Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Kone bil?.
(1 viser) (1) Gæst
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.

EMNE: BMW Kone bil?.

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 8 måneder siden #2208

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Brev fra Skat.

Så kom der svar fra Skat på afgiften, jeg fik et brev fra Skat i sidste uge og stor var spændingen på hvad det mon kunne ende på. Det var så ikke et svar på afgiften. Men en efterskat. Så i dag var jeg inde at kikke på Skats side og nu var der kommet svar fra motorkonteret.

De har sat afgiften til kr. 89 643 hvortil man har været så venlig at fratrække kr. 60 fordi jeg har betalt kr.400 for et toldsyn.

Jeg fundere lidt over om jeg skal lave en indsigelse på beløbet, men det er nok svært da bilen ikke har kørt mere end 88 000 km. og så er der ikke ret mange BMW 120i til salg fra 2004.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 8 måneder siden #2210

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Kenn

Når man kikker danske på priser for denne model ( model/årgang(km ) og regner "tilbage" på reg. afgiften , så tror jeg ikke du skal forvente at få noget ud af at bede om et syn og skøn ved SKAT af bilen , tror nærmer at prisen ( reg. afgiften ) vil ændre sig i opadgående retning , ikke mindst nu du så fint har klargjort bilen m.v.

Tror bare I skal glæde Jer over at I har fået en rigtig fin bil til en enddog meget fornuftig pris

Mvh.
BenAnd
Sidste redigering: 12 år, 8 måneder siden af BenAnd.

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 8 måneder siden #2213

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Mr. B

Nu er der ikke noget der hedder syn og skøn mere (Heldigvis) men udstyret er ikke medregnet da bilen er over 8 år. Alt eftermonteret udstyr er monteret efterfølgende i Danmark og ikke medregnet i en afgifts vurdering hos Skat.

Men selvfølgelig er udstyret med til at trække en salgspris op, skal bare lige synke denne pris for havde regnet med omkring 20,000 kr. mindre.

Men ingen tvivl om at vi får en meget fin BMW Konebil omend lidt dyrere end beregnet.

Super med dit synspunkt her, så tak for det

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 8 måneder siden #2214

• Skytten
  • IKKE ONLINE
  • Junior Boarder
Hej Olsen- Det kan vel kun blive billigere, hvis du sender "forslaget" retur med en af dine normalt "gode" forklaringer. .
Der er desværre bare ikke mange reference afregninger på denne type BMW som du kan bruge, så det er bare gang i HC.A forklaringen.! (Det er jo en gammel BMW) snart 10 år.
BMW M fan

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 8 måneder siden #2216

• BenAnd
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Hej Kenn

Hvis man klager over afgifts fastsættelsen , jo så burde det efter mine seneste oplysninger stadigt være muligt at få lavet et yderligt "skøn" , dog inddrager dette flere folk , bla. en bil-handelskyndig , en forsikrings mand ( aht. evt. skader ) og en fra SKAT , og derfor skal du ikke regne med at det bliver billigere tværtimod , nu er noget af dit udstyr godt nok monteret efterfølgende samt du har klargjort bilen , så er overbevist om at det vil ikke falde ud til din fordel , da disse mennesker nok skal være objektive , men en vis "snert" af subjektivitet vil uvilkårligt "snige" sig ind når de står overfor en bil står "snor lige" som din.

Jeg har selv prøvet dette , og nej det faldt heller ikke positivt ud for mig , men tror når du er ærlig over for dig selv , så har du den bil hjemme til en rigtig fin total-pris alligevel i forhold til hvad der er på markedet i DK pt.

Nyd bilen , foråret og konen

Mvh.
BenAnd

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 7 måneder siden #2242

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Nu er jeg ved at komme helt i mål med den (nye) BMW konebil. Det er ikke uden sværdslag at man opgraderer et BMW CCC system til et langt nyere BMW CIC navigationssystem. Der er brugt rigtigt meget tid på at tilpasse og skifte stort set alt det nederste på instrumentbordet.

BMW_CIC_E87_2004.30Medium.JPG

Der måtte et komplet nyt handskerum til og det var faktisk en fordel, det gamle som der sad monteret var ridset, efter at man havde haft noget med ud at køre som har ramt det. Det nye er også en del smartere med en forkromet kant omkring håndtaget, til at åbne det.

BMW_CIC_E87_2004.31Medium.JPG

Det har taget en del tid af få alle stumper hjem. Så sådan så bilen i små 14 dage da jeg som skrevet har, måtte lave en del tilretninger på instrumentbordet.

BMW_CIC_E87_2004.32Medium.JPG

Jeg laver lidt om på farven på plasticet i siderne, da jeg synes det ser smart ud med den beige afslutning som det ses på billedet. Så passer det også med det sorte og beige på håndbremse og ved den sorte CIC controller.

BMW_CIC_E87_2004.33Medium.JPG

Her er bilen så samlet, og der skal den sorte kant så skiftes til en beige, så det passer og er ens i begge sider. Men det ser godt ud efterhånden. Så skal man ikke tænke over hvad der er brugt af tid på at nå så langt som vi er kommet nu

BMW_CIC_E87_2004.34Medium.JPG

Her ses nogle af de gamle plastic beklædninger der måtte skiftes, for at få det til at se perfekt og rigtigt ud, omkring CIC enheden.

Smider det sidste billede ind når den beige side er kommet og er blevet udskiftet med den sorte. Og så er det også lykkes at montere BMW CIC navigation i en BMW E87 fra 2004
Tid til at oprette siden: 0.27 sekunder