Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Kone bil?.
(1 viser) (1) Gæst
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.

EMNE: BMW Kone bil?.

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 10 måneder siden #1816

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Mr. B

Nu har jeg haft en BMW E46 på et tidspunkt, og der er ingen tvivl om at BMW E39 og BMW E46 er nogle af de smukkeste og bedste biler BMW har haft på programmet. Men at købe en i dag ville jeg nok ikke og det skyldes flere faktorer. For det første er det mig som skal høre på at, nu er der noget i vejen med bilen igen, og så skal have en til at kikke på den.

For det andet var der ikke mange BMW ejere jeg ville købe en ældre BMW af i dag. Kik rundt på de forskellige forummer hvor der livligt diskuteres om hvor man kan købe de billigste uoriginale stumper og uanset om man ved hvad man laver, ligger man selv og roder med det. Der er mange der godt ved hvad de laver, men der er mange gange flere som ikke kender konsekvensen af hvad det er de laver. Og en bil som man har klunset igennem for at spare er ikke en bil jeg skal have fingrene i.

Hårde ord måske? Men jeg laver biler til hverdag og hører ofte når folk ringer og spørger om man ikke kan købe noget uoriginalt som er billigere. Jeg er sådan skruet sammen selv, at går min bil i stykker og jeg ikke har råd til at få det lavet, ja så venter jeg til jeg har pengene og så bliver bilen lavet efter alle forskrifter.

Den BMW 1 serie som jeg har kikket på har hele pakken og det den mangler skal den nok få monteret. men jeg har ikke været ude at køre en tur i den model og det skal jeg selvfølgelig inden jeg kører 1000 km. for at hente en hjem. Det er også vigtigt at fruen for lov til at køre i den for det ville være surt, at jeg synes det var en smart lille sag, og hun så ikke brød sig om den.

Men super med alle indspark og for at være ærlig ved jeg ikke rigtigt hvad det ender med endnu. men skal have prøvet de forskellige BMW modeller som dækker behovet for en konebil men det ender ikke med en Suzuki eller liggende. For der har jeg trods alt så meget overbevisning om at det langt bedre kan betale sig at købe brugt kvalitet frem for nyt skrammel. Uden at fornærme nogen Suzuki ejere.

Men ingen tvivl om at din kone bil er flot og velholdt, men hvor finder man en der er så velholdt idag.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 9 måneder siden af kenn.

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 10 måneder siden #1817

• jacobniell
Hmm... Kenn

Jeg har jo købt BMW 1´er (120dA), som jeg selv kører i til dagligt frem og tilbage på arbejdet, jeg ved ikke om jeg kan give dig råd vedr. "konebilen", men jeg kan og vil da gerne give dig råd og vejledning i forhold til mine egne oplevelser

Du er velkommen til at ringe, det er næsten lettere.

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 10 måneder siden #1818

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
Hej Jacob,

Det er da nemmere at ringe men så forsvinder forummets funktion jo.. Jeg er da nysgerrig på hvorfor 1'eren er interessant..

Just my 2 cents men måske er jeg forkert på den
Sidste redigering: 12 år, 10 måneder siden af Morten.

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 10 måneder siden #1819

• jacobniell
E87forendenyvasket.jpg

E87120dindvendig.jpg

Hej Morten, du spørger bare alt det du vil ;O)

For det første skal man gøre sig klar over at en 1er er lige så dyr eller billig som en 3er, både hvad angår forsikring og vægtafgift.

Da jeg skulle købe kiggede jeg efter både 1 og 3 serie så det var egentlig ikke specifikt et valg efter en 1er.

Jeg selvfølgelig nogle ønsker/ krav som jeg var på udkig efter det ene var at jeg ville have sportssæder, da jeg havde hørt at dem i en 1er ikke er var for gode i standard udgaven. Det næste var at jeg meget gerne ville have navi i bilen, har man først kørt i bil med fastmonteret navi tror jeg ikke man kan undvære det efterfølgende.
og så sidst men ikke mindst så ville jeg ikke give en formue for bilen da den er købt som en pendler bil.

Jeg tror jeg var ret heldig med at finde den jeg har nu da den oprindeligt kommer fra Tyskland og derfor stort set er med det udstyr den kunne leveres med i 2005. Desværre havde den tidligere eller forrige ejer været uheldig med kofangerne for og bag så dem fik jeg skiftet da jeg overtog bilen.

Det man skal gøre sig klart og som jeg faktisk blev overrasket over var at den lille 1er kører meget som en Gokart, forstået på den måde at den føles meget kontant og præcis i indstyringen. Min 1er er med m-tech undervogn og den føles altså ret hårt i hvert fald hvis man kommer fra en 3 serie med samme m-tech undervogn, om det er forskellen i karossen eller forskellen på undervognen ved jeg ikke men den er altså væsentlig hårdere. Selvfølgelig bliver det jo hverdag og man mærker det mindre, men jeg blev overrasket over hvor hård den føles at køre i, så derfor til jer som går og overvejer en lille ny, prøv den lige først, så i ved hvad i går ind til.

Jeg har på ingen måde fortrudt købet og er glad for bilen, men jeg kan også godt lide at kunne "mærke" bilen i rettet og vide lige hvor man har den.

...og nej en 120dA er på ingen måde en racer det ved jeg godt, og den bliver heller ikke brugt til dette formål, da det jo som nævnt er en pendler bil.

Grunden til at jeg skrev at han kunne ringe var egentlig at når man sidder og kigger efter en specifik bil finder man en masse oplysninger som man mange gerne lige vil have bekræftet eller afkræftet, dette er som regl lettere over telefonen

men som sagt hvis I andre måtte have spørgsmål er i mere end velkommen til at spørge, så skal jeg se om jeg kan svare på dem.
Sidste redigering: 12 år, 10 måneder siden af kenn.

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 10 måneder siden #1820

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Jacob.

Kan du ikke lave en beskrivelse af hvad der er godt og hvad der er knap så godt? Nu har du jo noget at sammenligne med. Og som Morten skriver, vil det være ærgerligt at det ikke kom her så andre kunne læse det.?

Du må også gerne smide et par billeder ind så man kan sammenligne den grå og den sorte. Nu var det ikke for at beslaglægge hele din søndag.. har kikket efter en varmer til en 1 serie (din) men mangler de 7 sidste ciffere for at jeg kan se om du kan få det til bilen.

Morten.

Hvorfor kun bruge nogle få cent. Når du kan bruge en tusse godt indlæg for det ville være synd at andre ikke kunne læse beskrivelsen, fra en der har en BMW 1 serie

Just my 1000 kr.

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 10 måneder siden #1821

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Ok det var hurtigt Jacob.

husk at sige indsæt på billedet, så kommer de i indlægget. jeg har gjort det for dig nu.

Måske jeg kan prøve en tur i din 1 serie? mere da det er svært at gå ud til en forhandler og prøve en BMW når jeg ikke har tænkt mig at købe den der aligevel... vil have en del mere udstyr end dem der er til salg hos de fleste forhandlere idag.

Tak for din fine beskrivelse.
Tid til at oprette siden: 0.28 sekunder