Hejsa
Gode tanker. Jeg vil da gerne bidrage lidt, da jeg selv har hjulpet med driften af et par større danske fora.
Jeg var lige inde og kigge lidt efter nogle retnings linjer omkring brugen af forummet, og det eneste jeg kunne finde var følgende:
Tilmeld dig vores forum og deltag i debatten. Lad andre høre om dine oplevelser, gode og mindre gode.
Her finder du nogle apps til Iphone og Ipad og en masse andre emner. Kører du Bmw er Bmw menuen stedet for dig. Husk at et forum som dette først er levende og spændende når du som kikker forbi også er med til at gøre det spændende. Så deltag aktivt i debatten
Har du et emne som mangler en kategori eller har du en sag som du mener er et godt emne, at give en kategori, så skriv dit ønske til vores webmaster (som du finder i bunden af siden)
Bemærk at negative anmeldelser af andre personer, private eller forhandlere, hører ikke til i dette forum og vil blive fjernet.
Man kan naturligvis argumentere for at det som du siger et et kommercielt forum, og at man derfor bør kunne regne ud, at man ikke frit kan få råd og hjælp. Det er jeg delvist enig i, bortset fra , at som før nævnt, så er ideen bag et forum jo netop en måde hvorpå man nemt kan udveksle meninger om et emne. Så som udgangspunkt kan man ihvertfald ikke bebrejde nogen for at spørge, og ligeledes må man jo så samtidig forsøge ikke at føle sig forpligtiget til at svare på alt selv.
Der findes et par andre danske fora hvor en del viden kan findes, men disse er primært rettet imod ældre modeller. Jeg kender ikke andre steder end mobilteknik hvor den dybde af viden kan findes, omkring nyere BMW biler (og med det mener jeg fra 05 og frem)
Nu ved jeg ikke helt hvor meget i færdes på andre danske fora, men til sammenligning kan jeg fortælle jeg har har været i IT branchen de sidste 12år, og her vil man erfare at man selv på meget komplicerede problem stillinger vil kunne finde hjælp på nettet. Man kan argumentere som du gør, at den viden har kostet tusindvis af timer, og dyre kurser at opnå (og her har vi at gøre med en branche hvor time lønningerne får bilbranchens timelønninger til se nærmest billig ud) men på trods af det, er der ingen sure miner. Det jeg prøver at sige er, at blot fordi et emne rummer en hvis kompleksitet, så er det ikke ensbetydende med at der ikke findes massere af mennesker der gerne vil hjælpe. Hvis ikke man ønsker det, kan man jo blot lade være med at svare. Det er naturligvis ikke samme spilleregler der gælder på et kommercielt forum, dog må jeg indrømme at det er relativt sjældenet at jeg ano 2012 møder kommercielle fora. Opfat endelig ikke dette som at jeg siger det er en dårlig ide, men jeg mener helt ærligt at der godt kan ligge en udfordring gemt her.
Personligt er jeg ihvertfald ked af hvis jeg ved at stille et spørgsmål kan komme til at træde nogen over tæerne. Måske pga egen manglende omtanke, men alligevel.
Anyway, jeg ved som før nævnt, at i gør et kæmpe arbejde, og lever og ånder for det i går, så stor respekt for det.