Fejl
  • Kunena COM_KUNENA_INTERNAL_ERROR_CONFIG
Velkommen, Gæst
Brugernavn Adgangskode: Husk mig

BMW Kone bil?.
(0 viser) 
Kom med din mening og vær med til at skabe en dialog om løst og fast, Husk altid i en pæn ordentligt tone.

EMNE: BMW Kone bil?.

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 8 måneder siden #2131

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
BMW E87 2004 CIC

Nu må det være på tide at montere CIC navigations i familiens (nye) BMW konebil. Så efter at systemet er modtaget fra vores Tyske leverandør er jeg i fuld gang med at finde de stik og tilslutninger det kræver.

Det er som altid meget vigtigt at man kan afmontere dette CIC system og montere det gamle igen, hvis det en dag skulle blive aktuelt. Derfor skal man have de rigtige stik og ledninger lavet så man ikke ændrer det originale BMW ledningsnet. Dette gælder for alle de bil monteringer jeg har lavet siden jeg blev udlært autoelektriker i meget gamle dage. (nu skrev jeg det selv) for skal en hvilken som helst autoelektriker have en chance for at finde hoved og hale i de ekstra monteringer der er lavet i en bil, skal man gerne kunne starte fra udgangspunktet af.

Det er klart at det fordyrer monteringerne lidt frem for bare at klippe løs i ledningsnettet, men den dag man måske, skal lave noget andet eller mere på bilen er de penge givet ganske godt ud. Og er man ikke enig i dette skal jeg bare ikke lave den ueniges bil.

Men nu er det jo vores egen BMW konebil vi skal i gang med her.

Bilen er som nævnt blevet toldsynet og venter nu kun på at jeg får at vide hvad der skal betales i afgift så min søde kone kan komme ud og køre i den, deraf navnet BMW konebil.

Da bilen i øjeblikket står med prøveplader på og venter på at afgiften kommer, skal jeg have udnyttet tiden med at montere noget ekstraudstyr. Det før nævnte BMW CIC navigationssystem og så må det selvfølgelig også være muligt at montere en Combox så muligheden for at streame musik også kommer i bilen.

Den AUX indgang bilen har nu bliver udskiftet til en USB tilslutning så man også får mulighed for at tilslutte en harddisk eller oplade sin telefon.

Jeg havde ellers besluttet mig for at det CCC navigationssystem som biler en født med fra BMW fabrikken godt kunne blive siddende, men det kunne være sjovt at prøve en dag at montere BMW CIC navigation i bilen. Men efter at have kørt lidt med systemet er det simpelthen bare for langsomt. Det tager en evighed for telefonen at koble på, og lægge en destination ind i det er også en prøvelse. så det må afmonteres.

I forbindelse med dette skal jeg også have monteret en original BMW alarm og så skal bilen have lavet et stort service så den er i en topstand. Jeg lægger nogle billeder ind af monteringen af CIC systemet ind som kan ses på dette link. Senere.

Nu lovede jeg at svare jeres kommentarer senere og mine svar på jers indlæg kommer så her.

jacobniell

Tak og det var super venligt at jeg måtte prøve en tur i din BMW 120D for at se om det var noget. Jeg vil rigtig gerne have nogle fif fra dig om hvad man kan opgradere den med. Så kan du få lov til at prøve en BMW E87 med CIC navigation og Combox i. du skal bare love mig at komme ud af bilen igen .

BenAnd.

Tak og ja jeg er sikker på at hun bliver glad for den. Nu har hun været ude og køre i den og det var en succes. Ser frem til at vise dig den når vi holder åbent hus her i sommer.

jahp

Tak og selvfølgelig skal vi have set om ikke vi kan bruge skærmen til din BMW. Jeg har reserveret den til vi har prøvet den i din bil. Super at høre dit besøg på værkstedet også var en succes.

Kap

Tak og det med prisen er lidt svært at fortælle om nu. Men jeg mener helt klart det kan betale sig at finde en bil med næsten alt det udstyr man vil have i sin gamle (nye) BMW.

Holtzmann

Nu er det jo desværre ikke alle der holder det de lover og det til trods var det en rigtig hyggelig tur vi havde til Hamburg. Og super du hjalp mig med at tage den rigtige beslutning nemlig at sige nej tak. Ser frem til at vi skal lave det sidste på din BMW og farven er som du skriver nok ikke Beige men sandfarvet.

Morten

Morten nogen ting skal man ikke tage så langt tid for at lave en fornuftig handling. Når beslutningen er taget skal man bare springe ud i det. Jeg smiler lidt ved tanken om at du skriver du glæder dig til at følge med i projektet, mere fordi jeg tænker på at for ikke så mange år siden hjalp du mig med råd og dåd da jeg lige havde købt min BMW E61. i dag er der i snit 3 BMW ejere på værkstedet, så efterhånden er det blevet et specialleret BMW værksted. Så Tak for det også.

Skytten

Tak og navnet er jeg ret sikker på nok skal komme, men da det ikke er mig der skal køre i den til hverdag må de være fruen der kommer med nogle alternativer til navnet.

Super med alle jeres tilkendegivelser.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV
Sidste redigering: 12 år, 8 måneder siden af kenn.

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 8 måneder siden #2154

• kenn
  • IKKE ONLINE
  • Administrator
Her må der så være et alternativt til en BMW konebil, synd man ikke kunne få den, da vores søn kunne være i den. I dag er han 25 år. Så han er nok ikke til at lokke ud på tur. Det selvom man monterede CIC i den.

BMW_KLAPVOGN.1.jpg

Det er da en smart BMW klapvogn på billedet.
En fejl er først en fejl anden gang den begås
BMW i3 Rex samt BMW i3 BEV

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 8 måneder siden #2155

• plpoulsen
Det kan godt være det er mig, der er skør, men kunne godt finde på at købe den og så modificere den, så jeg får en fed BMW plæneklipper

Mvh Per

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 8 måneder siden #2156

• Morten
  • IKKE ONLINE
  • Gold Boarder
kenn skrev:
Her må der så være et alternativt til en BMW konebil, synd man ikke kunne få den, da vores søn kunne være i den. I dag er han 25 år. Så han er nok ikke til at lokke ud på tur. Det selvom man monterede CIC i den.

BMW_KLAPVOGN.1.jpg

Det er da en smart BMW klapvogn på billedet.

Ikke noget for mig.. Jeg bryder mig ikke om den lette omgang med ///M skilte

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 8 måneder siden #2157

• jacobniell
Den er da også lidt klodset er den ikke, er det en photoshoppet udgave?

Sv: BMW Kone bil?. 12 år, 8 måneder siden #2161

Hej
Den er supper fed da jeg viste konen billed var det lige før hun ville have et barn mere!!! .
Nej pjat men det kunne være sjov at lave den om til en træk vogn.
Henrik
Tid til at oprette siden: 0.45 sekunder