En af de helt fantastiske ting ved min Bmw E61 er at man kan ændre stort set alt og så er det jo heller ikke helt skævt at man kan kode bilen til noget som ikke alle andre har.
Kik med her på min egen Bmw E61 årgang 2005 som også bliver brugt til at montere udstyr på så man ikke skal til at finde ud af hvad hvordan det virker når vi monterer udstyr for kunder på værkstedet.
Velkomstlys der er dæmpet som tænder når man kommer til bilen og låser op, tågelyset er også tændt.
Her ser du velkomstlyset når det ikke er dæmpet men med samme lysstyrke som kørelyset.
Bilen er også monteret med zenon og vognbaneskift lys, og kikker du på forlygten til venstre kan du se det inderste lys er tændt og det tænder når bilen drejer til en af siderne.
Vognbane lyset set tæt på.
Lidt af det monterede og kodede udstyr indvendig.
Denne finesse du ser her på bilens kombi instrument med at de faktiske km står digtalt er en af de helt fantastiske muligheder man har ved hjælp af kodning.
Et stemnings billede taget fra bagsædet så man kan se se hvordan den polerede alu og det sorte instrumentbord danner en helt fantstisk smuk oplevelse at sidde på bagsædet.
i forbindelse med at bilens originale lædersæder blev skiftet og der blev monteret komfortkabine blev der monteret varme i bagsæderne.
Bilen blev leveret med en HiFi forstærker men har man en gang hørt et Logic7 monteret i en Bmw er det vejen frem og som det kan ses på billedet har vi monteret ekstra diskanter i bagdørene da vi monterede Logic 7 i bilen. Alle lister i bilen er blevet skiftet fra mørkt træ til poleret Alu og jeg har ikke nænnet at pille beskyttelsen af endnu som det ses på dørene.
Bilen manglede kopholder foran og da man ikke kan eftermontere dem alene uden at skifte hele instrumentbordet blev et nyt instrumentbord bestilt og da vi skulle montere Head up display blev det skiftet til et instrumentbord med kopholdere og forberedt til Head Up display, kopholderne er smart placeret i instrumentbordet.
Her er de trykket ind igen og der sidder intet og skæmmer eller ser grimt ud når der ikke er brug for en kopholder.
Her ser du bilens forreste komfortsæder og har man siddet i sådan nogle er det svært at bruge andet, som det kan anes på billedet kan midten af ryggen også justeres og det givet en helt fantastisk sidde komfort.
Bilen er fra fabrikken leveret med en Cd Changer og og da jeg gerne ville have mulighed for at kunne afspille mine MP3 i bilen og beholde min Cd Changer blev der monteret en Denison 500 og et AVR modul som også har mulighed for at tilslutte en hardisk og mulighed for at kunne afspille mine MP4 film fra min IPhone 4.
Bilen har også fået monteret et nyt inderspejl som automatisk blænder ned og har indbygget fjernbetjening og alarm diode og så en helt fantastisk finesse nemlig FLA ( Automatisk styring af det lange lys ) ved hjælp at et kamera der følger vejen og kommer der modkørende blænder systemet automatisk det lange lys ned.
Bilen er født med PDC føler for og bag og som det ses er det både med lyd og med billede (visuelt)
Her ser du du bilen Head up disply som sidder monteret oppe over bilens speedometer og kaster information op på ruden foran føren.
Udefra.
og indefra ser det sådan ud.
Bilen er også monteret og kodet med ACC som er automatisk fartpilot som selv bremser ned hvis der er en der trækker ud foran dig.
Som det kan ses på forlygterne er bilen blevet faceliftet da forlygterne er fra en Bmw LCI og selvfølgelig er baglygterne også skiftet til den nye type med LED.
bilen også monteret med elektriske indfældige spejle med automatisk nedblændning med velkomstlys i bunden af spejlet.
lys.
Det er nemt at se om man har nedblændige spejle på sin Bmw for har man ikke den sorte kant rundt på selve spejlet er det ikke monteret.
spejlet set udefra.
Det smarte ved alt monteret udstyr i bilen er at det kan betjenes ved hjælp af bilens Bmw IDrive knap.
Det var i grove træk det som vi har monteret og kodet af udstyr i min Bmw E61 der er mere og en del sikkerheds og alarm udstyr som jeg af gode grunde ikke viser her, og kikker du rundt på forumet kan du se at jeg også har monteret elektrisk bagklap og andre spændende ting i min Bmw E61 flere af de monterede ting kan de autoriserede forhandler ikke tilbyde da de ikke kan kode bilen.
Godt at vide.
Vi får mange henvendelser omkring montering af originalt Bmw udstyr og ønsker du noget monteret som ikke er vist herinde er du velkommen til at kontakte os. Når vi montere i kundebiler stiller vi lånebil til rådighed.