Så fik jeg givet min BMW lidt luft efter en tur til Hamburg og hjem igen. Jeg havde fået en diesel rens som jeg hældte på bilen inden vi drog afsted kl. 6 om morgen. Turen gik ned for at se bådudstilling og ikke mindst en masse tilbehør. På turen derned småregnede det, men de steder man kunne sparke til bilen fik den lov til at spadsere det den kunne, eller rettere skrevet det jeg synes er sjovt for jeg er faktisk ikke særlig vild med at køre med hovedet under armen.
Inden vi kørte havde bilens skiver nogle stand mærker, som er sorte streger der sidder på bremseskiverne. Da vi var ankommet dernede i Hamburg var de væk. Og bilen bremsede faktisk også meget bedre, man kunne tydeligt mærke de bed sig mere fast når man skulle bremse.
Der var nu ikke så meget udstyr men til gengæld var der en sælger der var helt vild med at sælge mig en ny båd, men det blev kun til at jeg bestilte nogle smådele fra den nye båd. Da vi var dernede mødtes vi med Holtzmann og hans bror, faktisk mødtes vi på båden og spiste morgenmad sammen. De er begge nogle super rare og spændende personer. Det er altid rart at have sat ansigt på folk man snakker om, så man ved hvem de er.
På turen hjem havde jeg simpelthen så ondt i mine ben at de var meget tunge. Så ligeså snart der var mulighed og fri bane fik den pedal to the metal. Den fløj afsted og man er bare ikke et sekund i tvivl om at sådan en BMW er lavet til at køre på de Tyske motorveje. Den ramte 248 km. og så kom der et sving, og som nævnt er jeg ikke den store fartdjævel, så det blev dagens hurtigste kørsel. Det sjoveste ved at køre så stærkt er at se alle de andre biler på motorvejen stå næsten stille.
På et tidspunkt begyndte det at irriterer mig at der lå en og snøvlede sig afsted, og da jeg kikkede på speedometret kørte vi 170 km. Så det er bare vildt så hurtigt man bliver fartblind. Men det er blevet i Tyskland som i Danmark man holder ikke øje med om der kommer nogen, man trækker bare ud, for her kommer jeg. Super ærgerligt for Tyskland har ellers altid været et forgangsland for bilfolket.
Undervejs på hjemturen havde vi nogle stop, og da vi nåede Ishøj begyndte min reservetank og lyse, og da jeg tankede bilen. Fyldte jeg 62 liter på og bilen havde kørt 620 km. så det var en tur hvor den havde kørt 10 km. på en liter Diesel.
Når man tænker på hvor meget der blev gået til gassen og på en BMW 535D er det momentet der er helt vildt og ikke mindst morsoms. Så er det faktisk rigtigt godt gået. Det var i hvert fald hver en liter eller krone værd at få bilen luftet.
Det er og bliver en kongebil at køre i. Da bilen lige havde fået det nye CIC navigationskort i, fandt jeg ud at man havde lavet en smart detalje. Nemlig at ændrer man km. visningen på kortet til 5 km. i stedet for 500 meter, så ændre det sig automatisk til natvisning. Det er smart så skal man ikke ind og stille noget som helst. For det er der ikke tid til, når først de andre biler på vejen står stille.
For tro mig det gør de når der kommer en Dansk BMW 535D som har en mission. Nemlig at få luft under vingerne.