Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

Originale BMW Dele eller Uoriginale BMW dele.
(1 viser) (1) Gæst
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.
  • Side:
  • 1
  • 2

EMNE: Originale BMW Dele eller Uoriginale BMW dele.

Sv: Originale BMW Dele eller Uoriginale BMW dele. 13 år, 6 måneder siden #983

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Jacob

Nu er Bilstein mig bekendt også godkendt af BMW , og kan da forøvrigt tilføje at jeg selv køre ned Bilstein B4 dæmpere , da de opgives til at kunne suplenmentere de af BMW org. leverede støddæmpere

Nu skal jeg måske for forståelsens skyld lige konkritisere at "org." i min verden ikke nødvendigvis betyder at en del er i en "æske" mærket BMW , men vi taler om en del fra en producent der også er "førstegangs leverandør" til BMW som feks. SKF eller FAG når det gælder hjullejre , eller feks. Bosch/NGK hvis vi taler tændrør etc.

Man må jo gøre op med sig selv hvad man ønsker med sin bil ( i dette tilfælde vores BMW'er ) og hvordan man ønsker den skal "performe" , så hvis man bruger laveste "pris faktor" som den gældende , ja så skal man ikke bagefter forundres over at bilen ikke er det den var "engang" og at holdbarheden på de monterede dele kan være betydelig anderledes i bla. holdbarhed og performance

Så det der en min "kæphest" i hele den her diskusion er at montere man noget der bare SKAL være "billigt" , så lad for f.... være med at hyl bagefter når l.... ikke holder eller lever op til den kvalitet man får med bedre/dyre dele fra anerkendte producenter og deriblandt BMW selv selfølgelig , pris og kvalitet hænger nu engang sammen , og det gælder i alle livets forhold , jo mere man stikker i det jo mere får man igen , lidt ligsom recepten på et godt ægteskab

Mvh.
Mr.B
Sidste redigering: 13 år, 6 måneder siden af BenAnd.

Sv: Originale BMW Dele eller Uoriginale BMW dele. 13 år, 6 måneder siden #984

• jacobniell
Jeg kunne ikke have skrevet det meget bedre selv. Kenn kender mig og ved hvor meget jeg går op i at det skal være i orden det man eftermonterer eller bare får lavet, så kan kun tilslutte mig det du skriver ;o)

BenAnd skrev:
Hej Jacob

Nu er Bilstein mig bekendt også godkendt af BMW , og kan da forøvrigt tilføje at jeg selv køre ned Bilstein B4 dæmpere , da de opgives til at kunne suplenmentere de af BMW org. leverede støddæmpere

Nu skal jeg måske for forståelsens skyld lige konkritisere at "org." i min verden ikke nødvendigvis betyder at en del er i en "æske" mærket BMW , men vi taler om en del fra en producent der også er "førstegangs leverandør" til BMW som feks. SKF eller FAG når det gælder hjullejre , eller feks. Bosch/NGK hvis vi taler tændrør etc.

Man må jo gøre op med sig selv hvad man ønsker med sin bil ( i dette tilfælde vores BMW'er ) og hvordan man ønsker den skal "performe" , så hvis man bruger laveste "pris faktor" som den gældende , ja så skal man ikke bagefter forundres over at bilen ikke er det den var "engang" og at holdbarheden på de monterede dele kan være betydelig anderledes i bla. holdbarhed og performance

Så det der en min "kæphest" i hele den her diskusion er at montere man noget der bare SKAL være "billigt" , så lad for f.... være med at hyl bagefter når l.... ikke holder eller lever op til den kvalitet man får med bedre/dyre dele fra anerkendte producenter og deriblandt BMW selv selfølgelig , pris og kvalitet hænger nu engang sammen , og det gælder i alle livets forhold , jo mere man stikker i det jo mere får man igen , lidt ligsom recepten på et godt ægteskab

Mvh.
Mr.B
Sidste redigering: 13 år, 6 måneder siden af .

Sv: Originale BMW Dele eller Uoriginale BMW dele. 13 år, 6 måneder siden #999

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Mr. B

Du er en meget klog mand for det er jo netop det der ofte er problemet når BMW ejere har problemer igen og igen med deres BMW fordi de ofte vælger de billigere alternativer i stedet for at bruge originale BMW dele.

Ofte når man hører eller læser om at det og det er for dårligt med en BMW glemmer folk at vi har biler der er (gamle) min er fra 2005 og er nu 7 år så er det vel ikke så mærkeligt at der kommer nogle problemer med bevægelige dele som lejer / ledningsnet og så videre.?

