW skiver , ja så skulle de helst ikke blive "plettede" , da det indikere uens støbningsmateriale ( urenheder i materialet , ikke jævn kulstof fordeling )

At skiverne i bag ikke er ligsom fine og blanke som skiverne i for skyldes oftest at folk bremser for "blødt" hvorfor det er sjældent at bagbremserne får lov at "bide" ligsom forbremserne næsten gør hver gang der bremses , en lastregulerings-ventil der "hænger" lidt kan også bevirke at bagbremserne ikke bremser optimalt ( læses : bremser hårdt nok ), da der så ikke ledes bremsetryk nok til bagbremserne ( må for alt i verden heller ikke overbremse ! ) , så ikke noget med at "pille ved den selv ! , har man mistanke om at den er "træt" , så skift den ud med en ny org. !

Håber du kan bruge ovenstående til lidt Morten

Vi snakkes.

Mvh.
BenAnd

Sv: Hvad har du lavet med din BMW i dag? 12 år, 4 måneder siden #2824

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Er der er naturlig forklaring?

Kære Poul Thomsen

ku ikke lade være Men godt svar vi fik af Mr.B
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 4 måneder siden af kenn.

Sv: Hvad har du lavet med din BMW i dag? 12 år, 4 måneder siden #2825

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Kenn

Kan du nu få "næbet i rillen" igen og få det læder instrumentbord monteret i din fine 535dA , dit gamle "plastic" instrumentbord skulle jo gerne monteres i min i morgen

Ses

Mvh.
BenAnd

Sv: Hvad har du lavet med din BMW i dag? 12 år, 4 måneder siden #2826

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
JA JA godt ord igen.

Jeg er ingen gang begyndt at tænke på at skifte instrumentbord i min egen endnu. Det er lidt hårdt at komme tilbage fra ferie. Så det eneste læder jeg har tænkt på er det der sidder på min sofa.

Med tid kommer råd, og ja vi ses i morgen
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Tid til at oprette siden: 0.33 sekunder