Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Mac VS Windows Computer.
(1 viser) (1) Gæst

EMNE: Mac VS Windows Computer.

Sv: Mac VS Windows Computer. 11 år, 9 måneder siden #3923

• Deljeh
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
  • BMW - Toys for boys
hmm - jeg har faktisk også en mac mini, som jeg bruger som medie server - men det lyder til, at du lige har lagt et par ekstra features oveni - og jeg har endda et eye-tv i "rodekassen".

Det må jeg have kigget nærmere på
E91 - 320d aut.

Sv: Mac VS Windows Computer. 11 år, 6 måneder siden #4361

• t33j4y
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Her i huset er der både Mac og Windows computere i gang.

Der er dog ikke nogen stationære længere (udover et par filservere og et mediecenter, men det tæller ikke rigtig. De kører så iøvrigt henholdsvis Linux slackware og Windows).

Er faktisk ikke religiøs mht styresystem og jeg har af flere omgange forsøgt at konvertere til OSX (Mac styresystem) - men selvom jeg synes at det er meget smart og gennemført, ender jeg med at måtte løse nogen ting på Windows. Så er det jo heldigt at sådan en MacBook Pro er et rigtig godt stykke hardware at køre Windows på ved siden af

Sv: Mac VS Windows Computer. 11 år, 6 måneder siden #4363

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej.

Nu skriver du at du ender med at må lave nogle opgaver på Windows? Kan du uddybe hvad du mener.

Jeg mangler selv et program til at gøre mine billeder mindre, lidt ligesom Rezice i Windows.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: Mac VS Windows Computer. 11 år, 5 måneder siden #4364

• t33j4y
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Du kan resize billeder med den indbyggede billedviser (Preview) - når du har et billede åbent, vælger du menuen Tools (Værktøjer) - derunder er der et menupunkt for at ændre billedestørrelse (Adjust size). Beklager de engelske referencer, men jeg har ikke dansk OSX på min Mac

Mht ting jeg er nødt til at lave i Windows. Der er bare nogen ting jeg ikke synes fungerer "naturligt" for mig i OSX.

Eksempel 1: Hvis jeg skal lave en større oprydning i nogen filer - billeder som et eksempel. Kopiere frem og tilbage, omdøbe etc. Der kan jeg bare gøre det 10 gange hurtigere i Windows med Explorer/Stifinder end jeg kan i OSX med Finder. Der findes nogen programmer der kan erstatte Finder, men jeg har ikke lyst til at betale 30-40 dollars for noget der burde være ret ligetil.

Eksempel 2: Hvis jeg skal lave noget i Excel. Jeg har Excel til Mac, men hver gang jeg skal noget lidt mere avanceret, støder jeg panden mod en mur og skal lede længe efter funktionerne når det er på OSX.

Eksempel 3: Hvis jeg sætter en USB-stick i, dukker der et ikon op på desktoppen. Hvis jeg så bare hiver den ud igen, brokker OSX sig over at jeg ikke dismountede den ordentligt. Jeg skal med andre ord klikke på ikonet og vælge eject. Det er ren år 2000 - en USB stick er noget man bare hugger i, flytter filer til/fra og fjerner igen. Jeg har da ikke siden Windows 95 været nødt til at fjerne den med eject for at hjælpe computeren.

Det er for det meste tilvænningsspørgsmål, men jeg synes bare omkostningen er for høj (i tid) til at lære at leve fuldt ud med det. Det er nemmere lige at genstarte i Windows 7 og så få ordnet det man skal - færdig, bum. Og det går jo lidt imod at Mac bare er SÅ nem.

Omvendt er der bare nogen ting hvor OSX give Windows baghjul - integrationen på tværs, batteritiden når jeg kører OSX er næsten det dobbelte, opstartstiden er lynhurtig - selv med en SSD disk i maven på dyret, iPhoto kataloger er dejlige, at man kan tagge filer med labels.

Gid man kunne få det bedste af to verdener

Sv: Mac VS Windows Computer. 11 år, 5 måneder siden #4373

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
TAAK

Det var i den grad et godt indlæg og ikke mindst svar på mit spørgsmål. Jeg har nu stadigvæk et spørgsmål til dig. Jeg har på min windows maskine hentet et program der hedder rezice og når jeg så højreklikker på et billede vælger jeg så bare rezice i den menu bare der kommer frem. Det giver mig så muligheden for at vælge størelse og format, rezice vælger så med et klik at gøre mine billeder mindre. De lægges formindsket i samme mappe som dem der er for store til at lægge ind på forummet..

Har man ikke den mulighed på mac?

Nu skal jeg til at lave noget videoredigering herinde til, så nu skal jeg lære af bruge final pro cut Har en meget tålmodig bruger herinde som altid og næsten døgnet rundt (pånær når han lejer med flyvemaskiner ) tager telefonen og hjælper og forklarer. Han er en meget meget tålmodig mand.

Hvad kunne være smart at se en video om? og er der nogle af jer der har en BMW som kunne tænke jer at stille op med jeres BMW og forklare hvorfor i har købt netop denne BMW?, samt hvad du synes der er noget af det smarteste der er på bilen.

Det bliver kun vist for tilmeldte brugere herinde og måske vi kunne lave en konkurence om hvilken presentation af sin BMW man synes er bedst.

Kom gerne med nogle inputs ellers kommer der kun de HD videoer som præsentere originalt BMW udstyr som vi tilbyder på værkstedet til eftermontering. En af dem der er kommet en del mail om, er eftermonteret CIC sat op med en Combox.

Vær med til at forme det nye video biblotek herinde...
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 11 år, 5 måneder siden af kenn.
Følgende bruger(e) har sagt tak: Roos

Sv: Mac VS Windows Computer. 11 år, 5 måneder siden #4375

• t33j4y
  • IKKE ONLINE
  • Expert Boarder
Det kan faktisk godt gøres - stadig ved at bruge Preview, dog sammen med Automator som er en af de rigtig fede ting i OSX!

Med Automator laver man et script der så kan kaldes via højreklik/kontekstmenu. Det resizer og gemmer så ved at kalde Preview med de parametre man har angivet.

Giv mig lige en dag, så skal jeg vende tilbage med et eksempel på hvordan man "bygger" det

Så kan jeg også tænke lidt over hvad jeg kunne tænke mig at se video af, mens andre melder ind
Sidste redigering: 11 år, 5 måneder siden af t33j4y.
Tid til at oprette siden: 0.27 sekunder