Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Mac VS Windows Computer.
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Mac VS Windows Computer.

Sv: Mac VS Windows Computer. 11 år, 5 måneder siden #4376

• Roos
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Der er også et program som GraphicConverter. Et super stykke shareware, der er et ekstremt fleksibelt tool til alle former for editering af grafiske filer, inkl batch conversions.

Google GraphicConverter eller lemkesoft....
i3 REx 2014

Sv: Mac VS Windows Computer. 11 år, 5 måneder siden #4377

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Du får Roos

Jeg har leget lidt med de video programmer jeg har, og indrømmet det er lidt svært at komme igang med at finde fiduserne til at det er bare lige. Men er ret sikker på at det nok skal lykkes. I nær fremtid er det de nyere BMW F modeller der kommer på værkstedet, og fælles for dem er at der faktisk er ret mange funktion man som BMW ejer ikke kender eller for den sags skyld bruger. Det er også svært at følge med med alle de nye funktioner og smarte ting der kommer på bilerne.

Så som en form for hjælp til selvhjælp kunne de være spændende at dykke ned i det forskellige udstyr og så lave en video forklaring om det udstyret kan og ikke mindst hvordan det virker.

Her er en forsmag på en testvideo som er en af de eneste som bliver vist inden det er kørt over på fuld HD. Bare det at have sine egne videoer liggende kræver en seperat server.

Præsentions video af mobilteknik. Take one )

Der kommer en anden tråd med video, så dette er ikke for at dreje emnet over på noget andet end forskellen på Mac og windows. så mere om dette i en senere tråd.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år, 5 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Roos, Deljeh

Sv: Mac VS Windows Computer. 11 år, 5 måneder siden #4386

• Deljeh
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • BMW - Toys for boys
Fin video - næste gang regner jeg med at vi også skal høre dig speake

Det her lover godt.
E91 - 320d aut.

Sv: Mac VS Windows Computer. 10 år, 10 måneder siden #4999

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

For lige at komme lidt igang igen med dette Windows vs Mac har jeg lige et spørgsmål en af jer herinde kan svare på. Jeg har haft nogle kæmpe udfordringer med min arbejdscomputer som idag er windows, og efter at min harddisk fik nogle bad cluster. (steder den ikke kunne læse på harddisken) har jeg besluttet mig for at det må være på tide at skifte til Mac.

Mit regnskabs program kan kun køre Windows og derfor skal jeg have mulighed for at kunne skifte imellem Mac og Windows uden at skulle boote op igen. Det har jeg så købt et program, Parallels, som gør det muligt at køre mit regnskabsprogram.

Er der nogen herinde der har prøvet dette setup? mere set i lyset af at jeg ikke orker at skulle ud og købe et nyt regnskabsprogram eller lægge alt op i skyen.

Samtidigt ville det være super at høre hvad i bruger til Backup..
Sidste redigering: 10 år, 10 måneder siden af Roos.

Sv: Mac VS Windows Computer. 10 år, 10 måneder siden #5019

• t33j4y
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Hej.

Jeg har ikke prøvet Parallels, men brugte selv i sin tid VMware Fusion på Mac - et lignende virtualiseringsprogram.

Det er grundlæggende ret ligetil - man opretter i Parallels en virtuel computer som man så installerer Windows på (det kunne også være et andet OS) og på denne installerer man så de Windows programmer man skal bruge.

Når man så skal anvende dem, starter man den virtuelle maskine via Parallels - og så kan man arbejde med programmerne. Alle filer bliver gemt på en del af harddisken som er reserveret til den virtuelle maskine. Dette område kan deles på samme måde som hvis den virtuelle maskine var en fysisk maskine på dit netværk.

Mht. backup - jeg anvender selv det det der hedder CrashPlan. Man betaler et mindre beløb årligt (mener det er omkring 300,-) og så kan man lave backup til Crashplans servere - som giver en sikkerhed man ikke selv ville kunne lave for de samme penge. Selve backup kører som en et lille agentprogram der hele tiden holder øje med om nogen af de filbiblioteker man har bedt den holde øje med, ændrer sig. Hvis de ændrer sig, kopieres det til backupserverne. Det dejlige i Crashplan er at det er ren "set it and forget it" - man skal ikke huske noget, man behøver ikke at flytte eksterne backupdiske rundt etc etc.
Følgende bruger(e) har sagt tak: kenn

Sv: Mac VS Windows Computer. 10 år, 10 måneder siden #5021

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Tak for et super godt indlæg eller rettere svar. Der hvor jeg ser et problem er at jeg skal betale et abonnement årligt. Til gengæld er det smart at man ikke skal tænke på nogen ting overhovedet. Måske er det bare noget man skal vænne sig til og så komme igang. Men det ville være smart med en NAS server også, ikke mindst fordi man så kan tilgå den med sin telefon også.

Det bliver spændende at se om min nye Imac 5K lever om til mine forventninger, for min Mac Book pro kører bare upåklageligt. Det er nok den mest suveræne computer jeg har haft til dato. Der er nogle torne i forhold til Windows som jeg altid har haft før.

Endnu engang tak for et super godt svar...
Tid til at oprette siden: 0.31 sekunder