Har man så det fornødende kendskab og har brugt den tid det kræver for at sætte sig ind i alternativer til de originale BMW dele er de jo også væsenligt dyrere end de billige dele man kan købe i forskellige billigmarkeder.

Lad mig her benytte lejligheden til at komplimentere jer for i tilhører efterhånden en lille skare af BMW ejere der ligesom mig selv har denne passion der hedder BMW og godt ved at det koster noget at have sådan en fin bil kørende og i sær(deles)hed koster delene når de skal skiftes.

Jeres indlæg og tid herinde fortæller jo netop at i går op i tingene og har brugt en masse tid på at undersøge kvaliteten og alternativer til jeres biler.

Tager man en tur rundt i de forskellige forums der er på nettet med og om BMW kan man hurtig se at der er mange der har problemer med deres BMW fordi de har skiftet en sensor som ikke virker og det var så ikke en original BMW del så nu er BMW noget bras eller folk der ligger og roder med deres biler som ikke har den ringeste forstand (eller har sat sig ind i tingene) ligger og roder med Airbag systemer eller får kodet det fra fordi man skal spare nogle kroner da man ikke mener man har råd til at få det lavet ordentligt, men man har råd til at købe nogle fælge og dæk der får bilen til at ligne en million. Men BMW er nu aligevel noget bras fordi det ikke holder (ikke fordi man ikke ved hvad man roder med da man sikkert er uddannet bager) men man har sparet på tid og penge og så er man jo også meget kompetent til at udtale sig.. (ironi kan forekomme)

På værkstedet kommer der engang imellem kunder som har haft nogle negative oplevelser med andre værksteder og når man spørger indtil hvad grunden var til at de så valgte det værksted? lyder det ofte han var den billigste og jeg er ked af nu at må skuffe dig, det kan ikke lade sig gøre for reservedelene koster det de koster og vælger du kun efter hvad det koster er du faktisk selv medvirkende årsag til at du nu står og føler du har gjort et dårligt valg på det andet værksted.

Men.

Min tid er desværre ikke til (jeg har ikke det fornødende kendskab) til at kunne vælge mekaniske alternativer til originale BMW dele så jeg vælger altid de æsker med BMW logo på.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 6 måneder siden af kenn.

Sv: Originale BMW Dele eller Uoriginale BMW dele. 13 år, 6 måneder siden #1000

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Kenn

Tak for de pæne ord i din indledning , "men" jeg tror at der kan findes "et par stykker" der absolut ikke er ening med dig i den påstand

Ja det du skriver passer desværre meget godt med den virkelighed jeg ofte oplever også.

Derfor er en af mine "mottoer" ( og ja jeg har en del ) også :

" Topmålet af dovenskab er at lave tingene rigtigt første gang , jeg er nemlig for doven til at lave det om ".

Mvh.
Mr.B

Sv: Originale BMW Dele eller Uoriginale BMW dele. 13 år, 6 måneder siden #1001

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
MR.B

Ja den der forsøger at være venner med alle er ikke venner med nogen. og når man så samtidigt har brugt timer på at vide hvad man taler om ja så er man ofte ikke så klog i folkemunde. men jeg har gennemskuet dig.

Du ved hvad du taler om og det var der rigtig mange (kloge) menesker der kunne lære lidt af.

Men hvad med jer andre der kiker med hvad bruger du /i af dele til jeres BMW.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 13 år, 6 måneder siden af kenn.

Sv: Originale BMW Dele eller Uoriginale BMW dele. 13 år, 4 måneder siden #1108

• phrede
  • IKKE ONLINE
  • Senior Boarder
HELT enig i originale dele!
Jeg har for en del år siden haft en fabelagtig E36 318is Coupé, som jeg også holdt helt originalt. Den kostede igennem 2 år ca 3600 kr i reperation (1 forrude). Den kørte fantastisk trods dens, så vidt jeg husker, 225k km.

Jeg har netop monteret originale BMW Performance +100% halogen pærer i min nuværende E90'er, og må indrømme at jeg er DYBT imponeret over lysudbyttet. Når jeg holder ved siden af en E38 med xenon lygter, er der mere lys i mine forlygter trods halogen!

E36
IMG_1504.JPG

E90LCI
DSC_2755.JPG
  • Side:
  • 1
  • 2
Tid til at oprette siden: 0.42 sekunder