Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Køb Dansk eller ej ?
(0 viser) 
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Køb Dansk eller ej ?

Sv: Køb Dansk eller ej ? 10 år, 9 måneder siden #5100

• jakobv84
  • IKKE ONLINE
  • Fresh Boarder
  • '09 525xi
Jeg er enig i at støtte det samfund man er en del af. Om det så kun er Danmark eller om man f.eks. ville inkludere Sverige og Norge (eller Tyskland) er for mig et mere åbent spørgsmål som ikke har et entydigt svar. Jeg føler også det handler om de værdier man ønsker at støtte; eksemplet med luftfart er relevant. Jeg vil gerne støtte flyselskaber der behandler deres ansatte ordentligt (og flyver f.eks. aldrig Ryanair eller easyjet), men min liste er ikke kun SAS -- og inkluderer f.eks. også Lufthansa, Swiss, British Airways, osv.

Jeg handler skam på nettet. Hvad enten det er at bestille mine Irma varer eller køber varer fra danske og udenlandske butikker -- men jeg har ALDRIG lavet den med at gå ned i en butik og få (gratis) råd og vejledning for så at gå hjem og købe på nettet. Jeg føler ikke forpligtigelse over at støtte min lokale købmand, hvis jeg aldrig bruger ham.

At jeg også mener der er faggrupper (håndværkere over en meget bred kam) som har oppet sig over de sidste ca. 15år efter at have fået mere udenlandsk konkurrence er ikke en skidt ting -- men derfra og til at deres levebrød forsvinder imellem hænderne på dem (lastvogns chauffører) synes jeg ikke kan være rigtigt.

Nå det blev lidt løse tanker; jeg er tilhænger af åbne (økonomiske) grænser og handel så længe det er på en fair bane. Og så mener jeg sagtens man, som kenn peger på, kan bede os som samfund om at tænke over at hvor vi bruger vores penge har konsekvenser.
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.46 sekunder